Van Perth via Alice Springs naar Cairns

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Ivermeiden

Van Perth via Alice Springs naar Cairns

Bericht door Ivermeiden »

Kan iemand mij vertellen hoe je het beste kunt reizen van Perth naar Alice Springs en vervolgens naar Cairns?

Van Perth naar Alice Springs willen we in principe met de trein doen. Wat we hebben begrepen rijdt er een trein van Perth naar Adelaide (en verder). Kun je daar al eerder uitstappen en vervolgens op de trein stappen die naar Alice Springs (en uiteindelijk Darwin) gaat? En moet je die trein ruim van te voren reserveren of kan dat ook een paar dagen van te voren?

De grootste vraag is echter: hoe kom je van Alice Springs in Cairns?
En hoe lang moet je daar voor rekenen. We gaan liever niet vliegen ivm de kosten maar we zijn er ook achter dat er geen trein rijdt.

Alle tips zijn welkom!
bert81

Re: Van Perth via Alice Springs naar Cairns

Bericht door bert81 »

Ik weet niet of je eerder dan adelaide uit de trein kan stappen. Ik weet echter dat The Ghan( ik heb destijds een week of onderhalf van te voren geboekt. Het is echter in deze trein afhankelijk van het seizoen hoe druk het is. Ik heb ook verhalen gelezen dat je maanden van te voren moet reserveren. ) wel rijd van Adelaide naar Alice Springs. Ik heb daar destijds een hele leuke tour gedaan. Je kan verder met The Ghan naar Darwin en den naar cairns per bus o.i.d. Volgens mij kan je ook met de Greyhound van Alice Springs naar Cairns. met de bus vanuit alice ben je wel een dag onderweg denk ik of in ieder geval het grootste gedeelte. Maar dit moet ook wel vermeld zijn op de site van greyhound lijkt mij.

Echter is dit duurder dan vliegen denk dacht ik. Maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik ben destijds na een poosej zoeken voor 100 dollar van perth naar melbourne gevlogen. Voor zover ik me kan herinneren was vliegen toen in australie de goedkooopste optie om ergens te komen. Echter is het ook de slechtste ( je ziet niks van het land)
Plaats reactie