Landen op Vietnam - Terug vanuit Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Landen op Vietnam - Terug vanuit Laos

Bericht door Ninke »

Hallo reizigers! :-)

Ik ga half Januari, richting Vietnam, Noord Vietnam, vanuit daar wil ik na ongeveer 2 weken de grens over steken om nog 2 weken in Laos te vertoeffen... Zijn er nog punten waar ik op moet letten en weet iemand of het problemen oplevert om te landen in Vietnam en terug te vliegen vanuit Laos (weet het vliegveld niet...). Dit omdat als je in beide landen bent je natuurlijk geen ticket hebt voor dat land dat duidelijk laat zien dat je weer vertrekt...

Vast iemand kan me helpen :-)

Alvast bedankt!

Ninke
bolletjeom
Reisexpert

Re: Landen op Vietnam - Terug vanuit Laos

Bericht door bolletjeom »

wat is de datum van je vlucht vanuit Laos. Als dat binnen 30 dagen na aankmst in Vietnam is dan heb je zeker geen probleem.
Voor Vietnam moet je van te voren een visum regelen. Ik kan me niet herinneren dat wij moesten vertellen hoe we het land weer gingen verlaten. Je kreeg gewoon een 30 dagen visum. En als je een visum hebt moeten ze je toelaten op de vlucht.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
loesopreis
Wereldreiziger

Re: Landen op Vietnam - Terug vanuit Laos

Bericht door loesopreis »

Vele reizigers komen deze landen in en uit zonder uitreisticket omdat ze overland gaan. Je hoeft dit nergens te tonen.
Belangrijkste voorwaarde is dat je een visum voor Vietnam hebt voor je er landt, en dat je het visum van Laos vooraf regelt als het bij de grensovergang waar je gaat niet te regelen is.
Heb zelf een paar keer de oversteek gemaakt, ook zonder vastgelegde vliegtickets.
Plaats reactie