Tips voor Marokko
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: marokko tips
ga op verharde wegen uit van 60/70 kilometer per uur. Dit klinkt weinig maar je moet veel door dorpjes en kleine steden slalommen en er zijn nogal wat gaten in de weg. Het kan soms wat vlotter maar dit is een schatting aan de veilige kant
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Wereldstekker Marokko
Hi all!
Wellicht is deze vraag al eens gesteld maar ik heb hem niet kunnen vinden. Hoe vaak ik ook op reis ben geweest, ik raak altijd mijn wereldstekker kwijt. Wil er nu dus weer 1 online bestellen bij de ANWB...maar nu staat bij het landenlijstje Marokko er gewoon niet bij....volgens mij moet een gewone wereldstekker lukken toch? Marokko heeft ook 220 volt.
Love to hear from you!
Larissa
Wellicht is deze vraag al eens gesteld maar ik heb hem niet kunnen vinden. Hoe vaak ik ook op reis ben geweest, ik raak altijd mijn wereldstekker kwijt. Wil er nu dus weer 1 online bestellen bij de ANWB...maar nu staat bij het landenlijstje Marokko er gewoon niet bij....volgens mij moet een gewone wereldstekker lukken toch? Marokko heeft ook 220 volt.
Love to hear from you!
Larissa
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Wereldstekker Marokko
stekker overzicht
http://kropla.com/electric2.htm
http://kropla.com/electric2.htm
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Facebook comment
Ze hebben daar onze stekker.
http://users.telenet.be/worldstandards/ ... .htm#plugs
http://users.telenet.be/worldstandards/ ... .htm#plugs
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Thanks voor de link!
Heb inmiddels al een wereldstekker gekocht
Heb inmiddels al een wereldstekker gekocht

-
internationaal rijbewijs vereist?
Kan iemand mij vertellen of een internationaal rijbewijs vereist is als je een auto huurt in Marokko? Ik kom er wat tegenstrijdige berichten over tegen. In de meeste landen is het, in tegenstelling tot wat de ANWB beweert, niet nodig, maar misschien is Marokko strenger?
Re: internationaal rijbewijs vereist?
Ik weet niet of het voor ieder verhuurmaatschappij geldt, maar bij ons was het niet nodig. Ons Nederlands rijbewijs was voor First Car Rentals voldoende.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
@ Johan,
Ja daar was ik inmiddels ook al achter gekomen, terwijl anderen ook weer zeggen dat ze op sommige plekken weer een stekker nodig hadden. Mocht ik de wereldstekker niet nodig hebben dan komt ie vast wel een andere keer weer van pas
Ja daar was ik inmiddels ook al achter gekomen, terwijl anderen ook weer zeggen dat ze op sommige plekken weer een stekker nodig hadden. Mocht ik de wereldstekker niet nodig hebben dan komt ie vast wel een andere keer weer van pas

Wij hebben ook geen wereldstekker nodig gehad, volgens mij ook niet eens meegenomen. Dus ik denk dat de wereldstekkers een uitzondering zijn?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
No idea, dat laat ik je wel even weten als ik terug ben hihi!
Eind van het jaar heb ik om toch weer nodig, dus komt altijd van pas ( als ik hem niet as usual ergens vergeet)

Eind van het jaar heb ik om toch weer nodig, dus komt altijd van pas ( als ik hem niet as usual ergens vergeet)
Wij zijn in maart 2009 naar Marokko en de Westerlijke Sahara geweest (door Marokko bezet gebied). We hebben met een gehuurde Nissan Patrol 2 weken rondgereden en diverse politie/militaire controles gehad. Er was geen enkele vraag naar een internationaal rijbewijs.
Dat helemaal in tegenstelling tot onze reis door Zuid-Oost Azië/Australië van dit jaar.
In Australië, Maleisië, Thailand en Indonesië was het enige belangrijke rijbewijs het internationale rijbewijs. Bij de verhuur werd daar niet eens naar het "normale" rijbewijs gevraagd. Dus daar is een simpel bij de ANWB verkregen internationaal rijbewijs meer waard dan het normale rijbewijs.
Dat helemaal in tegenstelling tot onze reis door Zuid-Oost Azië/Australië van dit jaar.
In Australië, Maleisië, Thailand en Indonesië was het enige belangrijke rijbewijs het internationale rijbewijs. Bij de verhuur werd daar niet eens naar het "normale" rijbewijs gevraagd. Dus daar is een simpel bij de ANWB verkregen internationaal rijbewijs meer waard dan het normale rijbewijs.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Facebook comment
Ik ga zondag naar Marokko en heb een auto gehuurt. Ik heb gewoon een internationaal rijbewijs. Werd mij geadviseert bij het boeken van de auto. Maar ik had er nog 1 die nog geldig was van mijn laatste reis. Ik denk dat je hem wel moet hebben en voor het geld hoef je het niet te laten.
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik ga zondag naar Marokko en heb een auto gehuurt. Ik heb gewoon een internationaal rijbewijs. Werd mij geadviseert bij het boeken van de auto. Maar ik had er nog 1 die nog geldig was van mijn laatste reis door Zuid Afrika. Ik weet niet zeker of je hem wel moet hebben maar voor het geld hoef je het niet te laten.
Nederlands rijbewijs kunnen ze in Australie niet lezen dus hechten ze geen waarde aan. Overigens moet je je originele rijbewijs wel altijd bij je hebben ( volgens de regels) Bij mij heeft er echt nog nooit iemand moeilijk gedaan over het rijbewijs of naar beiden gevraagd. Of uberhaubt naar een rijbewijs gevraagd. Maar goed, dat doen ze hier ook niet altijd. Alhoewel haha!
In Zuid Afrika werd ik van de weg afgetrokken, ze hadden zo'n internationaal rijbewijs nog nooit gezien
..Even met je geld wapperen en je kunt weer verder 
Nederlands rijbewijs kunnen ze in Australie niet lezen dus hechten ze geen waarde aan. Overigens moet je je originele rijbewijs wel altijd bij je hebben ( volgens de regels) Bij mij heeft er echt nog nooit iemand moeilijk gedaan over het rijbewijs of naar beiden gevraagd. Of uberhaubt naar een rijbewijs gevraagd. Maar goed, dat doen ze hier ook niet altijd. Alhoewel haha!
In Zuid Afrika werd ik van de weg afgetrokken, ze hadden zo'n internationaal rijbewijs nog nooit gezien

-
"Nederlands rijbewijs kunnen ze in Australie niet lezen dus hechten ze geen waarde aan."
Wat valt er niet te lezen aan het Nederlandse rijbewijs? Het zijn vooral pictogrammmen.
Maar bedankt voor jullie reactie. Voor de zekerheid nemen we maar een internationale versie mee, omdat de verhuurmaatschappij daar om vraagt. Maar heb hem in Nieuw-Zeeland, Canada en Ethipie nooit gehad.
Wie westelijke sahara, is dat trouwens de moeite waard, of gewoon 1 grote bak zand?
Wat valt er niet te lezen aan het Nederlandse rijbewijs? Het zijn vooral pictogrammmen.

Maar bedankt voor jullie reactie. Voor de zekerheid nemen we maar een internationale versie mee, omdat de verhuurmaatschappij daar om vraagt. Maar heb hem in Nieuw-Zeeland, Canada en Ethipie nooit gehad.
Wie westelijke sahara, is dat trouwens de moeite waard, of gewoon 1 grote bak zand?
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
mmzz daar ga ik maar niet op inWat valt er niet te lezen aan het Nederlandse rijbewijs? Het zijn vooral pictogrammmen.

Heb je by the weg wel mazzel gehad want voor NZ heb je hem toch echt nodig.
En als de verhuurmaatschappij er specifiek om vraagt dan zou ik hem zo ie maar meenemen natuurlijk!
Veel plezier in Marokko! Ik zelf vertrek zondag die kant op!
Cheers!