Reisverzekering voor wereldreis

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Marije
Reisexpert

Re: Reisverzekering

Bericht door Marije »

Ja, die zit vlakbij mij inderdaad :) alleen zij verzekeren die extreme sporten niet...is echt met heel veel verzekeringen zo :(
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgens mij kom je sowieso op een verzekering uit van b.v. de Europeesche wanneer je wil gaan werken en b.v. duiken. Wanneer het alleen voor het laatste was kun je dat vaak ook ter plekke doen. Het is het werken dat de verzekeringen lastig maakt.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

@Marije: ja, ook ik vind veel polissen echt niet goed leesbaar geschreven. Volgens mij proberen ze het af en toe ook zo vaag mogelijk te houden, zodat ze zich er nog uit kunnen praten in geval van schade. Maar goed, succes met je keuze en veel plezier tijdens je reis :-)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Special Isis, trouwens! Die is wat duurder, maar die dekt alle bijzondere sporten volledig en die andere niet.
Kris!

Bericht door Kris! »

Ook ik ben aan het bekijken welke verzekering ik wil afsluiten voor mijn reis. Ik vertrek over 8 weken naar Azie, Australie en waarschijnlijk NZ, maar weet nog niet wanneer ik terugkom (ik vermoed wel binnen een jaar). Ik zit ook te kijken naar Isis, heb daar toch het best gevoel bij als ik het zo lees. Marije, jij hebt uiteindelijk ook voor Isis gekozen zie ik. Voor welk pakket heb je nu uiteindelijk gekozen? Basis, Extra of...? (met name voor die medische kosten, ik houd ook mijn zorgverzekering in NL aan).

Enne, ik ben het helemaal met je eens, vind die voorwaarden verschrikkelijk om te lezen...
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hoi Kris, ik heb gekozen voor extra. Heb met Agis en Special Isis gebeld en het zit ongeveer zo. Beide verzekeringen verzekeren alleen medische kosten als ze echt nodig zijn, dus bij spoed zeg maar. Maar: Agis (en veel andere ziektekostenverzekeringen) keert het bedrag uit wat de zorg hier in Nederland zou kosten, dus niet de kostprijs. Stel dat de zorg dus veel duurder is in het land waar je bent dan in Nederland en er gebeurt iets dan krijg je waarschijnlijk veel minder vergoed dan wat je moet betalen. Als je het extra pakket krijgt, dan wordt dit verschil vergoed door de reisverzekering! Ik vond het toch wel een fijn gevoel om dat erbij te verzekeren.

Dit is nog een handige link trouwens:
http://www.tnfsh.nl/docs/TunaFish_verge ... 6-2010.pdf (staat ook nog een handige uitleg bij op de 2e pagina)
Ik heb mijn ticket een verzekering bij Tunafish geregeld en ik vind ze heel kundig. Heb meerdere keren gemail en ook met gebeld, ze zijn erg aardig en behulpzaam.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Oja, Olivier van Tunafish (die ik aan de telefoon had) vertelde dat de vergelijking nog maar een paar maanden oud is.
Kris!

Bericht door Kris! »

Hey Marije, bedankt voor je reactie en bedankt voor dat overzicht! Zit nog even te kijken waar ik het ga regelen, had ook wel een goed gevoel bij Joho. Maar dat is voor latere zorg, ben allang blij dat ik een keuze heb kunnen maken haha :)

Goede reis alvast!!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Kris! schreef:Hey Marije, bedankt voor je reactie en bedankt voor dat overzicht! Zit nog even te kijken waar ik het ga regelen, had ook wel een goed gevoel bij Joho. Maar dat is voor latere zorg, ben allang blij dat ik een keuze heb kunnen maken haha :)

Goede reis alvast!!
Graag gedaan! Joho lijkt mij inderdaad ook wel ok. Ik ben bij hun vestiging in Groningen geweest, maar daar waren ze nogal chaotisch en konden ze me eigenlijk vrij weinig vertellen, niet meer dan ik al wist. Maar ze hebben me wel een telefoonnummer gegeven van hun verzekeringsafdeling. Ik heb ze niet gebeld uiteindelijk, maar ze zeiden dat ze daar er heel veel vanaf weten. Ik stuur je even een berichtje met het nummer!
Lorinda

Bericht door Lorinda »

Je kunt ook eens bij TunaFish kijken, een reisbureau voor backpackers! Zij bieden naast de Special Isis reisverzekering ook de Globetrotter en de Lang-op-reisverzekering aan! Kun je een beetje vergelijken..! En als je er niet uit komt kun je ze altijd vragen stellen via email of telefoon! zie tnfsh.nl
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Lorinda schreef:Je kunt ook eens bij TunaFish kijken, een reisbureau voor backpackers! Zij bieden naast de Special Isis reisverzekering ook de Globetrotter en de Lang-op-reisverzekering aan! Kun je een beetje vergelijken..! En als je er niet uit komt kun je ze altijd vragen stellen via email of telefoon! zie tnfsh.nl
Klopt, ik ben groot fan van Tunafish! Ze hebben we zowel via mail als telefoon heel goed geholpen en ik heb uiteindelijk mijn ticket en mijn reisverzekering (isis) via hen geregeld.
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Heb me vandaag ook een beetje verdiept in de reisvezekeringen. Vertrek zelf in november naar australie!
Kwam op een gegeven moment bij OHRA terecht en zag er allemaal leuk uit, je kunt je voor 5 euro per maand verzekeren.. Ik gebeld en klonk allemaal goed maar toen mijn vraag als ik wil gaan werken in Australie hoe dat zit. Het antwoord was dat de werkgever daar voor verzekerd is, kortom, je bent dus niet verzekerd als er iets gebeurd op het werk daar. Maar is een werkgever sowieso niet altijd verzekerd voor de werknemers vraag ik me dan af. Hoe zit dat in Australie??
Wordt een beetje moe van al de verzekeringen. Een beetje goede verzekering voor een jaar ben je 400 euro kwijt terwijl er dat bij OHRA een heel stuk minder zijn, alleen het werken is niet meeverzekerd.. Iemand ervaringen met OHRA???

Rob
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er zijn op dit forum een heleboel Ohra fans. Nadeel is inderdaad dat je er niet bij mag werken.
Voor mensen die willen werken is er de isis
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ja, het komt er eigenlijk grofweg op neer dat als je gaat werken/stage lopen en/of bijzondere sporten gaat beoefenen (a la skydiven, raften, bungee jumpen etc) dat je dan een duurdere verzekering nodig hebt, zoals bijvoorbeeld de Special Isis, Mondial Assistance Globetrotter of de Europeesche Lang-op-Reis-verzekering.... helaas....
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Nou vandaag zelf maar eens ff langs CZ gegaan aangezien ik daar mijn zorgverzekering ook heb lopen. Als je je zorgverzekering in Nederland dus aanhoud en je vult deze aan met die van OHRA (waar ze dus mee samenwerken) ben je voor alles verzekerd maar, idd, als je gaat werken ben je dit niet mocht er iets op je werk gebeuren. Nou ben ik kok dus ik kan me in mijn vingers snijden, me verbranden, dus niet erg heftig ofzo. Mocht er dan toch iets gebeuren waardoor ik naar het ziekenhuis moet (mocht ik uitglijden in de keuken en een arm of been breken b.v.) hoef ik toch niet te zeggen dat het daar is gebeurd. Zal de werkgever ook een stuk relaxer vinden lijkt me. Tis en blijft een risico en ben dan ook nog steeds aan het twijfelen.. Maar 60 euro per jaar en 400 euro per jaar is toch wel een groot verschil waarvan je heel wat leuke dingen kunt doen..
Plaats reactie