Ervaringen Perama

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
MayoZ

Ervaringen Perama

Bericht door MayoZ »

Beste reizigers,
Ik zou in september van Lombok een boottour willen doen naar Flores en een aantal dagen op Flores willen verblijven. Nu lees ik op de site hier dat Perama eventueel een goede optie is. Van de site wordt ik niet veel wijzer. Heeft iemand ervaring hiermee? Is het verstandig een dergelijke trip van te voren te boeken? Hoe ziet het "op het dek" slapen eruit? Etc. alle tips en tricks zijn welkom, ook voor Flores. Alvast bedankt!

Groet Mayoz
Angela82
Reisexpert

Re: Ervaringen Perama

Bericht door Angela82 »

Ik heb vorig jaar die boottocht gemaakt en vond het prima.
Voor Indo begrippen toch wel aardig aan de prijs, had ook negatieve verhalen gehoord, maar ach, die heb je overal.

Mening over eten verschilde, maar ik vond het ok. Aan boord kon je redelijk gekoeld drinken (water, fris en bier) kopen en koekjes.
Wij deden de "hele trip" met onderbreking op Flores van 6 dagen. Toen we daar weer aan boord gingen, "vielen" we in een grote groep NLers. Nou, dat hebben we geweten ook: een klaagvolkje! Nee, je moet daar niet de kwaliteit van hier verwachten, duh!
Ik heb me prima vermaakt met snorkelen, kletsen, zwemmen, muziek maken, BBQ, etc.
Wij hebben het ter plekke geboekt voor de eerst volgende trip. Als de groep groot is, zetten ze twee boten in.
Op het dek slapen? De naam zegt het al :P . Je krijgt een kokosmatje en een kussen en ligt op de vloer. En ja, die vloer is hard! Als je een lakenzak mee hebt, is dat erg prettig. Ik heb -met toestemming- een kussen van de bank getrokken en sliep daar op, stukje prettiger! Ik hoorde van de mensen die een hut geboekt hadden, dat het daar vooral benauwd was en de stank niet echt konden waarderen. Maar misschien verschilt dat per boot?

Prima tijd en vaart gehad!

Flores? Daar wisten we eigenlijk niks van toen we daar kwamen. Wij zijn het eiland met een chauffeur (die tevens gids was) rond getoerd, richting Kelimutu, de 3 gekleurde meren. Stops gehad in Ruteng, Bajawa, traditionele dorpjes gezien, blue stone beach en uhhh....
Zelf rijden is daar niet echt een optie, de wegen zijn erg slecht!
Persoonlijk vond ik dat het mooiste eiland wat ik bezocht heb. Erg vriendelijke mensen, mooie natuur. Een keer meegegeten met de locals.

Heel veel plezier :)
marja1983

Bericht door marja1983 »

Wij hebben in april dit jaar de boottocht gedaan en vonden het echt super! We hebben hetzelfde gedaan als Angela: 3 dagen op de boot, 6 dagen Flores, 2 dagen terug naar Lombok. De heenreis hadden we een superleuk en enthousiaste gids en groep. Ook erg goed weer gehad, dus lekker kunnen relaxen en snorkelen op alle eilandjes. Het eind feest (na 3 dagen) was super, mede door de leuke groep.

Wij hebben op Flores ook een auto met chauffeur gehuurd. Een aanrader, want er zijn bepaalde dingen te zien, maar die vind je zelf nooit, omdat het nergens is aangegeven. Wij hadden een goede chauffeur: sprak engels, wist de weg, kon ons iets over Flores vertellen. Zijn naam is Augustino, via Perama geboekt. ^O^ We hebben met andere NL-ers gesproken en zij hadden een chauffeur die niet eens de weg wist 0_0 , lekker handig!! Flores is idd supermooi, ons mooiste eiland dat we hebben aangedaan in Indonesie. De mensen zijn nog heel puur, bijna nog geen toerist gezien en ze roepen naar iedereen: "Hi Mister" (ja ook naar een vrouw!)

Terugweg was ook leuk, alleen de gids en de groep waren iets minder. Ook een dag superslecht weer gehad en iedereen was zeeziek, heerijk!!

Slapen op het dek vonden wij goed te doen. De hutjes die ze hebben, hebben alleen boven een fan, dus de persoon die onder ligt heeft het superwarm!! We hebben onze boottocht een aantal dagen van te voren geboekt in Bali. Kregen zelfs nog 5 % korting.

Voor een reisverhaal: zie onze website: http://www.hmopreis.nl/indonesie-ii-van ... naar-java/ & http://www.hmopreis.nl/indonesie-van-bali-naar-flores/

Succes met je voorbereidingen!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

oooh GDVR!!! ik had me toch een lang en uitgebreid antwoord getiept en het is nu weg! :{
Kijk eens op mijn website voor de verhalen en de foto's en als ik later vandaag over mijn frustratie heen ben schrijf ik het stukje nog wel een keer
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Hoi Mayoz,

Ik heb een jaar in Indonesie gewoond (Flores en Bali) en heb toen het eea van Perama meegekregen. Het is inmiddels een vrij grote organisatie die op zich redelijke service geeft (op lowbudget niveau dan). Maar, de manier waarop ze zaken doen bevalt mij niet. Ik heb dit aan den lijve ondervonden toen ze "zaken" kwamen doen op Flores. Ze zetten de locale bevolking onder druk, uiten dreigementen als mensen niet mee willen werken, en zorgen er op een oneerlijke manier voor dat lokalen hun business kwijt raken. Ik boycot ze dus! Op flores kun je op verschillende manieren een tour regelen over het eiland. Loop in Labuan Bajo eens binnen in restaurant "the Corner" (heb ik gewerkt) daar kun je een hoop informatie vinden. Ook op Bali zitten heel veel kleinere reisorganisaties bij wie je leuke tours kunt boeken.

Groetjes, Mara
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

prima dat je ze boycot Mara maar heb je ook een alternatief???
Voor de boottocht bedoel ik dan.
Want waarom je Perama nodig zou hebben voor een stuk van flores bekijken zou ik ook niet weten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Er zijn verschillende andere organisaties die hetzelfde aanbieden, namen ben ik even kwijt maar ik heb de vraag bij een vriend in Flores weggelegd, als ik zijn reactie heb dan laat ik het weten!
Plaats reactie