Skypen in ZO-Azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
PlienToAsia

Skypen in ZO-Azie

Bericht door PlienToAsia »

Hoi allemaal,

Tijdens mijn reis door ZO-Azie laat ik mijn vriendje 5 maanden in het koude NL. Ik wil contact met hem en met andere vrienden en fam.leden onderhouden door te skypen. Ik verwacht dat in de wat grotere en meer toeristische steden/dorpen wel internet is. Maar is dit snel genoeg en zijn er koptelefoontjes?

Gr pauline
bolletjeom
Reisexpert

Re: Skypen in ZO-Azie

Bericht door bolletjeom »

er zijn heel wat internetcafetjes. Persoonlijk heb ik een hekel aan skypers die aan het langeafstandsschreeuwen zijn terwijl ik me probeer te concentreren op een stukje tekst tiepen. Waarmee ik maar wil bevestigen dat je dus in de meeste cafetjes kunt skypen.
En ja, iedereen loopt te tetteren: hallo, hoor je me?? ik zie je niet! Zie jij mij??? etc
stel je dus niet te veel voor van verbindingen. Soms zijn ze goed en soms zijn ze slecht.

Vergis je niet in het tijdsverschil. Je moet echt afspraken maken om te skypen en in de praktijk heb jij vaak iets leuks te doen op het tijdstip dat de mensen thuis tijd hebben om achter de compu te kruipen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
PlienToAsia

Dank je wel. Als ik me er niet te veel van voorstel kan het alleen maar meevallen. En ik zal niet te hard schreeuwen :) Maar ik vind het wel leuk om zo nu en dan wat contact te hebben. Dan hoef ik nu alleen nog te zorgen dat ze hier in NL een koptelefoon hebben.
bolletjeom
Reisexpert

en eventueel een webcam! kan je ze bij een goede verbinding ook nog zien!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik doe niets anders om in contact te blijven met NL ik heb ook tegoed erop zodat ik vaste lijnen kan bellen. Ik bel regelmatig mijn moeder op dit manier. Ik heb mijn eigen laptop bij me dus doe dit vaak in het hotel waar ik verblijf zodat niemand er last van heeft. Ik vind die privacy ook net wat prettiger.

gr van Moira
PlienToAsia

Heb je in de meeste hotels gewoon wifi-verbinding? En hoe is dat in hostels?
bolletjeom
Reisexpert

voor een wifi verbinding heb je een hotel nodig dat niet low-lowbudget is. Daarnaast moet je vaak betalen voor wifi in een hotel en dat is bijna altijd een stuk duurder dan een internetcafe
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hostels in Azie hebben inderdaad heel vaak Wifi verbindingen en vaak zit dat in je prijs verwerkt waar je verblijft. Veel hostel in Azie hebben ook gewoon zelf computers staan waar je achter kunt zitten.
Ik kan wel zeggen dat je in Azie wel dood word gegooid met internet het is overal eigenlijk wel goed te krijgen.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

ik wil daarbij wel even opmerken dat Moira in een andere prijsklasse hotels verblijft dan ik.
Ik slaap meestal in een guesthouse als ik zelfstandig reis en daar is wifi vaak nog niet. Als ik voor mijn werk reis zit ik veel in middenklasse hotels maar moet vrijwel altijd betalen voor de wifi en dat is een stuk duurder dan even naar een internetcafetje lopen in de straat.
PlienToAsia

Ok dat is duidelijk, dank je wel!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb het toch echt over hostels en niet over de hotels waar ik veblijf. Ik ben nu bv in Koh tao en daar heb je echt veel hutjes op het strand die gewoon wifi hebben. Vaak hebben ze bij het hostel ook internetcafe's die ze runnen.
In hotels moet je altijd betalen voor internet dus de duurdere klasse.
Verder hebben ze hier ook hotspots waar je voor 200 bath uren mag internetten. Die kaartjes kun je dan bij je hostel kopen.

gr van Moira
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Hoi, mijn ervaring is ook dat low-budget hostels vaak wifi verbindingen hebben. Mijn tip is dan ook om een iPod touch te kopen. Of de duurdere iPhone natuurlijk. Ik had een iPod touch bij me. Niet allen handig om muziek op af te spelen (met headset of kleine boxjes mocht je ooit een kamer voor jezelf hebben), maar je kunt er ook op internetten en skypen. Ideaal, want je hoeft geen lawaaiierig internet café in. op je kamer of in de lobby van je guesthouse kun je in alle rust met je vriend bellen en de verbinding is echt prima. Natuurlijk zijn er ook veel hostels die deze mogelijkheden niet hebben, maar mijn ervaring met wifi in ZO Azië zijn erg goed. Je kunt er natuurlijk ook
k je hostel op selecteren. Er staat in de lonely planet bijv welke hostels wifi hebben en er hangt ook vaak wel een briefje bij de deur of de balie. Zoveel hostels ok uit te kiezen! Als je het belangrijk vindt om contact te hebben met je vriend, let daar dan op bij de keuze in je accomodatie. Veel plezier op reis!
ingrid84

Bericht door ingrid84 »

Hey Pauline!

Skypen is heel makkelijk hier in Azie.
Er zijn bijna overal internetcafes te vinden en je kunt gewoon vragen om een koptelefoon.
Ik zit nu zelf in een internetcafe op Sabah, Borneo waar je van alle gemakken voorzien bent.

Wij hebben een simlockvrije telefoon gekocht waarin we een een simkaart van het land zelf in doen.
Het nummer geven we door aan vrienden en familie waardoor zij ons voor een 5 cent per minuut via skype kunnen bellen.
Dat is echt een super uitvinding! Het enige waarmee je rekening hoeft te houden is het tijdverschil.

Groetjes Ingrid en Sanne
PlienToAsia

Hallo allemaal!

Bedankt voor al jullie reacties! As vrijdag gaat voor mij het grote avontuur beginnen! Als eerste staat 2 maanden vrijwilligerswerk in Phnom Penh op het programma. Mijn vriend is jullie ook erg dankbaar voor de hulp! :Y

Groetjes, Pauline
Plaats reactie