Wat voor kleding neem ik mee?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Wat voor kleding neem ik mee?

Bericht door Yvonnetje »

Zo langzaamaan ben ik m'n kledingkast aan het uitmesten en begin ik al met het sorteren van kleding die ik mee wil nemen. Ik vind het alleen zo lastig om te selecteren!!
Dat komt namelijk door het volgende; ik begin mijn reis in China, daar zal ik ongeveer 5 maanden op één plek verblijven. Waar dat is... geen idee nog. Dat hoor ik pas in China. De kans is groot dat het ergens in Zuid-China is, want dat heb ik al voorkeur opgegeven.
Vanaf augustus zullen de temperaturen waarschijnlijk weer gaan zakken en wordt het wat kouder. Daar wil ik natuurlijk tegen bestand zijn ;)

Vanaf januari ga ik 3 maanden reizen door Vietnam, Laos, Cambodja en een stukje Maleisië. Is weer een heel ander klimaat dan in China en vraagt dus weer andere kleding.

Had al bedacht dat het werken met laagjes essentieel is, maar ik vroeg me af of jullie nog goede tips voor me hebben.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
menasil
Reisexpert

Re: Wat voor kleding neem ik mee?

Bericht door menasil »

Ik zou dus inderdaad laagjes doen maar ik zou ook nadenken of je niet ter plekke kleding kan aanschaffen en evt achter kan laten? Als je op reis gaat,wil je niet kilo's mee slepen denk ik ;) Ik heb zelf helaas geen ervaring met dit soort dingen.

Ik las wel dit topic toevallig over verschillende klimaatgebieden (zie onderaan): hoeveel-kleding-t2266.html
Margot Bendijk

Facebook comment

Bericht door Margot Bendijk »

Ja, laagjes is het beste idee. Zorg dat je in ieder geval de basics hebt, dus kleding voor erg warm en koud weer. Realiseer je daarnaast dat de luchtvochtigheid hoog is. Dus probeer zoveel mogelijk natuurlijke stoffen (bijv. katoen) mee te nemen. Dat scheelt een hoop zweten.
Daarnaast heb je te maken met je ruimte in je tas, dus neem geen hele dikke truien of zware broeken mee. Denk aan multi-functionele kleding, zoals een water en wind-dicht goretex jas of trui. Die is licht, maar biedt wel altijd uitkomst als het weer omslaat. Verder vooral oude, simpele kleding. Koop hier niet de Beversport leeg en neem niet je mooie spullen mee. Je draagt je kleding op reis vaak en het wordt vies en warm. Op een gegeven moment ga je dingen weggooien of achterlaten. Zolang je de basis bij je hebt (ook goede schoenen), kun je simpele dingen voor weinig geld daar kopen. En vergeet tot slot de regen niet, dus wat sneldrogende kleren zijn ook nooit weg. Enjoy!
Ieke Noordam

Facebook comment

Bericht door Ieke Noordam »

Ja, dat zijn goede tips! Bedenk ook dat je in warme landen in de bergen ook weer warme kleding nodig hebt, dus niet te snel uit je tas gooien.
Ik ben ook aan het pakken, dan wel voor India. Ik heb bedacht om ook kleren mee te nemen, die ik weg wil geven. Eventueel kan ik deze kleren eerst dragen en daarna weggeven. Daar zijn ze in arme landen erg blij mee! Dan heb je ook weer ruimte voor souvenirs :) Wat simpel speelgoed is ook leuk om aan de kinderen te geven.
Succes met het pakken, fijne reis!
Alexandra Sfintesco

Facebook comment

Bericht door Alexandra Sfintesco »

China is zo arm niet en kleren kosten daar haast nix. Dus neem hooguit kwalitatief goeie kleding mee voor als het wat kouder wordt. Voor de warmere periodes kun je in Azië volop een nieuwe garderobe inslaan. ;-)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat voor kleding neem ik mee?

Bericht door Yvonnetje »

Bedankt voor de tips tot nu toe!

Kleding daar aanschaffen gaat op zich wel, maar mijn maten zijn niet echt gangbaar in Azië. Bij een lengte van 1.86 vallen veel shirts of broeken al snel af. Dan wordt het maatje naveltruitje ;) Niet echt wat ik wil, haha.

Wat betreft de kilo's; ik zal m'n tas in eerste instantie zo vol/zwaar mogelijk maken. Ik begin 5 maanden op één plek. Ik ga er werken/lesgeven en dan wil ik er toch wel een beetje fatsoenlijk bij lopen. Na die 5 maanden verwacht ik dat een deel van de kleren wel rijp voor het afval is, heb ik weer ruimte!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie