favoriete eiland thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
ger-da
Vakantieganger

favoriete eiland thailand

Bericht door ger-da »

Hallo iedereen,
Begin januari ga ik ruim een maand rontrekken door thailand (eerst het noorden) daarna naar cambodja en dan uit chillen op een mooi eiland.
Ko Chang klinkt verleidelijk, omdat het dichtbij de grens met cambodja is en ook niet te ver van bangkok ( voor de vlucht naar huis) maar welke eilanden in de buurt zijn mooier en minder toeristisch dan ko chang?
Eigenlijk heb ik niet veel nodig daar, mooie natuur, zon, zee strand en lekker snorkelen.
Wie heeft tips?
bolletjeom
Reisexpert

Re: favoriete eiland thailand

Bericht door bolletjeom »

Gewoon lekker naar Koh Chang gaan en eventueel met een snorkeltripje omliggende eilandjes bekijken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:Gewoon lekker naar Koh Chang gaan en eventueel met een snorkeltripje omliggende eilandjes bekijken.
Je kan ook verblijven op een van die kleinere eilandjes, zoals koh mak.
ger-da
Vakantieganger

Bericht door ger-da »

Ja ik heb al gekeken naar Ko Mak, klinkt aantrekkelijk!
WimJ

Bericht door WimJ »

ger-da schreef: Ko Chang klinkt verleidelijk, omdat het dichtbij de grens met cambodja is en ook niet te ver van bangkok ( voor de vlucht naar huis) maar welke eilanden in de buurt zijn mooier en minder toeristisch dan ko chang?
Eigenlijk heb ik niet veel nodig daar, mooie natuur, zon, zee strand en lekker snorkelen.
Wie heeft tips?
Gewoon Koh Chang doen! Koh Chang is het Samui van 10 jaar geleden, dus ivm met hoe toeristisch het is zit dat wel goed.
Leuke stranden, tal van kleine restaurantjes en winkeltjes (vooral in de Klong Prao en Kai Bae omgeving) en schitterende zonsondergangen. Voor het snorkelen dien je best een tochtje te maken naar een van de vele omliggende eilanden of koraalriffen.
Koh Chang is tevens een makkelijk uitvalsbasis om andere eilanden zoals Koh Mak of Koh Wai te bezoeken. Elke dag is er transport naar alle omliggende eilanden tot tweemaal daags toe.
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

denk bij ko chang aan wat je wilt:

de noordwest kant van het eiland is een resort-gekkenhuis (al is het 'aan het strand' wat beter te doen)
de zuidwest kant is wat meer kleinschalig opgezet. (kai bai is leuk, lonely beach is backpacker area)

voor absolute rust raad ik de noord-oost kan aan. (zuidoost misschien ook) nadeel is alleen dat je weinig barretjes hebt, en geen zonsondergang, maar als je wat meer wilt besteden is het prima toeven bij een paar kleinschalig opgezette bungalow parkjes

(ik heb aan de oostkant een geweldige paar dagen bij het Amber Sands resort gehad. prijzig in het hoogseizoen, maar goed te doen in het laag seizoen)
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

groot nadeel van het eiland is wel dat je geen echt stadje of dorpje met bijbehorende boulevard op het eiland hebt. er wordt gerept over vissersdorpjes, maar daar is echt niks te doen of te zien.

je ontkomt er niet aan om een motorbike te huren om jezelf te verplaatsen, de de taxi service is vrij duur.
Plaats reactie