vragen over fotograferen
vragen over fotograferen
Hoi, Ik ben Linda 30 jaar en ik heb een vraagje.
Ik ga naar Thailand en weet niet welke camera ik moet meenemen? Heb je een tip? het liefst wil ik een spiegelreflex gaan kopen, maar ben nog niet handig en bekend met een spiegelreflex.
Dus misschien toch beter een compact camera? En zo ja welke?
Hoe doe je het met het bewaren van je genomen foto's?
Bewaar je je geheugen kaart goed en zet je alles thuis over op de pc?
OF tussen tijds in een internet cafe?
Ik heb ook gehoord dat er veel virussen op de pc zitten in Thailand die je kaartje van je camera kunnen leeg trekken?
Heb je ervaringen mee en wat adviseer jij?
Graag hoor ik van je.
Linda
Ik ga naar Thailand en weet niet welke camera ik moet meenemen? Heb je een tip? het liefst wil ik een spiegelreflex gaan kopen, maar ben nog niet handig en bekend met een spiegelreflex.
Dus misschien toch beter een compact camera? En zo ja welke?
Hoe doe je het met het bewaren van je genomen foto's?
Bewaar je je geheugen kaart goed en zet je alles thuis over op de pc?
OF tussen tijds in een internet cafe?
Ik heb ook gehoord dat er veel virussen op de pc zitten in Thailand die je kaartje van je camera kunnen leeg trekken?
Heb je ervaringen mee en wat adviseer jij?
Graag hoor ik van je.
Linda
Re: vragen over fotograferen
Ik heb zelf een spiegelreflex en daar heb je vooral plezier van als je wat van fotograferen af weet. Ernaast heb ik een compact camera van Canon. Power Shot 200XS. Deze bevalt mij prima! Ik zelf maak de afweging welke camera ik mee neem afhankelijk van het type reis. Soms heb ik geen zin om kilo's aan materiaal mee te nemen plus dat ik dan langer bezig ben met foto's bewerken na afloop 
Ik heb eigenlijk verschillende kleine geheugenkaartjes meegehad...Voordeel is dat als je camera gestolen wordt en je kaartje zit er nog in, je maar een kleine hoeveelheid kwijt ben, nadeel is dat als je je mapje bijv kwijtraak, je ook meteen alles kwijt bent en je ze goed moet bewaren.

Ik heb eigenlijk verschillende kleine geheugenkaartjes meegehad...Voordeel is dat als je camera gestolen wordt en je kaartje zit er nog in, je maar een kleine hoeveelheid kwijt ben, nadeel is dat als je je mapje bijv kwijtraak, je ook meteen alles kwijt bent en je ze goed moet bewaren.
Hoi Linda,
Een aantal zaken zijn heel belangrijk in je keuze, namelijk:
Wat is je budget?
Een DSLR (digitale spiegel reflex) met een fatsoenlijke lens is een duur grapje. Al erg snel boven de 500 euro. Als de lens alleen niet al boven de 500 euro zit.
Wat mag het wegen?
Bij DSLR met een of 2 lenzen zit je al snel aan een gewicht van 1,5 tot 2 KG. Wil je dit altijd mee nemen?
Denk eraan dat hoe goed je camera ook is, als je um niet bij je hebt maak je ook geen foto's.
Voor de meeste mensen en de meeste (zeker vakantie-)foto's is er amper een verschil te zien tussen een goede compact en een DSLR. Helemaal als je de DSLR toch alleen maar op vol-automatisch laat staan. Alleen wanneer het echt donker is of objecten echt snel gaan is een DSLR echt in het voordeel.
Een aantal zaken zijn heel belangrijk in je keuze, namelijk:
Wat is je budget?
Een DSLR (digitale spiegel reflex) met een fatsoenlijke lens is een duur grapje. Al erg snel boven de 500 euro. Als de lens alleen niet al boven de 500 euro zit.
Wat mag het wegen?
Bij DSLR met een of 2 lenzen zit je al snel aan een gewicht van 1,5 tot 2 KG. Wil je dit altijd mee nemen?
Denk eraan dat hoe goed je camera ook is, als je um niet bij je hebt maak je ook geen foto's.
Voor de meeste mensen en de meeste (zeker vakantie-)foto's is er amper een verschil te zien tussen een goede compact en een DSLR. Helemaal als je de DSLR toch alleen maar op vol-automatisch laat staan. Alleen wanneer het echt donker is of objecten echt snel gaan is een DSLR echt in het voordeel.
Vwb geheugenkaartjes wanneer je langere tijd op reis gaat is het handig om bijvoorbeeld 8 kaartjes van 1 of 2 GB te kopen en wanneer je dan twee kaartjes vol hebt, deze te kopieren op twee andere kaartjes (of op cd). Deze twee kaartjes (of cd) dan met de post naar huis sturen en wanneer ze veilig zijn aangekomen kun je die twee back-up kaartjes weer gebruiken. Mocht je tas kwijt raken of gestolen worden dan heb je nog vaak een groot deel van je foto's.
Uploaden naar internet kan natuurlijk ook maar als je veel foto's maakt met een dslr en in afrika zit kan dit behoorlijk veel tijd kosten.
Uploaden naar internet kan natuurlijk ook maar als je veel foto's maakt met een dslr en in afrika zit kan dit behoorlijk veel tijd kosten.