Wonen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
fb139543

Wonen in Australië

Bericht door fb139543 »

Geachte,ik ben 62 jaar en zonder opleiding,en zou graag in australie of new zealand willen gaan wonen,en aan welke vereisten moet ik dan voldoen,als er een mogelijkheid zou zijn?waar ik aan twijfel gezien mijn ouderdom en geen diplomas of enige opleiding heb.
beleefde groeten en dank bij voorbaat,
peeters guido
Menelya
Reiziger

Re: wonen in australie

Bericht door Menelya »

Voor meer informatie kunt u toch echt het beste op de volgende sites kijken:

http://www.immigration.govt.nz/ - Immigratie Nieuw Zeeland
http://www.immi.gov.au/ - Immigratie Australie
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Houd er wel rekening mee dat medische (en studie-)kosten duurder zijn dan in Nederland...
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

O ja, en hoe zit dat pensioen enzo?
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Penioen zul je in Australie niet krijgen. Deze wordt gewoon door de pensioenmaatschappij ( als je hebt opgebouwd) aan jou betaald. Je hebt er tenslotte ook je hele leven voor gewerkt. Het maakt niet uit in welk land je woont. Van de australische overheid zul je echt niets krijgen. Je hebt daar geen arbeidverleden dus ook nergens recht op. Nu weet ik niet hoe het systeem werkt voor de australiers zelf maar het is niet meer dan logisch dat jij in elk geval niets krijgt. Je hebt immers ook niet bijgedragen aan de sociale zekerheid. Je moet dus voor jezelf kunnen zorgen en dat ook aan kunnen tonen.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
dewi

Trouwen om in Australie te kunnen wonen?

Bericht door dewi »

Ik heb een Nederlandse nationaliteit en een Spaanse vriend. nu gaat hij waarschijnlijk in Australië werken voor onbepaalde tijd. uiteraard wil ik graag mee en werk zoeken. zou ik met hem moeten trouwen om daar te kunnen wonen? wat zijn de regels hiervoor?
Groetjes,
dewi
Kims
Reisexpert

Re: trouwen?

Bericht door Kims »

Hi,

Nee, je hoeft niet te trouwen. Als hij op een werkvisum binnenkomt, kun je 'meeliften' als dependent spouse mits jullie een langdurige relatie hebben. Dan moet je wel aantonen dat je al langer bij elkaar bent door middel van bijvoorbeeld een gezamenlijke bankrekening, huurcontract, vliegtickets, wat dan ook. Verder komt er aardig wat papierwerk bij kijken.

Voor specifieke informatie zie: http://www.immi.gov.au/migrants/family/ ... artner.htm

Succes ermee! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Beetje afhankelijk van je leeftijd kun je evt ook zelf beginnen met een working holiday visum voor een jaar...?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
dewi

Bericht door dewi »

Bedankt!!! :)

Kims schreef:Hi,

Nee, je hoeft niet te trouwen. Als hij op een werkvisum binnenkomt, kun je 'meeliften' als dependent spouse mits jullie een langdurige relatie hebben. Dan moet je wel aantonen dat je al langer bij elkaar bent door middel van bijvoorbeeld een gezamenlijke bankrekening, huurcontract, vliegtickets, wat dan ook. Verder komt er aardig wat papierwerk bij kijken.

Voor specifieke informatie zie: http://www.immi.gov.au/migrants/family/ ... artner.htm

Succes ermee! ^O^
Ferio

Wonen & Werken in Australië. (staat uitnodiging?)

Bericht door Ferio »

Hallo Allemaal!

Mijn vriendin (25) en ik (27) zitten erover na te denken om naar Australië te verhuizen en daar dan ook verder ons leven op te bouwen.

Als beroep ben ik ontwerper via autoCAD van elektrische installaties en doe dit inmiddels al 5 jaar en voorheen heb ik 6 jaar in de bouw gezeten waar ik de elektrische installaties aanlegde.

Mijn vriendin heeft een master diploma in accountant & Audit en heeft iets meer dan een jaar werkervaring.

Ik zag dat beide beroepen gewild zijn in Australië en dat een staat in Australië je zelfs kan uitnodigen om daar te komen werken.

Wie heeft hier wat meer informatie over?
Wat voor soort papieren moeten we hebben en/of vertalen?
Hoeveel euro's zullen we ongeveer nodig hebben?
Wat doet een staat nadat ze je hebben uitgenodigd? Krijg je dan een tijdelijke woning toegewezen (die je wel zelf betaald natuurlijk)

Ik heb overigens wel verre familie in Perth wonen. (tante van m'n moeder), maar of ze ons kunnen uitnodigen?

Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Re: Wonen & Werken in Australië. (staat uitnodiging?)

Bericht door Erik »

Volgens mij werkt het via een punten systeem. Hoe meer punten hoe je hebt hoe gemakkelijker je naar Australië kunt verhuizen en kunt wonen/ werken.

Naar het buitenland verhuizen voor de rest van je leven is een grote stap. Ben je al eens eerder in Australië geweest en voor een langere tijd in het buitenland geweest? De reden dat ik dit vraag is omdat je anders ook een of twee jaar kunt "proefdraaien" op een WHV. Kijken of het je bevalt.

Gunstige van jouw beroep is dat je ook werk vanuit Nederland kunt aannemen. Volgens mij is er ook een flinke vraag naar Cad tekenaars in Nederland?
Ferio

Bericht door Ferio »

Erik schreef:Volgens mij werkt het via een punten systeem. Hoe meer punten hoe je hebt hoe gemakkelijker je naar Australië kunt verhuizen en kunt wonen/ werken.

Naar het buitenland verhuizen voor de rest van je leven is een grote stap. Ben je al eens eerder in Australië geweest en voor een langere tijd in het buitenland geweest? De reden dat ik dit vraag is omdat je anders ook een of twee jaar kunt "proefdraaien" op een WHV. Kijken of het je bevalt.

Gunstige van jouw beroep is dat je ook werk vanuit Nederland kunt aannemen. Volgens mij is er ook een flinke vraag naar Cad tekenaars in Nederland?
Hoi Erik,

Ik zag al dat het inderdaad met een punten systeem werkt en kwa score moest je geloof ik 60 hebben en wij beide zitten een stukje hoger dan dat.

Ik heb een lange tijd geleden bij mij familie in Perth geweest, echter was ik toen nog klein. Wat betreft het wonen in het buitenland, ik heb zelf iets meer dan een jaar gewoond en gewerkt in Spanje en het beviel me goed. Echter liep het sterk terug met de economie en ben weer terug naar Nederland gegaan. Australië wat dat betreft heeft een goede en toenemende economie en daar voorzie ik geen problemen in.

Mijn vriendin komt uit Oekraïne, heeft een Nederlandse verblijf vergunning, echter nog geen paspoort. Dus die woont ook al een ruime tijd niet in haar eigen land. We kunnen ons beide gemakkelijk aanpassen aan onze leef omgeving.

Wat betreft m'n beroep, het is inderdaad zeer gewild in Nederland. Geen probleem om een andere baan te vinden in Nederland, maar ik (wij zijn) ben klaar met Nederland. Wij zijn toe aan een nieuwe uitdaging en hebben altijd een zwak gehad voor Australië.

Ik dacht eerst ook aan een WHV, maar de vraag is dan of mijn vriendin en ik wel samen kunnen blijven?
Laatst gewijzigd door Ferio op 04 feb 2013 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Heb je al rondgekeken op het internet op bijvoorbeeld de immigratiewebsite: http://www.immi.gov.au? Daar staat veel specifieke informatie over het aanvragen van visa etc. Op uitnodiging komen werken betekent dat je door een bedrijf of staat wordt gesponsord. Daar komen hele andere dingen bij kijken dan wanneer je bijvoorbeeld zelf je werk of verblijfsvergunning regelt. Over het algemeen is gesponsord worden het makkelijkst qua vaste werkvisa. Maar je kunt ook erg makkelijk een Working Holiday visum aanvragen en dan ben je in ieder geval binnen. Dan kun je binnen Australie je opties bekijken, bedrijf uitzoeken, regio etc. Zo heb ik het destijds gedaan. Als je beroep gewild is, is het redelijk makkelijk om dan te blijven.

Je familie kan je inderdaad ook sponsoren maar daar komt veel bij kijken en volgens mij geldt dat voornamelijk voor direkte familie zoals je kinderen, broers of zussen. Wordt een stuk moeilijker wanneer je het over ooms, tantes etc. hebt. Ook daarover kun je veel info vinden op de immigratiewebsite.

Het Xpdite forum (http://xpdite.net/forum/)is speciaal gericht op emigratie naar Australie en daar kun je erg veel informatie vinden. Ook is er een Australie immigratiebeurs wat je veel duidelijkheid kan geven over je opties.

Wat heb je zelf al gevonden?

Succes ermee!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

P.s. Een Working Holiday visum is een werk-vakantie visum die Nederlanders aan kunnen vragen t/m hun 30e. Je kunt dan voor 1 jaar werken en verblijven in Australie. Als je van dat jaar 3 maanden bepaald werk doet in afgelegen gebieden of werk waar moeilijk mensen voor te vinden zijn, krijg je een extra jaar. Je mag met je Working Holiday visum 6 maanden voor 1 werkgever werken.

Ik denk alleen niet dat je vriendin daarvoor in aanmerking komt...helaas...
Ferio

Bericht door Ferio »

Kims schreef:P.s. Een Working Holiday visum is een werk-vakantie visum die Nederlanders aan kunnen vragen t/m hun 30e. Je kunt dan voor 1 jaar werken en verblijven in Australie. Als je van dat jaar 3 maanden bepaald werk doet in afgelegen gebieden of werk waar moeilijk mensen voor te vinden zijn, krijg je een extra jaar. Je mag met je Working Holiday visum 6 maanden voor 1 werkgever werken.

Ik denk alleen niet dat je vriendin daarvoor in aanmerking komt...helaas...
Oekraïne heeft ook een soort van regeling met Australië. Haar school vrienden zijn grotendeels allemaal naar Australië vertrokken de afgelopen jaren via een werk vakantie. De één werkt b.v op een boerderij vlakbij Melbourne met paarden etc. Inmiddels wonen ze daar dan ook echt. Echter wil ik het liefst in mijn beroep blijven, maar tijdelijk wat anders met een vooruitzicht op tekenaar is ook goed.

Ik wil na 1 of 2 jaar niet terug naar Nederland, het doel is dus echt te blijven.

Is er ergens een topic waar Nederlands uit zijn genodigd door een state om werken? Dit is voor ons de makkelijkste weg, omdat we gelijk ons beroep kunnen uit oefenen en niet elke 6 maanden van werkgever hoeven te veranderen.
Plaats reactie