Aanrijding in het buitenland
Aanrijding in het buitenland
Wat ik me afvroeg: hoe zit dat met het verzekeren voor een aanrijding in het buitenland?
Ik ga dus naar Amerika, maar zal daar geen auto huren. Normaal kan je met het huren ook een verzekering afsluiten, maar dat gaat voor mij dus niet op.
We gaan met de auto van mijn vriendin (die in Amerika woont) en willen afwisselen met het rijden. Maar wat als ik een aanrijding krijg en bijvoorbeeld schade maak aan een andere auto? Ik neem niet aan dat het in mijn reisverzekering zit? WA lijkt me ook niet?
En hier in NL heb ik geen auto, dus ook geen autoverzekering.
Kan iemand me hiermee helpen?
Thanks!
Ik ga dus naar Amerika, maar zal daar geen auto huren. Normaal kan je met het huren ook een verzekering afsluiten, maar dat gaat voor mij dus niet op.
We gaan met de auto van mijn vriendin (die in Amerika woont) en willen afwisselen met het rijden. Maar wat als ik een aanrijding krijg en bijvoorbeeld schade maak aan een andere auto? Ik neem niet aan dat het in mijn reisverzekering zit? WA lijkt me ook niet?
En hier in NL heb ik geen auto, dus ook geen autoverzekering.
Kan iemand me hiermee helpen?
Thanks!
Re: Aanrijding in het buitenland
Je vriendin moet even bij haar auto verzekering checken of de auto ook verzekerd is als iemand anders chauffeur is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Aanrijding in het buitenland
Dat heb ik haar idd gevraagd te checken.
Maar hoe zit het met de schade als het geen eenzijdig ongeval is en mijn schuld is?
Ik ga es verder surfen en bellen om een antwoord te achterhalen
Edit: dat schijnt dus ook gewoon op haar verzekering neer te komen.
Maar hoe zit het met de schade als het geen eenzijdig ongeval is en mijn schuld is?
Ik ga es verder surfen en bellen om een antwoord te achterhalen

Edit: dat schijnt dus ook gewoon op haar verzekering neer te komen.
Facebook comment
mmmzz goeie? Een autoverzekering in nederland dekt zo ie zo niks inm het buitenland. Zolang je vriendin rijdt val je onder haar verzekering. WA in NL ook niet geldig. Zal wel onder je reisverzekering vallen ergens. Even de voorwaarden doornemen en anders kan je vriendin in Amerika wel informeren toch wat daar de regels zijn? Meesten die zoiets doen , doen het "stiekum". Als je schade rijdt heeft de ander gewoon gereden. Lastig...komt niet zo vaak voor dit..