Lariam en anticonceptiepil, onduidelijkheid GGD
-
- Vakantieganger
Lariam en anticonceptiepil, onduidelijkheid GGD
Onlangs heb ik een aantal keer de GGD bezocht i.v.m. het halen van vaccinaties en informatie over de malariapil. Gezien mijn reisduur en aantal dagen in malariagebieden krijg ik Lariam voorgeschreven.
Tijdens het eerste bezoek vroeg ik aan de verpleegkundige wat de betrouwbaarheid is van de anticonceptiepil wanneer ik Lariam (6mnd) slik. Ze gaf aan dat hij niet 100% betrouwbaar meer is.
Tijdens een volgend bezoek (andere verpleegkundige) vertelde ze mij dat dit geen effect heeft op de betrouwbaarheid pil...???!!
Ik ging toch uit van een wat meer professionele uitleg.....
Ik ga een deze dagen voor de zekerheid ook nog mijn huisarts bellen maar wie weet kan een van jullie mij al verder helpen. Ben niet bepaald van plan om naast mijn vriend met nog een 'extra' reisgenote naar huis te keren:)..
Alvast bedankt!
Tijdens het eerste bezoek vroeg ik aan de verpleegkundige wat de betrouwbaarheid is van de anticonceptiepil wanneer ik Lariam (6mnd) slik. Ze gaf aan dat hij niet 100% betrouwbaar meer is.
Tijdens een volgend bezoek (andere verpleegkundige) vertelde ze mij dat dit geen effect heeft op de betrouwbaarheid pil...???!!
Ik ging toch uit van een wat meer professionele uitleg.....
Ik ga een deze dagen voor de zekerheid ook nog mijn huisarts bellen maar wie weet kan een van jullie mij al verder helpen. Ben niet bepaald van plan om naast mijn vriend met nog een 'extra' reisgenote naar huis te keren:)..
Alvast bedankt!
Re: Lariam en anticonceptiepil, onduidelijkheid GGD
Ik hen maanden lang lariam en de pil gebruikt, en ik ben niet van een wisselwerking op de hoogte gebracht. En gelukkig heb ik ook geen kind gekregen 
Voor de zekerheid kun je je apotheek bellen, die weten meer van medicijnen dan de huisars.

Voor de zekerheid kun je je apotheek bellen, die weten meer van medicijnen dan de huisars.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
is het niet ook zo dat de pil nooit 100% is.?!?!
Misschien bedoelde de eerste verpleegkundige dat.
Heb je de Lariampillen al gehaald? In principe moet het op het doosje staan als er een conflict is met de pil
Ik denk dat een apotheek je een nog beter antwoord kan geven dan een huisarts
Heb je de Lariampillen al gehaald? In principe moet het op het doosje staan als er een conflict is met de pil
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Vakantieganger
Heb destijds expliciet gevraagd naar het effect van Lariam op de pil die ik heb, daarop zei ze dat ze 'dacht' dat het niet meer betrouwbaar zou zijn... maar aan 'denken' heb ik natuurlijk niet zo veel:) Maar goed heb inderdaad een proefdosis lariam ingeleverd (3 stuks) dus zal het deze week op kunnen halen bij de apotheek en hoor het dan wellicht bij hun.
Of in de gebruiksaanwijziging maar ook vaak zat staat er 'raadpleeg je huisarts'bolletjeom schreef:is het niet ook zo dat de pil nooit 100% is.?!?!

Wel heel erg slecht van de GGD want de pil is iets wat zoveel vrouwen slikken.