Wat vraagjes voor in Azie!
-
Wat vraagjes voor in Azie!
Hallo!
Nikki en ik (Marije) gaan met z'n tweetjes 7 maanden door zuid oost azie heenreizen. Nou hadden we een paar vraagjes waar jullie ons misschien mee kunnen helpen. Komen ze:
1e vraag:
Is het mogelijk en gemakkelijk om 2 keer laos en vietnam in te reizen? Dus bijv. van Hoi An naar een plaats in Laos. Dan zouden we daar omhoog klimmen en van centraal laos weer richting Hanoi, maar dan daarna weer terug laos in om vanuit daar noord thailand in te reizen?
2e:
Is het gemakkelijk om per boot vanaf Zuid Thailand of Maleisie naar maleisisch borneo te gaan? We willen proberen alles zonder vluchten te doen, maar misschien is dit niet altijd mogelijk..
En weet iemand dan misschien ook rond welke prijs dit ligt?
En of het mogelijk is met visums?
3e:
Ivm met vrienden en familie ontmoeten willen we als we Indonesie binnenkomen eerst doorreizen naar Java (Bogor) om dan op onze terugweg Sumatra nog te ontdekken. Weet iemand of dit te doen is in Sumatra? Om daar snel doorheen te reizen? En zo ja hoe lang doe je daar ongeveer over? Ook deze vraag het liefst niet beantwoorden met vluchten voor het vliegtuig want dit proberen we te vermijden.
4e:
Is een visum voor 2 maanden in Indonesie echt zo moeilijk te regelen of valt dit in de praktijk mee?
5e:
En de laatste vraag. Hebben jullie bij van land naar land trekken elke keer een nieuwe telefoon of sim kaart in het eigen land gekocht? Ik geloof dat we dan het voordeligst uit zullen zijn of niet? Het is echt alleen maar voor noodgevallen en hostels te bellen.
alvast bedankt!!
Groetjes Nikki en Marije
Nikki en ik (Marije) gaan met z'n tweetjes 7 maanden door zuid oost azie heenreizen. Nou hadden we een paar vraagjes waar jullie ons misschien mee kunnen helpen. Komen ze:
1e vraag:
Is het mogelijk en gemakkelijk om 2 keer laos en vietnam in te reizen? Dus bijv. van Hoi An naar een plaats in Laos. Dan zouden we daar omhoog klimmen en van centraal laos weer richting Hanoi, maar dan daarna weer terug laos in om vanuit daar noord thailand in te reizen?
2e:
Is het gemakkelijk om per boot vanaf Zuid Thailand of Maleisie naar maleisisch borneo te gaan? We willen proberen alles zonder vluchten te doen, maar misschien is dit niet altijd mogelijk..
En weet iemand dan misschien ook rond welke prijs dit ligt?
En of het mogelijk is met visums?
3e:
Ivm met vrienden en familie ontmoeten willen we als we Indonesie binnenkomen eerst doorreizen naar Java (Bogor) om dan op onze terugweg Sumatra nog te ontdekken. Weet iemand of dit te doen is in Sumatra? Om daar snel doorheen te reizen? En zo ja hoe lang doe je daar ongeveer over? Ook deze vraag het liefst niet beantwoorden met vluchten voor het vliegtuig want dit proberen we te vermijden.
4e:
Is een visum voor 2 maanden in Indonesie echt zo moeilijk te regelen of valt dit in de praktijk mee?
5e:
En de laatste vraag. Hebben jullie bij van land naar land trekken elke keer een nieuwe telefoon of sim kaart in het eigen land gekocht? Ik geloof dat we dan het voordeligst uit zullen zijn of niet? Het is echt alleen maar voor noodgevallen en hostels te bellen.
alvast bedankt!!
Groetjes Nikki en Marije
-
- bolletjeom
- Reisexpert
vraag 1:
geen idee welke plaatsen je aan wilt doen maar de route klinkt nogal onlogisch. waarom zo'n rare slinger?
ik geloof dat Vietnam niet makkelijk is met in en uit gaan. Dan kan je beter van te voren een multi-entry visum aanvragen.
Voor Laos geld dat je niet aan alle grenzen een visum kunt krijgen of voor maar 15 dagen.
Ik ben wel bekend met alle in en uitgangen aan de thailand kant maar niet aan de Vietnam kant.
vraag 2
Ik geloof niet dat er boten zijn tussen Maleisie en Borneo. Net mijn LP er even op nageslagen en niets over terug gevonden.
Kan me niet voorstellen dat het goedkoper is dan vliegen overigens dus voor de prijs moet je die optie niet zoeken.
vraag 3
Sumatra is een grot eiland. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel met Java.
Als ik dat even snel qua grote vergelijk....Van links naar recht door Java trekken en af en toe onderweg wat zien heeft ons 2 weken gekost.
Ik geloof dat Sumatra iets lastiger is vanwege bergen enzo.
Tussen de eilanden zijn boten. die gaan niet iedere dag en er is geen fatsoenlijk informatie punt over vertrektijden enzo. Begin dus al heel tijdig met informeren en controleer of de info die je hebt gekregen ook klopt door het nog een paar mensen te vragen.
Vraag 4
een 2 maanden visum is te regelen maar is niet per definitie een makkie.
Wil nog niet zeggen dat je het natuurlijk niet gewoon moet proberen.
Maar hou er qua tijd rekening mee dat het misschien niet gelijk lukt.
Wij kregen hem in eerste instantie in Singapore niet en zijn toen een week later het nog eens gaan proberen en kregen hem toen wel.
Vraag 5
ik reis niet met telefoon.
Ik geloof ook niet dat je in Azie een hostel kunt/wilt bellen van te voren
geen idee welke plaatsen je aan wilt doen maar de route klinkt nogal onlogisch. waarom zo'n rare slinger?
ik geloof dat Vietnam niet makkelijk is met in en uit gaan. Dan kan je beter van te voren een multi-entry visum aanvragen.
Voor Laos geld dat je niet aan alle grenzen een visum kunt krijgen of voor maar 15 dagen.
Ik ben wel bekend met alle in en uitgangen aan de thailand kant maar niet aan de Vietnam kant.
vraag 2
Ik geloof niet dat er boten zijn tussen Maleisie en Borneo. Net mijn LP er even op nageslagen en niets over terug gevonden.
Kan me niet voorstellen dat het goedkoper is dan vliegen overigens dus voor de prijs moet je die optie niet zoeken.
vraag 3
Sumatra is een grot eiland. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel met Java.
Als ik dat even snel qua grote vergelijk....Van links naar recht door Java trekken en af en toe onderweg wat zien heeft ons 2 weken gekost.
Ik geloof dat Sumatra iets lastiger is vanwege bergen enzo.
Tussen de eilanden zijn boten. die gaan niet iedere dag en er is geen fatsoenlijk informatie punt over vertrektijden enzo. Begin dus al heel tijdig met informeren en controleer of de info die je hebt gekregen ook klopt door het nog een paar mensen te vragen.
Vraag 4
een 2 maanden visum is te regelen maar is niet per definitie een makkie.
Wil nog niet zeggen dat je het natuurlijk niet gewoon moet proberen.
Maar hou er qua tijd rekening mee dat het misschien niet gelijk lukt.
Wij kregen hem in eerste instantie in Singapore niet en zijn toen een week later het nog eens gaan proberen en kregen hem toen wel.
Vraag 5
ik reis niet met telefoon.
Ik geloof ook niet dat je in Azie een hostel kunt/wilt bellen van te voren

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
die onlogische route is eigenlijk omdat we van zuid vietnam naar boven reizen, dan van Noord vietnam Laos ingaan en dan gaan we bij Chiang Rai Thailand binnen. We waren een beetje bang dat we dan misschien veel moois misten in Zuid Laos. Maar ik heb nu inderdaad al gelezen over de visas dat het voor Vietnam niet zo makkelijk is, dus we moeten die route maar gewoon vergeten.
Ik heb al wel wat plekjes gevonden om vanuit vietnam, laos in te gaan en waar je dan een visum kunt krijgen. Hier komen ze als je het leuk/interresant vindt om te weten:
-Of je regelt het vantevoren in Phnom Penh, maar omdat we dan heel erg aan datum vast zitten willen we dat liever niet.
- Bij de grensovergang bij Dien Bien Phu naar Muang Khoua zou het nu mogelijk moeten zijn. Dit heb ik op www.wereldwijzer.nl gevonden.
Misschien heb jij er ook iets aan!
Bedankt voor je tips!!
Ik heb al wel wat plekjes gevonden om vanuit vietnam, laos in te gaan en waar je dan een visum kunt krijgen. Hier komen ze als je het leuk/interresant vindt om te weten:
-Of je regelt het vantevoren in Phnom Penh, maar omdat we dan heel erg aan datum vast zitten willen we dat liever niet.
- Bij de grensovergang bij Dien Bien Phu naar Muang Khoua zou het nu mogelijk moeten zijn. Dit heb ik op www.wereldwijzer.nl gevonden.
Misschien heb jij er ook iets aan!
Bedankt voor je tips!!

Indonesie en snel.... Vergeet het maar.nikki-marije schreef:3e:
Sumatra is groot en uitgestrekt, het zijn behoorlijk lange ritten per bus. Twee-drie weken is heel erg aan de krappe kant van wat ik begrepen heb. (Helaas ben ik nog niet op Sumatra geweest, staat wel op mijn verlanglijstje.)
Het valt mee MITS je je aan de regeltjes houd:4e:
- Geen korte broeken/rokje en/of flipflops aan als je je visum aanvraagt
- Ticket het land IN is handig, maar niet verplicht (of boekingsbewijs)
- Ticket het land UIT is wel verplicht (of boekingsbewijs)
- Je moet 1-2 pasfoto's hebben (aantal hangt af van de ambassade)
- Officieel kunnen ze een kopie van je creditkaart verlangen of een recent bankafschrift waaruit blijkt dat je minstens 1500 euro ofzo aan cash hebt
- Soms willen ze een extra kopie van je paspoort hebben
Ik heb nog nooit een hostel gebeld... Ik gebruik een lokale SIM alleen voor sociale doeleinden (= het opbouwen/onderhouden van een sociaal netwerk in het desbetreffende land.) Het aanschaffen van een lokale SIM is geen probleem, let er echter wel ff op dat de desbetreffende provider een goede dekking heeft over het heel geboed waar je gaat reizen. In Indonesie is SIMpati/Kartu AS een aanrader.5e:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Als je zeker wil weten dat je niet veel moois mist met maar 4 weken Laos kan je ook de volgende route nemen. Vanuit thailand Zuid laos in bij Pakse, daar 3 weken rondkijken dan naar zuid-vietnam (of cambodja) en omhoog en vanaf Noord-Vietnam Laos weer in.
Zijn een meisje tegen gekomen die dat had gedaan en dan was helemaal geen probleem. Ze had het visum voor vietnam al geregeld in BKK, in Laos had ze bij beide keren 30dagen gekregen bij binnenkomst. (rudi kan je vertellen dan je daar niet 100% zeker op kan rekenen).
Telefoon, als het alleen voor noodgevallen is heb je geen lokale simkaart nodig. Wij hadden met vodafone in zuid-oost azie altijd wel bereik. Bellen deden we via Skype. Alleen in Laos was internet niet altijd makkelijk toen wel een simkaart gekocht je kunt dan voor maar 2000 kip per minuut (0.12cent) naar Nederland bellen.
Hostels bellen hebben we geprobeerd rond kerst maar alles wat we konden bereiken zat al lang vol.
Zijn een meisje tegen gekomen die dat had gedaan en dan was helemaal geen probleem. Ze had het visum voor vietnam al geregeld in BKK, in Laos had ze bij beide keren 30dagen gekregen bij binnenkomst. (rudi kan je vertellen dan je daar niet 100% zeker op kan rekenen).
Telefoon, als het alleen voor noodgevallen is heb je geen lokale simkaart nodig. Wij hadden met vodafone in zuid-oost azie altijd wel bereik. Bellen deden we via Skype. Alleen in Laos was internet niet altijd makkelijk toen wel een simkaart gekocht je kunt dan voor maar 2000 kip per minuut (0.12cent) naar Nederland bellen.
Hostels bellen hebben we geprobeerd rond kerst maar alles wat we konden bereiken zat al lang vol.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
We zijn maar ergens anders heen gegaan toe een van de hotel lui ons aan de telefoon uitlachte en aangaf dat we het wel konden vergeten. Achteraf een goede keuze mensen gesproken die toch op goed geluk naar Ko-phagnan met kerst zijn gegaan en die betaalden 1200 bath voor een bungelow die anders 300 kost.bolletjeom schreef:en, tikva?
problemen gehad om alsnog iets te vinden rond kerst??
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY