Alweer Laos - Cambodja - Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Zjaccan

Alweer Laos - Cambodja - Vietnam

Bericht door Zjaccan »

Er zijn al meerdere forums over dit onderwerp, maar ik waag er toch een oproepje aan :@ !

M'n vriend en ik hebben volgend jaar 5 tot 6 weken de tijd om te reizen en dachten aan Laos - Cambodja en Vietnam. Zelf hebben we Thailand, Maleisie en Singapore al gezien in ca. 5 weken.

Mijn vraag aan de ervaren reizigers door Laos - Cambodja en Vietnam is of het tijdsbestek van 5 a 6 weken haalbaar is voor deze 3 landen? En welke route is hierbij het beste te hanteren? Zijn er nog plekken buiten de hoogtepunten die we niet moeten missen?

Alvast bedankt 8-) !
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alweer Laos - Cambodja - Vietnam

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik vind 5 a 6 weken wat kort voor die drie landen. Dit komt echt omdat de afstanden flink zijn. Je kunt het wel doen maar dan zul je alleen een stukje van Vietnam moeten uitkiezen en dat kan weer zonden zijn vanwege de prijs van het visum. Ik heb zelf Vietnam doorgereisd in 2 maanden. Ik heb 4 weken voor Cambodja gedaan en 2 weken in Laos wat ik te kort vond. Ik denk zelf dus dat je misschien beter 2 landen kunt nemen kwa tijd.

gr van Moira
Zjaccan

Bericht door Zjaccan »

Hey Moira, bedankt voor je reactie!

Welke van de 3 landen zou (uit jou ervaring) dan afvallen? We willen zowiezo Cambodja zien..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ik sluit me even aan bij dit topic. :)
Hoewel het voor mij nog heel veel ver weg is, ben (moet) ik al wel gaan nadenken over hoe lang ik door Zuid-OostAzië wil gaan reizen. Dit vanwege het krijgen van een recept voor malariapillen.

Na mijn tijd (4,5 maand) in China zal ik eerst 2/3 weken door China gaan reizen. Niet heel lang voor zo'n groot land, maar ik verwacht in de maanden ervoor ook al wat te kunnen zien. Daarna komt een vriendin waarschijnlijk om samen een paar weken te reizen.
Na China heb ik in principe onbepaalde tijd om te reizen, maar mijn idee is nu om half/eind maart terug te komen. Dat zijn dus 2,5 - 3 maanden om nog te reizen.
De landen die ik graag wil bezoeken zijn Vietnam, Laos, Cambodja en Maleisië. Naar Maleisië wil ik heel graag terug om daar vrienden te bezoeken.

De twee dingen die me nou het meeste bezighouden zijn:
1. Wat voor ticket boek ik? Vanuit NL/DLD vlieg ik in elk geval rechtstreeks op Beijing. Maar waar vandaan vlieg ik terug? Ook vanuit Beijing of toch KL? {praktisch/financieel gezien}
2. Hoe lang blijf ik in elk land? Ik heb de tijd dus wel, wil niet al te veel haasten, vooral veel genieten. Is overal een week of 3 te doen?

Nu maar een beetje verder lezen hier!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Je kan in 5-6 weken prima Cambodja en Laos zien, maar ook Cambodja en Vietnam. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, want Laos en Vietnam hebben dezelfde vorm en zijn ongeveer even groot. Er zijn echter genoeg verschillen tussen de landen. Ik ben zelf (net als velen) gevallen voor Laos vanwege de hartelijke mensen, de ongereptheid en de natuur. Vietnam heeft dat allemaal toch wat minder.

Als ik jou was zou ik 2 weken uittrekken voor Cambodja (Siem Reap, Battambang/Sihanoukville, Phnom Penh) en 3-4 weken voor Laos (Si Pan Don, Pakse, Tha Kaek en omgeving, Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang, Luang Namtha/Plain of Jars etc.). Je moet dan uiteraard wel kijken waar je op vliegt en hoe je weer terug komt.

Succes!
Plaats reactie