Trein van Jakarta naar Yogyakarta: waar/hoe regelen?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
ellenvanzoest

Trein van Jakarta naar Yogyakarta: waar/hoe regelen?

Bericht door ellenvanzoest »

Hallo,

Nog 1 vraagje. We willen de trein nemen van Jakarta naar Yogyakarta. Liefst de nachttrein. Hoe kan ik dat regelen? Kan ik dat ook al op voorhand regelen? Of moet ik dat terplekke doen? Of kan ik op het moment van vertrek een kaartje kopen? Ik zou dan wel al het uurrooster op voorhand moeten hebben. Bij welk station moet ik dan zijn?

Ik weet het, een heleboel vragen in 1 keer. Maar ik hoop toch dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Ellen
Dexter
Reisexpert

Re: Trein van Jakarta naar Yogyakarta: waar/hoe regelen?

Bericht door Dexter »

Gewoon naar het treinstation gaan. Kan je het beste iets van tevoren regelen daar.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Dexter schreef:Gewoon naar het treinstation gaan. Kan je het beste iets van tevoren regelen daar.
sluit me aan bij deze viespeuk :P
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

me too
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

jaydee schreef:
Dexter schreef:Gewoon naar het treinstation gaan. Kan je het beste iets van tevoren regelen daar.
sluit me aan bij deze viespeuk :P
Leer mij treinstations kennen ;)
ellenvanzoest

Naar welk treinstation moet ik dan gaan? Ik dacht dat er meerdere zijn in Jakarta.
bolletjeom
Reisexpert

het grote :-) zal effe in de LP kijken
bolletjeom
Reisexpert

potver. lekker stuk getiept ligt de verbinding er in 1 keer uit
afijn
De magische Lonely Planet zegt dat er 4 grote stations zijn die allemaal handig liggen. Je moet voor de trein naar yogyakarta station Garmijn hebben. Dat ligt vlakbij het merdeka plein en 15 minuten van jln jaksa
De meeste treinen vertrekken vroeg in de ochtend dus het is wel handig om de dag ervoor al een kaartje te gaan kopen. de rit duurt ongeveer 8 uur.
ellenvanzoest

Bedankt, Bolletjeom!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Wijzelf hebben gevlogen vanuit Jakarta naar Yogjakarta. hadden geen zin in trein op dat moment en omdat we ook tussendoor niets wilden bezoeken tss Jakarta-Yogja en in de buurt van Jakarta.
Was 25 euro pp +- met airasia.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

zaratoestra schreef:Wijzelf hebben gevlogen vanuit Jakarta naar Yogjakarta. hadden geen zin in trein op dat moment en omdat we ook tussendoor niets wilden bezoeken tss Jakarta-Yogja en in de buurt van Jakarta.
Was 25 euro pp +- met airasia.
de treinrit zelf is juist super mooi. zou het zonde vinden om te vliegen...
ellenvanzoest

Ja, vliegen is natuurlijk sneller, maar de voornaamste reden waarom ik voor de trein zou kiezen is omdat ik niet precies de datum van vertrek weet. We gaan naar Ujung Kulon national park en ik weet niet precies wanneer we daarvan terug zullen zijn. We willen dan zo snel mogelijk vanuit Jakarta naar Yogyakarta vertrekken. Ik kan de vlucht of de treinreis dus niet van tevoren boeken en ik denk dat het gemakkelijker is om een treinkaartje last minute te krijgen dan een vlucht.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

ellenvanzoest schreef:Ja, vliegen is natuurlijk sneller, maar de voornaamste reden waarom ik voor de trein zou kiezen is omdat ik niet precies de datum van vertrek weet. We gaan naar Ujung Kulon national park en ik weet niet precies wanneer we daarvan terug zullen zijn. We willen dan zo snel mogelijk vanuit Jakarta naar Yogyakarta vertrekken. Ik kan de vlucht of de treinreis dus niet van tevoren boeken en ik denk dat het gemakkelijker is om een treinkaartje last minute te krijgen dan een vlucht.
Als je overdag met de trein gaat zou ik zeker (eenmalig) de trein aanraden omdat het idd een mooie treinreis is. maar als je met de nachttrein gaat, er snel wil zijn of het stuk al eens met de trein hebt gedaan is vliegen ook een goede optie hoor.
Tot nu toe ben ik 2 keer van Jakarta meteen doorgevlogen naar Yogya zonder het van te voren te boeken. Ging prima, ondanks dat ik mijn ticket dus pas een uur of 2 uur van te voren boekte. Prijs wisselde een beetje tussen de 2 keer, maar ik had geen moeite om een ticket te vinden en was ook niet belachelijk veel geld kwijt, gewoon naar een van de balie's gaan voor domestic vluchten en vragen.
Selalu mencari...
Plaats reactie