grensovergang Venezuela ==> Colombia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

grensovergang Venezuela ==> Colombia

Bericht door Sjaak »

Hallo,

Over enkele weken vlieg ik naar Caracas en ga dan 2 weken rondtrekken, de reis eindigt in Maracaibo.
Vanuit Maracaibo wil ik graag de grens oversteken naar Santa Marta. Ook in Colombia heb ik dan nog 2 mooie weken te besteden.
Heeft iemand ervaring met deze grensovergang? Is die een beetje goed te doen (qua veiligheid)?
Ik wilde vliegen met Aires (http://www.aires.aero), maar ik zie dat de vluchten opgeschort zijn.
Zijn er andere mogelijkheden wat betreft vliegen?
Hopelijk kan iemand mij goed adviseren?

Ik hoor het graag.
Mvg,
Sjaak
Groet,

Sjaak
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Re: grensovergang Venezuela ==> Colombia

Bericht door Jos »

ik heb geen ervaring met de grensovergang tussen Colombia en Venezuela, maar beide landen hebben een hekel aan elkaar. Toen ik Colombia in kwam was de enige vraag of ik ook naar Venezuela wilde gaan. Toen ik zei dat Ecuador de volgende bestemming zou zijn was de stempel snel gezet.

Met andere woorden, ik kan me voorstellen dat de grensovergang niet de makkelijkste is. Sowieso is Venezuela op het moment niet het beste land om te reizen voor de gemiddelde westerling.

Als je een andere vliegmaatschappij zoekt, mogelijk vlieg Lan tussen de beide landen. Zie www.lan.com.
Plaats reactie