Hoe zet je reizen op je cv?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoe zet je reizen op je cv?

Bericht door LaosFan »

Ik heb mijn reizen ook op mijn C.V. staan. Ik heb al wel een paar keer vragen en opmerkingen hier over gehad en sommigen lijken bang dat je snel weer weg bent. Vaak vinden ze het ook erg interessant en willen ze er meer over weten.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
marco polo
Reiziger
Contacteer:

Bericht door marco polo »

Ondertussen weer zeven maanden terug van de reis. Uiteindelijk heb ik de reis niet op mijn CV gezet maar wel in de begeleidende brief. Eerste brief is 4 januari verstuurd en per 1 maart heb ik weer een baan.
Mocht ik weer gaan solliciteren dan zou ik de reis wel op mijn CV zetten omdat ik anders echt een 'gat' heb. Nu kon ik in ieder geval mijn CV afsluiten met werkervaring.
Eigenlijk heeft de reis wel geholpen om mijn huidige baan te accepteren want ik werk nu in Duitsland. Voor de reis weet ik niet of ik zo'n stap zou hebben genomen. Bij terugkomst had ik een sterk 'is dit alles' gevoel en heeft de baan in Duitsland me wel geholpen om het avontuurlijke gevoel voort te zetten.
Anyway, dank voor de reacties op mijn vraag!
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Een andere vraag in deze strekking: Wat doe je tijdens solliciteren met je reisblog?

De verhalen van mijn reizen staan openbaar op weblogs. Veel plezier van gehad, en medereizigers hebben er nog steeds profijt van. Ik zet reizen op mijn cv, maar bewust niet mijn weblog. Toch zal een beetje creatief werkgever al googlend mijn verhalen en foto's uit Verweggistan kunnen vinden. En direct een beeld vormen, wat niet het geval is als ze alleen mijn brief met cv lezen.

Wat vinden jullie, is het een probleem als een toekomstige werkgever op je reisverhalen stuit? Of kan dat juist positief werken?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tja. Ik zet het niet op mijn CV
Verder probeer ik mijn naam uit mijn blog en website te houden. Maar dat is niet helemaal gelukt. Tegenwoordig zijn ze heel goed in googelen en vinden ze echt vanalles over je. Ik vind het eigenlijk niet al te schokkend wat ik op het internet vind als ik mijn naam in tiep. 1 vind ik wel "erg". In 2003 heb ik advies gevraagd aan een buro voor anticonceptie en die mail komt dus naar boven. Dat was een MAIL en niet een publieke vraag want anders had ik niet mijn volledige naam genoemd.
Wel is positief dat er 2 goede doelen die ik heb gesteund naar boven komen, dat 2 websites me bedanken voor mijn inbreng en dat er een link staat naar een artikel in het AD waarin ik genoemd ben.
Verder komen er ook allemaal dingen naar boven van mensen met dezelfde naam waar ik niets mee te maken heb. Ik zie dat ik fantastisch kan fotograferen en iets met een steenfabriek doe, ik ben landschapsarchitect, en verder win ik wel eens wat met voetbal 8-)

maar goed, als ze willen lezen dan doen ze hun best maar. als ze me daarom niet willen....dan scheelt mij dat weer verloren tijd voor een sollicitatiegesprek.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
klaartjedj

Bericht door klaartjedj »

Ik heb mijn reizen niet op mijn CV gezet, maar ik heb wel de vaardigheden er op gezet die ik heb opgedaan op mijn vakanties. Dingen zoals 3 weken survivalen in je eentje in Zuid-Amerika en de dingen die je daarbij geleerd hebt kunnen denk ik wel van toegevoegde waarde zijn. Ook in de sollicitatiebrief kun je kort uitleggen waarom je er een langere periode uit bent geweest. Ik zou het in ieder geval niet verzwijgen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb andere bezigheden die voor een behoorlijk deel van de werkgevers waarschijnlijk veel negatiever zullen klinken dan het reizen... Maar de weblog houdt ik gewoon in de lucht. Daar maak ik ook geen probleem van. Als men me googled komt er toch al genoeg omhoog wat voor veel commerciele organisaties niet positief is dus.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

LaosFan schreef:Ik heb andere bezigheden die voor een behoorlijk deel van de werkgevers waarschijnlijk veel negatiever zullen klinken dan het reizen... Maar de weblog houdt ik gewoon in de lucht. Daar maak ik ook geen probleem van. Als men me googled komt er toch al genoeg omhoog wat voor veel commerciele organisaties niet positief is dus.
Nou ben ik toch wel benieuwd welke andere werkzaamheden 8-) , Laosfan wat is je echte naam
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Zowieso als ze je googlen komt in dit tijdperk heel veel naar boven... vind dan al dat de toekomstige werkgevers van slechte wil moeten zijn....maar waarschijnlijk ben ik naief.
Een tijd terug solliciteerde ik voor een betrekking met onbeperkte duur... aangezien we een blog hadden geopend voor ons jaar op reis leek het mij een goed idee om alles dat er al op stond te deleten.
Doe ik dat en toen ik mij nadien googelde kwam ik mij over tegen op reisforums mbt lang op reis...
|:(
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

En ben gelijk ook wel benieuwd naar de 'bezigheden' van Laosfan :-)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Tikva schreef:
LaosFan schreef:Ik heb andere bezigheden die voor een behoorlijk deel van de werkgevers waarschijnlijk veel negatiever zullen klinken dan het reizen... Maar de weblog houdt ik gewoon in de lucht. Daar maak ik ook geen probleem van. Als men me googled komt er toch al genoeg omhoog wat voor veel commerciele organisaties niet positief is dus.
Nou ben ik toch wel benieuwd welke andere werkzaamheden 8-) , Laosfan wat is je echte naam
Mijn echte naam is makkelijk te achterhalen maar hoeft hiet niet persé te staan :) Als je politiek actief bent in een partij die niet alleen maar ja en amen knikt en een andere maatschappij voorstaat is dat vaak tegen het zere been van commerciele organisaties die daar geheel andere opvattingen over hebben... laat ik het daar maar op houden.

Dat reizen is stukken minder erg dan voor veel bedrijven.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

LaosFan schreef:Als je politiek actief bent in een partij die niet alleen maar ja en amen knikt en een andere maatschappij voorstaat is dat vaak tegen het zere been van commerciele organisaties die daar geheel andere opvattingen over hebben... laat ik het daar maar op houden.

Maar wil je dan je ideologie verlochenen en alsnog bij dat soort bedrijven werken?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik noem wel mijn foto-site op mn CV, maar niet mijn reisverhalen. Al zijn die beslist te achterhalen....

Wanneer je op mn naam zoekt kom je op tig links van een 'bekende' Nederlander uit een reality soap oid (ik ken haar niet!), en pas na een paar pagina's op mijn persoontje. Dat zijn links naar mijn werk, wat ookal op m'n CV staat. Ik heb weinig te verbergen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Dexter schreef:
LaosFan schreef:Als je politiek actief bent in een partij die niet alleen maar ja en amen knikt en een andere maatschappij voorstaat is dat vaak tegen het zere been van commerciele organisaties die daar geheel andere opvattingen over hebben... laat ik het daar maar op houden.

Maar wil je dan je ideologie verlochenen en alsnog bij dat soort bedrijven werken?
Nee ik verloochen mijn ideologie niet maar dat wil niet zeggen dat je nooit voor een commerciele organisatie kunt werken. Maar het e.e.a. ligt bij sommigen echt gevoelig.
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

zaratoestra schreef:Zowieso als ze je googlen komt in dit tijdperk heel veel naar boven... (
Ik had een tijd geleden via een bekende een date die mij van tevoren al helemaal gegoogled had :? Heel aparte situatie krijg je dan, blijkbaar zijn mijn reizen ook te vinden als je mij googled. En erger nog: hij vond het vreemd dat ik hem niet gegoogled had. Nou ja!!!

En on topic: Ik heb mijn sabbatical op mijn cv gezet (heeft ook wel iets decadents, een 'sabbatical' op je 29e :P .
Zelfstandig reizen zegt wat mij betreft veel over zelfredzaamheid, flexibiliteit, organisatorisch vermogen, communicatieve vaardigheden en passie voor het leven. Als een werkgever daar niets mee kan, geloof ik niet dat de baan bij mij past.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

L-a-u-r-a schreef:Ik had een tijd geleden via een bekende een date die mij van tevoren al helemaal gegoogled had :? Heel aparte situatie krijg je dan, blijkbaar zijn mijn reizen ook te vinden als je mij googled. En erger nog: hij vond het vreemd dat ik hem niet gegoogled had. Nou ja!!!
Je moet wel redelijk wat googlen om op je reizen uit te komen... maar schandalig je hebt een blog bij de concurrent :P
Als ik nu een werkgever was (of blinddate) had ik veel over je te weten gekomen.Als je je andere blog zou opheven zou ik je aannemen haha.
Plaats reactie