Wereldberoemd onder de reizigers!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

Re: Wereldberoemd onder de reizigers!

Bericht door Erik »

Even compleet hypothetisch stel dat wij een VIP lidmaatschap zouden aanbieden, wat zou je er dan voor terug willen?
En zou je er uberhaupt geld voor overhebben om "lid" te worden, wanneer je wist dat je met dit geld vooral de toekomst van een site ondersteund? En hoeveel zou je daar op jaarbasis voor overhebben?

Wat betreft de naamsbekendheid aan we de goede kant op, blijf nog steeds jullie ogen openhouden om te kijken of jullie Around the Globe ergens tegenkomen :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee, ik zou geen geld overhebben om een site bestaansrecht te geven.
Verder zou ik ook geen geld overhebben voor een VIP pakket.
Behalve...heel hypothetisch.....wanneer ik hier een weblog zou willen die echt mijn enige zou zijn. Dan zou ik, denk ik, best bereid zijn om te betalen voor extra ruimte voor foto's of filmpjes
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik zou ook geen geld over hebben om gelijk welke site te steunen.

In Belgie heb ik wel een lidmaatschap van wereldwijzer; 25 euro per jaar. Ik krijg echter om de x maanden een wegwijzer tijdschrift met artikels en reisinfo.
Ik mag ongelimiteerd gebruik maken van hun reisbibliotheek in Brugge: boeken,tijdschriften,kaarten,reisverslagen.
Op de website staan oneindig veel reisverslagen en ze hebben ook een forum.

Daarbovenop krijg ik soms extra kortingen en ook 10% korting op een reisverzekering.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb ook geen geld over voor een website of forum.

Echter: een site kost geld, en sommige sites laten mensen betalen wanneer men meer dan zoveel foto's online wilt zitten. Dat vind ik absoluut heel redelijk om daar geld voor te vragen! Ook vind ik het reëel om mensen een bijdrage te vragen voor het hosten van een website/weblog of zelfs voor een domeinnaam. Ik betaal ook een paar tientjes per jaar om m'n site in de lucht te houden, en aangezien ik ECHT geen reclame wil betaal ik dat helemaal zelf.... (Voor de hosting hoef ik niet te betalen, dat doet een vriend.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Als je geld gaat vragen voor gebruik van een website denk ik dat je hem snel kunt opdoeken. Ik zou dat er niet voor over hebben. De kracht van een site als deze is voor mij juist het vrijblijvende, iedereen kan vragen stellen of antwoorden geven.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Even voorop gesteld er zijn op dit moment geen (concrete) plannen om er geld te vragen. Een site runnen kost inderdaad geld. En ik denk dat ook maar weinig mensen weten hoe dat geld precies verdiend wordt.

Wegwijzer is een door de Belgische overheid gesubsidiëerd project en o.a. daar kunnen zij van bestaan.

@zaranoestra Even uit nieuwsgierigheid: Waarom betaal je voor een lidmaatschap van wegwijzer? Is dat toevallig door de kortingen en andere zaken die je kunt krijgen of om andere redenen?
Bramm

Bericht door Bramm »

Met een info-website als deze is het natuurlijk moeilijk geld verdienen.
En inderdaad het zal het er niet gemakkelijker op worden ga je geld vragen wanneer gasten zich willen registreren.

Wel een tip is om misschien een donatie-button op de hoofdpagina te maken of in de header.
Zo kunnen de mensen die al langere tijd op het forum actief zijn hun vrijwillige steun geven, als mensen
deze website waarderen om de tips/info van anderen zullen ze eerder bereid zijn iets te geven (mijns inziens).

Succes iig met het verdienen van deze website admins! (Btw misschien een klein webshopje?)
malouliz

Bericht door malouliz »

als ik dit forum lees, zie ik meteen hoe moeilijk jullie het hebben. want inderdaad: de doelgroep is niet de groep die vaak achter de pc zit, en juist ook vaak op reis is (ik heb de enquete totaal gemist wegens een reis,want ja als ik reis ben ik liever zo min mogelijk online en zoveel mogelijk in het land zelf!).
Maar: jullie leveren wel goed werk. ik ben niet iemand van sociale netwerk sites, maar ik kom toch regelmatig even het forum van around the globe lezen. dus ook even een aanmoediging: ga zo door!
mijn idee van de site levendighouden lijkt me vooral om bestaande leden op hun reis deze site door te laten geven. (hoe bereik je dit??) Zo kwam ik op mijn reis véél onervaren (nederlandse) reizigers tegen, die deze site goed kunnen gebruiken. mijn manier van aanpak zou dus zijn om de bestaande leden warm te houden en geleidelijk aan via deze zelfde mensen een groter netwerk te krijgen.
een ander idee: waarbenjij.nu en andere reissites. post een berichtje bij de mensen die lang op reis zijn. (dit zijn namelijk mensen die wél internetten tijdens hun reis) met het bestaan van de site en het nut (dit kan een standaard verhaaltje zijn). maar of dat echt wat uit zou halen dat weet ik ook niet. maar ik dacht ik kan het beter opperen, en een nieuwe mening en een nieuw gezicht in de discussie is nooit mis ;)
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Hi allemaal,

Ik ben ongeveer 3 maanden geleden terug gekomen van een heerlijke reis. Voordat ik weg ging heb ik vrij veel op dit forum gezeten. Misschien niet veel berichten geplaatst, maar er is een schat aan informatie beschikbaar hier. In het begin van dit onderwerp hoorde ik veel over "dezelfde antwoorden keer op keer moeten geven." Zelf heb ik destijds de fora wat beter doorgezocht op zoek naar antwoorden en niet doelloos maar meteen een nieuw onderwerp aangemaakt. Maar internet gebruikers zijn over het algemeen niet zo. Als ze het antwoord niet binnen 3 seconden vinden, dan posten ze een bericht. Ik weet niet of jullie inmiddels een oplossing hebben voor het 'probleem' dat dezelfde vragen steeds gesteld worden, maar misschien kan je een soort redirect in deze berichten plaatsen. Dat er dus door middel van een URL verwezen wordt naar eerdere onderwerpen die reeds antwoord geven op dit onderwerp...En dan kan er uiteraard in dit onderwerp verder gediscussieerd worden.

Ik ben nu "teruggekomen" naar ATG omdat ik het reizen mis! En hier kan ik er lekker over lezen en hopelijk af en toe wat vragen beantwoorden. Want tja, mensen in mijn omgeving hebben er soms ook wel genoeg van om weer over mijn avonturen te horen :)

Ik heb overigens sinds ik terug ben een nieuwe baan, ik doe internet marketing. Het is voor mij allemaal nog vrij nieuw, maar ik leer ontzettend veel en ga binnenkort zelfs op cursus hier voor. Ik zou ATG graag ondersteunen als jullie nog ergens hulp bij nodig hebben. Laat het me gerust weten!

Groeten Karin
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

welkom welkom en alle hulp is altijd welkom!
We hebbe bij een aantal fora al FAQ gemaakt met ook links naar de reisinfo. We willen er nog veel meer maken maar het komt er alsmaar niet van. Mocht je inspiratie en tijd hebben dan mag jje daarmee best helpen.

En met gewoon vragen beantwoorden zijn we ook altijd blij!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie