Keuze dagrugzak: lang model of niet
Keuze dagrugzak: lang model of niet
Mijn huidige dagrugzak is na zes jaar gebruik aan vervanging toe. Technisch is ie nog wel goed, maar ik vind hem niet praktisch. Ik heb nu een smal/lang model van Perry Sport met goede heupband, ventilerend rugpand en een 'bovenlader' die afgesloten wordt door een bovenvakje. Grootste nadeel, en voornaamste reden om een nieuwe te kopen, vind ik dat het hoofdvak alleen van boven af te benaderen is. Ik moet de hele rugzak uitpakken voordat ik een trui of pakje drinken onderuit de rugzak kan halen. Geen smal model met bovenlader meer dus had ik bedacht, maar een compacter model...Maar gisteren heb ik gezien dat deze modellen tegenwoordig ook een extra rits/toegang tot het hoofdvak aan de onderkant hebben, en zelfs een apart vak onderaan voor nat wasgoed of kleding. Ideaal dus! Maar toch twijfel ik nog...Ik ben al diverse buitensportzaken langs geweest en de keuze is inmiddels beperkt tot een aantal verschillende types van Deuter. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de volgende types rugzakken, en waar jullie voorkeur naar uit zou gaan (+ motivatie).
- top lader Deuter Futura 24 SL: http://www.deuter.com/en/products/34228 ... 09_DEU.php
- front lader Deuter Futura 28: http://www.deuter.com/en/products/34218 ... 08_ENG.php
Ik draag de dagrugzak vaak op mijn buik als ik mijn grote backpack op heb, ik wil er dus wel een beetje overheen kunnen kijken. Da's meteen het grootste nadeel van de topladers denk ik. Maar ik heb het idee dat de topladers makkelijker vol te proppen zijn, omdat ze geen rits hebben die dicht moet kunnen.
Ik wil de rugzak kunnen gebruiken als handbagage in het vliegtuig, als dagrugzak bij wandelingen (zowel stad als jungle) en bijvoorbeeld bij een dagje pretpark. Bij een tweedaagse jungle-tour moet ik er voor twee personen handbagage, want mijn vriend heeft een camerarugzak mee met veel lenzen en dus nauwelijk ruimte over. Verder sleep ik op dagtripjes de poncho's mee, bidons, zonnebrand, een verrekijker of videocamera, compactcameraatje, reisgids, zonnebril, telefoon, evt een vestje, iets te eten en soms de zwemkleding (bij wandeling naar waterval). Ik zoek dus een rugzak van 24-30 liter. Wie kan me advies geven?
- top lader Deuter Futura 24 SL: http://www.deuter.com/en/products/34228 ... 09_DEU.php
- front lader Deuter Futura 28: http://www.deuter.com/en/products/34218 ... 08_ENG.php
Ik draag de dagrugzak vaak op mijn buik als ik mijn grote backpack op heb, ik wil er dus wel een beetje overheen kunnen kijken. Da's meteen het grootste nadeel van de topladers denk ik. Maar ik heb het idee dat de topladers makkelijker vol te proppen zijn, omdat ze geen rits hebben die dicht moet kunnen.
Ik wil de rugzak kunnen gebruiken als handbagage in het vliegtuig, als dagrugzak bij wandelingen (zowel stad als jungle) en bijvoorbeeld bij een dagje pretpark. Bij een tweedaagse jungle-tour moet ik er voor twee personen handbagage, want mijn vriend heeft een camerarugzak mee met veel lenzen en dus nauwelijk ruimte over. Verder sleep ik op dagtripjes de poncho's mee, bidons, zonnebrand, een verrekijker of videocamera, compactcameraatje, reisgids, zonnebril, telefoon, evt een vestje, iets te eten en soms de zwemkleding (bij wandeling naar waterval). Ik zoek dus een rugzak van 24-30 liter. Wie kan me advies geven?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Keuze dagrugzak: lang model of niet
https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... si849.html
dat is degene die ik heb. ik vind het de perfecte combi!!
dat is degene die ik heb. ik vind het de perfecte combi!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jessika zoekt een dagrugzak van 24-30L. Misschien de verkeerde link geplaatst?
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik vind het lastig om je te adviseren aangezien ik de rugzakken alleen op een plaatje heb gezien en ik je niet ken. Maar even uitgaande van de links die je stuurde zou ik zelf denk ik voor de 2e gaan. Die ziet er wat compakter uit en dat lijkt me met name handig als je hem comfortabel wil dragen met je backpack. Als je in beide genoeg ruimte denkt te hebben zou ik daar voor gaan. Ook ziet ie er naar mijn idee wat 'simpeler' uit, iets minder riempjes, tierelantijntjes etc.. (als je begrijpt wat ik bedoel), vind ik zelf een voordeel aan een dagrugzak.
Hoop dat je er uit komt!
Hoop dat je er uit komt!
Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
geen verkeerde link geplaatst. laten zien dat ik blij ben met een rugzak die je van bovenaf kunt laden en van voren kunt bereiken via een rits
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl