Waar naar toe moet ik reizen??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Bennie

Waar naar toe moet ik reizen??

Bericht door Bennie »

Hej iedereen!!,

Mijn naam is Ben, ik ben 17 (bijna 18) en ik heb net een maand backpacken in oost-europa erop zitten.
Dit was mijn eerste grote reis en ik heb er zo van genoten dat ik volgend jaar zeker weer wil. Ik weet echter niet goed waar naartoe. Oost- en Centraal-Europa heb ik wel zo een beetje gezien en ik was daarom aan het denken aan Noord-Europa, dus landen als Denemarken, Noorwegen, Zweden etc. Ik heb echter van verschillende mensen gehoord dat die landen allemaal erg duur zijn? Ook weet ik niet goed welke periode het beste is om te gaan backpacken. Ik ben namelijk van plan om niet alleen de steden te bezoeken maar ook door de wilde natuur te trekken! Als iemand goede tips heeft over deze landen of een veel beter gebied kent om door te reizen, hoor ik ze heel graag.

Alvast bedankt en groeten
Ben
jaydee
Reisexpert

Re: Waar naar toe moet ik reizen??

Bericht door jaydee »

dat zijn idd erg dure landen. Volgens mij ook wel handig om over eigen vervoer te beschikken aangezien het vrij dun bevolkt is. Zou dan ook niet te koude periode kiezen. Eerder lente/zomer.

Ideaal om te beginnen met backpacken is zuidoost-azie. Veilig, goedkoop en goede backpack mogelijkheden als vervoer en slaap plaatsen.
Waldo
Vakantieganger

Bericht door Waldo »

wat dacht je van een keertje buiten Europa te gaan reizen?
vaak goedkoper en ENORM interessante landen te vinden.
suggesties uit persoonlijke ervaring:
suriname, brazilië frans guyana curacao toer in zuid america
of anders
senegal mali in afrika
of thailand cambodja en die omstreken...
keuzes genoeg...
Bennie

Bericht door Bennie »

Okee!

En zijn die landen allemaal veilig genoeg om een solo-reis naar toe te maken? Zo veel ervaring in rondreizen heb ik namelijk niet. En wat is de beste duur van zo'n reis?. Heb je genoeg aan 2 a 3 weken of is het beter om meteen 2 maanden weg te gaan?

Heel erg bedankt!!

P.S. andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Waldo
Vakantieganger

Bericht door Waldo »

hangt natuurlijk enorm af van je budget maar hoe langer je gaat, hoe meer verschillende landen je kan bezoeken in dezelfde regio.
qua veiligheid ga je natuurlijk enorm goed op je spullen moeten passen en het gaat veiliger en gezelliger zijn moest je met twee weg kunnen. vrienden of famillie.
sommige landen leven praktisch van het toerisme waardoor je als toerist/reiziger vaak heel goed behandeld word.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

wat ik al zei; zuid-oost azie is super om te beginnen. De andere opties hierboven zou ik iemand van 17 jaar met weinig reiservaring niet aanraden eigenlijk.

Voor die landen is het wel handig om wat meer levens en reis ervaring te hebben.
Waldo
Vakantieganger

Bericht door Waldo »

jaydee schreef:wat ik al zei; zuid-oost azie is super om te beginnen. De andere opties hierboven zou ik iemand van 17 jaar met weinig reiservaring niet aanraden eigenlijk.

Voor die landen is het wel handig om wat meer levens en reis ervaring te hebben.
ook waar, die landen heb ik samen met mn vader gedaan die had toen al veel reis ervaring...
buiten suriname aangezien ze daar nederlands praten kan dit ook wel heel leuk zijn als beginnende reiziger.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

klopt maar Suriname heeft niet zo'n goede infrastructuur en is weinig op toeristen gericht.
Als 17 of 18 jarige zou ik Zuid-Oost Azie aanraden voor een eerste keer backpacken buiten europa.
goedkoop, super veilig en enorm makkelijk om dingen te regelen.
Vliegen op Thailand en dan kijken hoever je komt met de tijd die je hebt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik zou ook zeker naar zuid oost azie gaan, mijn eerste reis buiten europa was Thailand en dat is mij super bevallen! Was toen nog wel met een groepsreis maar ter plekke ook veel dingen zelf ondernomen.. heerlijk land, en ook veilig om zelf te doen, daarnaast een land met veel backpackers die ook alleen reizen dus makkelijk contact maken met anderen!

Binnen europa kan ik verder het interrailen aanraden, is omdat je nog jong bent niet heel duur en kan je lekker een maand weg, ben zelf trouwens net terug van de Baltische staten en dat is ook erg leuk om te bereizen!
Bennie

Bericht door Bennie »

Globeskater schreef:Ik zou ook zeker naar zuid oost azie gaan, mijn eerste reis buiten europa was Thailand en dat is mij super bevallen! Was toen nog wel met een groepsreis maar ter plekke ook veel dingen zelf ondernomen.. heerlijk land, en ook veilig om zelf te doen, daarnaast een land met veel backpackers die ook alleen reizen dus makkelijk contact maken met anderen!

Binnen europa kan ik verder het interrailen aanraden, is omdat je nog jong bent niet heel duur en kan je lekker een maand weg, ben zelf trouwens net terug van de Baltische staten en dat is ook erg leuk om te bereizen!
En zo'n groepsreis is dat duur?, want ik zoek eigenlijk nog een reismaatje voor mijn vakantie maar anders is zo'n groep ook een oplossing. En weet je anders een site waar ik daar meer informatie over kan vinden?

Ik heb trouwens net een maand interrailen door zuid-oost Europa erop zitten :)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Bennie schreef:
Globeskater schreef:Ik zou ook zeker naar zuid oost azie gaan, mijn eerste reis buiten europa was Thailand en dat is mij super bevallen! Was toen nog wel met een groepsreis maar ter plekke ook veel dingen zelf ondernomen.. heerlijk land, en ook veilig om zelf te doen, daarnaast een land met veel backpackers die ook alleen reizen dus makkelijk contact maken met anderen!

En zo'n groepsreis is dat duur?, want ik zoek eigenlijk nog een reismaatje voor mijn vakantie maar anders is zo'n groep ook een oplossing. En weet je anders een site waar ik daar meer informatie over kan vinden?
Groepsreis?!?!?!?
Dat hoeft dus juist niet in zo-azie. Als je een groepsreis gaat maken kan je wel naar elk land toe. Gewoon lekker zelf gaan. Als je niemand van te voren weet te regelen; In hostels maak je zo "vrienden" om verder mee te reizen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb toen een groepsreis genomen maar daardoor juist ontdekt dat het makkelijk alleen te doen is en als je leuk niet te duur ticket vind ook veel goedkoper! Reisgenootjes leer je onderweg ook wel kennen.. beetje informeren wat de plannen zijn dan kan het maar zo zijn dat als het klikt je een paar dagen samen optrekt!
Hink

Bericht door Hink »

Groepsreis???? ben je gek geworden? Je roept net dat het backpacken in Oost Europa zo leuk was!

Een groepsreis is weer het tegenovegestelde van vrij en onafhankelijk reizen.

Leuke backpacklanden zijn inderdaad Z-O azie, Australie of Nieuw Zeeland.

Maaraan de andere kant, waarom niet in Europa? Ik las net een stukje over iemand die een paar maanden door Groot Brittanie gaat reizen, dat wordt een pracht reis. Noord Europa is waanzinnig mooi. En in tegenstelling tot wat iedereen maar roept HOEFT het niet duur te zijn.

Koop je eten in Supermarkten, neem een tentje mee en wees een beetje creatief. Let wel op je uitgaven.
Alleen als je 17 bent word eigen vervoer misschien lastig, of je moet een zeer goed geoefend fietser zijn.

Maar met een goede voorbereiding kun je met openbaar vervoer wel goed rondreizen. Het enieg waar je wel aan vast zit is de reisperiode. Dat moet echt wel Juli - augustus zijn wil je goed weer hebben. (al kan een tripje noordkaap in de winter wel een erg mooi avontuur worden... 8-)
Plaats reactie