Feestdagen vieren in Azie.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
jur&pas

Feestdagen vieren in Azie.

Bericht door jur&pas »

Haaai mede avonturiers,

9 november vliegen wij naar Bangkok om vervolgens 6 maanden door ZO Azië te gaan trekken. Ons hoofddoel is vooral lekker rustig aan doen en van alles genieten.

De eerste maand staat al zo goed als gepland:

-3-4 dagen Bangkok
- Rustig naar het zuiden reizen om vervolgens ergens 1,5 week relaxen op een strand. Ik dacht zelf aan Koh Sumai of Koh Phangan.
- Daarna gaan we leren duiken op Koh Tao. Ik heb geboekt bij Nederlandse instructeurs. De cursus duurt 4 dagen en het Resort zat hierbij in!! *O* (iemand ervaring mee?)
- En dan… ons lijkt Maleisië logisch kwa ligging. Maar omdat het tegen die tijd al begin december is moeten we ook aan de feestdagen denken. Ik heb het een en ander gelezen maar volgens mij moet je er vooral niet te veel van verwachten!
Als jullie moeten kiezen: Ergens in Maleisië of toch naar Indonesië? We gaan sowieso naar allebei maar de volgorde is afhankelijk van oud&nieuw/kerst.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Grtz,
Pas&Jur
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Feestdagen vieren in Azie.

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb wel ervaring met duiken met Nederlanders op Koh Tao vrienden van mij wonen en werken daar en hebben ook een eigen website.
Verder moet je inderdaad van oud en nieuw en kerst niet echt veel verwachten en vooral niet in Maleisie en Indonesie omdat het merendeel moslim is dus die feestdagen niet viert. Er word wel vaak voor toeristen dingen georganiseerd dus de meeste kans heb je in Kuala Lumpur en in Bali denk ik. Daar verblijven veel toeristen en dus organiseren ze daar ook net even wat meer. Ik heb het zelf 1x keer in Azie gevierd en voor mij hoeft het niet meer is niets veel aan.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb ook kerst en oud$nieuw gevierd in Azie en dat was inderdaad niet speciaal. Wanneer je ervan uit gaat dat je er niets van gaat mee krijgen kan het alleen maar mee vallen. Zowel Maleisie als Indonesie hebben hun eigen boeiende kanten. Ik denk wel dat Indonesië iets minder toeristisch is (op Bali na).
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dit onderwerp is al eerder te sprake gekomen
Kijk bijvoorbeeld eens hier: WAAR kerst en oud&nieuw in Thailand?? Gaat niet alleen over thailand.
Of oud en nieuw party steden.

Wij hebben dus zelf met kerst in een luxer hotel gezeten op Langkawi (Maleisie), was voor ons heel leuk omdat we al lang op reis waren en het wel even echt als mini vakantie voelde. Maar had niet persee iets met kerst te maken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jur&pas

Bericht door jur&pas »

Thnx voor jullie reacties!
We zullen het meenemen in onze beslissing. Jakarta klinkt nog het leukste voor oudjaar!
Grtz,
Pascalle
Plaats reactie