Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door LovesStedentrips »

ING reisverzekering is prettig! Kan hem aanraden (al istie niet goedkoop). Toen mijn vader niet goed werd in het buitenland was hij in no-time weer gerepatrieerd, hij werd persoonlijk door iemand opgehaald. Kom daar maar eens om.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Heeft iemand ervaring met (organiseren) van vrijgezellenfeestjes? Ik moet namelijk voor het eerst zo'n feestje organiseren, maar ik ben nog nooit naar zoiets geweest (jonge leeftijd ;)), laat staan dat ik zoiets georganiseerd heb. Heeft iemand ooit weleens wat leuks gedaan of meegemaakt tijdens zo'n feestje? Dan zou ik het eventueel als inspiratie kunnen gebruiken. :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou ik heb zelf een vrijgezellenfeestje gehad en ook wel eens op andere geweest.

Wat je als eerst moet bepalen is wat voor soort feestje vind de vriend die gaat trouwen. Verkleed en wild naar een stripclub of meer iets creatiefs of bijvoorbeeld sportief.Bedenkt dus niet alvast een heel programma maar geef een globaal voorzetje.
Dan punt twee het allerbelangrijkst en waar de grootste ruzies over ontstaan BUDGET.., hoeveel wil iedereen uitgeven voor de vriend. Jij kan wel een weekendje riga willen maar als mensen niet meer dan 50,- willen aftikken gaat dat hem echt niet worden.

En zo kom je ook automatisch bij punt 2.2 wie nodig je uit?. Als je echt iets vets wil doen moet je wel mensen hebben die willen en kunnen betalen maar je weet dat een aantal mindere vrienden dat niet willen dan nodig je die gewoon niet uit. Ga je toch iets in de buurt doen wat niet te duur is (denk lasergamen, en dan eten, plus stappen o.i.d) dan kan je meer mensen uit nodigen.

Voor de datum prikken zijn superhandige website waar je meerdere data op kan geven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Score! *O* Mijn ticket is geboekt! Wat een geld, maar goed, mijn Nieuw Zeeland avontuur gaat definitief beginnen op 5 januari! :D :D :D Nog 5 maanden wachten...misschien handig om dan even mijn scriptie af te maken en centjes te verdienen...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Cool! Dan komt zo'n reis ineens toch een stuk dichterbij he? Spannend! We zullen je wel missen hoor straks op het forum ;)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Leuk voor jou Marije. 't zal er wel vlug zijn hoor, nog enkele maanden geld sprokkelen. Je mag ons altijd komen vervelen, dan tellen we samen af :-)
Hoelang blijf je dan en wat zijn de plannen precies?? Bus,auto,werken,????
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Superspannend inderdaad! Af en toe heb ik een paniekmomentje: wat ga ik in hemelsnaam doen, helemaal in mijn eentje, maar heb er ook ENORM veel zin in!
Ik blijf als 't goed is 5 maanden. Het plan is met de bus rondreizen (maar niet zo'n vooraf geplande route met hostels en alles erbij, gewoon zelf mijn eigen plan trekken) en af en toe werken en/of wwooffen/helpx-en. Maar eerst nog even heel veel geld verdienen inderdaad :) en ik blijf hier sowieso terugkomen voor tips :D
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Gaaf Marije *O*
Nu het vaststaat, kan je er mooi naar toe leven en is de wens een feit geworden!!
Zou ook zo weer terug willen.
5 maanden blijf je? Ik weet niet of je al je rijbewijs hebt, maar anders is een auto kopen (of als je dan niet wilt, af en toe huren) ook een optie! Bussen komen niet óveral of soms betaal je ze duur. Als ik het opnieuw mocht doen, zou ik een auto hebben gekocht.

Hmmm, reisverzekering! Da's een goede, nog niet afgesloten, daar ga ik nu maar eens naar kijken.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Heb wel overwogen een auto te doen, maar ik heb toch besloten om met de bus te gaan. Heb mijn rijbewijs wel, maar geen auto en ik rijd echt bijna nooit. Ik ben er nog altijd erg onzeker over en vind het elke keer weer eng... dus ik zie het niet zitten om alleen (vaak misschien wel met lifters, maar toch) in een vreemd land te gaan rijden waar je soms uren niemand tegen komt...en dan ook nog aan de verkeerde kant van de weg ;) Dus ik ga lekker veilig met de bus. Jammer dat je dan wat minder vrij en flexibel bent, maar goed, dat is niet anders. Ik denk dat het op dit moment voor mij de beste optie is om met de bus te gaan!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Bus is ook prima te doen hoor!
En ach, er zijn vaak ook wel mensen die voor bepaalde stukken (zoals de Catlins) een auto huren en mensen zoeken.

Reisverzekering is geregeld.
Met dit druilerige weer heb ik echt wel zin om te gaan. Zomer is hopelijk toch nog niet voorbij in NL??
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Angela82 schreef:Bus is ook prima te doen hoor!
En ach, er zijn vaak ook wel mensen die voor bepaalde stukken (zoals de Catlins) een auto huren en mensen zoeken.

Reisverzekering is geregeld.
Met dit druilerige weer heb ik echt wel zin om te gaan. Zomer is hopelijk toch nog niet voorbij in NL??
Zo vlak voor de zomer was het in mijn ogen echt superideaal. Ik kwam vaak op plaatsen waar nog amper mensen waren (soms ook wel saai als je alleen reist...) maar het was nergens druk en op vele parkeerplaatsen bijvoorbeeld was ik de enige of bijna de enige die er parkeerde om later wat te gaan wandelen o.i.d.

Nieuw-Zeeland: *O*
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Globeskater schreef:nou heb een 10daagse diclofenac kuur maar wat ik zo in mijn omgeving heb gehoord zijn er mensen die er maar lastig weer vanaf komen.. dus is even hopen op het beste en hopelijk op zijn minst redelijk pijnvrij verder kunnen..en mss wat vaker een fiets huren ipv wandelen ;)
Dat kan prima hoor in de Baltische staten (daar ga je toch heen?). Ik heb gefiets in Lahemaa (bij Tallinn); 35 km maar vooral bomen gezien :% , op de Curonian Split bij Nida, en je kunt ook in Riga fiets huren.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Gelukkign gaat lopen goed en heb al heel veel gefietst! Ik ben nu in Liepaja en ga zo de stad eens verkennen ;) Blijf iig 1 nacht en mss wel 2 ;) daarna door naar litouwen!

trouwens op een gegeven moment zijn die lange wegen met heel veel bomen wel demotiverend...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Globeskater schreef:Gelukkign gaat lopen goed en heb al heel veel gefietst! Ik ben nu in Liepaja en ga zo de stad eens verkennen ;) Blijf iig 1 nacht en mss wel 2 ;) daarna door naar litouwen!

trouwens op een gegeven moment zijn die lange wegen met heel veel bomen wel demotiverend...
Ja, en die bomen heb je overal :-). Op de Curonian Split dus ook.....beter is bus naar Nida en daar paar uurtjes fiets huren. Dat rare hostel bij het busstation in Klaipeda is te doen voor 2 nachten :-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Air Asia gaat 10 augustus weer stunten met prijzen... zorg dus dat je er bij bent!
Plaats reactie