Rugzak gewicht voor trektocht door Alpen
Rugzak gewicht voor trektocht door Alpen
hey
ik ga in september in 10 dagen rond en over de mt blanc in de alpen met mn vriendin.
graag wat advies van wat het aangeraden gewicht is om mee te nemen op zo een trektocht.
tent, slaapzak en matje nemen we zeker mee.
leeftijd: 19 jaar.
is er ook een verschil voor jongens en meisjes?
groetjes Waldo
ik ga in september in 10 dagen rond en over de mt blanc in de alpen met mn vriendin.
graag wat advies van wat het aangeraden gewicht is om mee te nemen op zo een trektocht.
tent, slaapzak en matje nemen we zeker mee.
leeftijd: 19 jaar.
is er ook een verschil voor jongens en meisjes?
groetjes Waldo
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Rugzak gewicht voor trektocht door Alpen
zo min mogelijk!
dat klinkt flauw maar is wel zo. probeer onder de 15 kilo te blijven
dat klinkt flauw maar is wel zo. probeer onder de 15 kilo te blijven
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ga je echt in je tentje slapen of trekken van hut tot hut? Dat is een overweging waard, scheelt je hel veel gesjouw. Maar qua gewicht moet je zo min mogelijk meenemen; dus niet moeilijk doen over vuile (beetje) stinkende kleding; liever dat dan nog meer meedragen...
we gaan normaal gezien wel van hut tot hut, maar uit ervaring weet ik dat sommige hutten sluiten in september als de koeien naar beneden gaan, de tent is niet echt een probleem ik heb een tent aangeschaft van 2,8 kg van roben, de voyager II. als we dat gewicht al delen door 2 is de tent niet echt zwaar.
verder reis ik met een 55 l rugzak, dus ik heb niet echt de indruk dat daar meer in kan als 15 kg, dus dat zou zeker al geen probleem moeten vormen.
nog mensen met ervaring hieromtrent?
verder reis ik met een 55 l rugzak, dus ik heb niet echt de indruk dat daar meer in kan als 15 kg, dus dat zou zeker al geen probleem moeten vormen.
nog mensen met ervaring hieromtrent?
Nee, geen ervaring met wandelen in de Alpen, wel 4 daagse tochten in NZ.
En ik ook zeg: zo min mogelijk!
We hebben één wandeling veel te zwaar gelopen (ook tent mee, slaapzak, matje, pannen, eten (zijn trouwens Europese hutten niet bemand en kan je daar ook niet eten? Dat scheelt ook veel gewicht!)) en dat loopt niet fijn!
Veel extra kleding hadden we niet mee, misschien een extra shirt, regenkleding.
Denk praktisch, houd het simpel en neem niet meer mee dan nodig is. Stinken ga je toch wel
En ik ook zeg: zo min mogelijk!
We hebben één wandeling veel te zwaar gelopen (ook tent mee, slaapzak, matje, pannen, eten (zijn trouwens Europese hutten niet bemand en kan je daar ook niet eten? Dat scheelt ook veel gewicht!)) en dat loopt niet fijn!
Veel extra kleding hadden we niet mee, misschien een extra shirt, regenkleding.
Denk praktisch, houd het simpel en neem niet meer mee dan nodig is. Stinken ga je toch wel

Check de beschikbaarheid van de hutten, scheelt je toch niet enkel de tent maar ook slaapzakken, matjes etc. Ik heb 2 weken door de Alpen getrokken (hut-hut) en je wilt echt zo min mogelijk meenemen, zeker als je langer gaat. Denk ook dat je altijd nog een fles water en snacks meeneemt en dat ook gewicht meeneemt.
Net als in een reis neem je meestal zo veel mee als je rugzak kan bevatten. 55L is dan best veel. Ik heb het toen met een 28L gedaan en dat was meer dan genoeg. Paar schone boxers, sokken, regenkleding, shirt, touwen, en het kleinere spul. Het warmere spul zoals een vest wil je uitdoen en in of op je tas bergen (net als de fles water). Denk daar ook aan
Maar heb fantastisch veel plezier, als je gaat kamperen pak dan de mooiste plaatsen. Niets is mooier dan s'ochtends wakker worden met een view van de bergen; geen beschaving ergens in de buurt en heerlijke frisse lucht (en een hele snelle duik in het smeltwater) Ik heb prachtige herinneringen aan die trip
Net als in een reis neem je meestal zo veel mee als je rugzak kan bevatten. 55L is dan best veel. Ik heb het toen met een 28L gedaan en dat was meer dan genoeg. Paar schone boxers, sokken, regenkleding, shirt, touwen, en het kleinere spul. Het warmere spul zoals een vest wil je uitdoen en in of op je tas bergen (net als de fles water). Denk daar ook aan

Maar heb fantastisch veel plezier, als je gaat kamperen pak dan de mooiste plaatsen. Niets is mooier dan s'ochtends wakker worden met een view van de bergen; geen beschaving ergens in de buurt en heerlijke frisse lucht (en een hele snelle duik in het smeltwater) Ik heb prachtige herinneringen aan die trip