Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door bolletjeom »

hahaha. nee, ik hou niet echt bij op welke momenten muggen mij te grazen nemen. Dan heb ik er een dagtaak bij.
Ik zit van top tot teen onder de muggenbulten ongeacht of ik 4 keer per dag mezelf besproei met deet of niet.
Dus laten we het er ophouden dat "een" mug ergens tussen Singapore of Phuket me heeft lastig gevallen......mits het natuurlijk dengue is....kan ook nog steeds een gewone griep zijn natuurlijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Succes bolletjeom. Hopelijk valt het mee.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hè jakkes, ik hoop ook dat 't meevalt! Wel verstandig dat je even naar de dokter gaat. Hopelijk is 't gewoon een griepje!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hej Rudi, hopelijk valt het mee, veel sterkte bij de dokter.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ik voel me al weer een stuk beter hoor! het is alleen....als het inderdaad Dengue is dan moet je echt wel heel erg op passen voor een tweede keer want die loopt dan vaak veel slechter af. En dat is iets dat ik wel wil weten natuurlijk.
Laten we even duimen van niet want die muggen lusten me veel te graag.....
ga over een uurtje.
bolletjeom
Reisexpert

geen dengue
wat het wel is dat wist ie eigenlijk ook niet. Gek genoeg dacht ie aan een darminfectie maar ik heb alleen maar een paar dagen milde diaree gehad. lijkt mij dus sterk. Heb dat veel vaker veel ernstiger gehad. Griep leek hem niet omdat ik griepvaccinaties heb gehad. maargoed. Mij maakt het niet uit.
Ik kan mijn moeder weer geruststellen en dat scheelt een helehoop gezeur voor de toekomst
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Redelijk positief nieuws dus.
bolletjeom
Reisexpert

prima nieuws. het was ook met name om van gezeur van mijn moeder af te zijn dat ik ben gegaan. en omdat het achteraf heel moeilijk vast te stellen is en je eventuele twijfel toch wilt wegnemen.
Koorts is ondertussen weg. zit nog met een flinke rest spierpijn en een wereld die schommelt. Maar dat gaat allemaal vanzelf wel weer over.

Wat zijn jullie allemaal zoal aan het doen zo midden in augustus ???
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Gevalletje wat-zou-jij-doen!

Mijn oma werkt in een kringloopwinkel. De boekafdeling is haar 'kindje' en ze gaat er helemaal in op. Af en toe neemt ze een cadeau voor je mee. Meestal denk je 'wat moet ik hier nou mee', maar af en toe komt ze met iets leuks. Dit jaar kreeg ik van haar een boek van J.M. Barrie: Peter Pan in Kensington Gardens (ik studeer Engels, dus het is voor mij best relevant). Het boek was binnengebracht bij de kringloopwinkel en ze heeft het voor mij meegenomen en er een paar euro voor betaald (weet niet precies hoeveel) Het is een heel oude versie uit 1910 met prachtige tekeningen. Ik ging een beetje googlen en vond exemplaren die voor honderden euro's (625!) te koop waren bij bijvoorbeeld antiquariaten enzo. Nu zit ik te overwegen om naar een aantal antiquariaten hier in de stad te gaan om het te laten taxeren. Geen idee wat ze ervoor zouden geven, maar ben wel benieuwd. Als het wat leuks zou opleveren zou ik het kunnen verkopen en het geld op de spaarrekening kunnen zetten voor de reis naar Nieuw Zeeland. Maar dat voelt ook nogal gek en oneerlijk op de een of andere manier, omdat mijn oma het zomaar aan mij gegeven heeft. En op zich is het ook wel bijzonders om zoiets (als het daadwerkelijk zoveel geld waard is) in je bezit te hebben. Maar aan de andere kant, wat heb je er daadwerkelijk aan... Dillema dus... Wat zouden jullie doen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Kijk je wel eens kunst en kitsch? Ik zap er soms voorbij omdat er dan weer zo'n onmogelijk lelijk ding in beeld is waarvan je je afvraagt waarom mensen het niet meteen bij het oud vuil hebben gezet. Na dingen nog eens jaren op de zolder te laten liggen kan het flink in waarde oplopen. De meeste mensen besluiten het te houden (ook al is het super lelijk).
bolletjeom
Reisexpert

Leg het eens voor aan je oma. check of ze er inderdaad maar een paar euro voor heeft neergelegd en of het 1 van de vele meegebrachte boeken was of dat deze bijzonder is voor haar.
Ik denk dat ze er geen probleem mee heeft als je hem verkoopt en het geld begruikt voor een reis. Zou wel goed kijken hoor, want boeken moeten wel in uitzonderlijke conditie zijn om veel geld op te brengen en je moet ook net de juiste persoon vinden. Antiquair betalen niet vaak de beste prijs. ik zou het eerder op een veiling verkopen. of op een marktplaats ofzo. Dat levert meer op....mits je de juiste personen aanspreekt.
of ga eens naar een boekenmarkt en kijk of iemand geintresseerd is.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Erik schreef:Kijk je wel eens kunst en kitsch? Ik zap er soms voorbij omdat er dan weer zo'n onmogelijk lelijk ding in beeld is waarvan je je afvraagt waarom mensen het niet meteen bij het oud vuil hebben gezet. Na dingen nog eens jaren op de zolder te laten liggen kan het flink in waarde oplopen. De meeste mensen besluiten het te houden (ook al is het super lelijk).
Haha, ja fantastisch! Heerlijk programma! Vraag me soms wel af of ze het ook écht houden of dat ze dat alleen maar zeggen omdat dat leuker is op tv! :)

@ Bolletjeom: Thanks! Misschien gewoon mijn oma bellen inderdaad. Kan me inderdaad voorstellen dat antiquairs er minder voor geven, maar ga misschien gewoon eens langs om het te vragen. Op ebay en marktplaats worden er ook een paar aangeboden, maar daar wordt vrij slecht op geboden. Vind het ingewikkeld om er achter te komen wat zo'n ding nou eigenlijk waard is. Is ook maar zo relatief. Heel leuk dat een antiquair hem aanbied voor 600 euro, maar als ze op marktplaats voor 100 of minder worden verkocht, dan is dat wat iemand er voor wil betalen en is dat blijkbaar wat het waard is...
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Het wordt steeds gekker... vind nu een site waar ook verschillende edities worden aangeboden. Eerste editie uit 1906 voor omgerekend 11000 euro :? En ook één uit 1912 voor 9000.... bizar dit... wordt ergens ook een beetje ongeloofwaardig ofzo...
bolletjeom
Reisexpert

ik bedoelde ook niet letterlijk marktplaats. er zijn soortgelijke site die zich richten op 1 product voor de echte liefhebbers. geloof in iedergeval niet de eerste de beste.
Als het gaat om echt verzamelspul kan 1 klein dingetje dat je als leek niet ziet een groot verschil maken. Ouder is ook niet altijd beter. misschien is nieuwer wel waardevoller omdat van die druk er minder gemaakt of overgebleven zijn. Je weet als leek nooit waarom het ene nu meer waard is dan het andere.
Succes met je zoektocht!

Ik heb ook hele oude boeken op zolder liggen en heb ooit honderden euro's ontvangen voor oude atlassen van 17nogwat waar nog witte vlekken op de landkaarten stonden. Erg gaaf maar het geld was ook welkom. is toen in het wereldreispotje gegaan. Heb nu oa een zakbijbeltje van 1583 op zolder liggen. die doe ik nog even niet weg.
bolletjeom
Reisexpert

ik zat bij de huisarts
wordt er een dame uit de wachtkamer geroepen.
Mevrouw Kortleven ?
_O-
Plaats reactie