Sydney-Cairns Jan/Feb 2011

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Kaarin

Sydney-Cairns Jan/Feb 2011

Bericht door Kaarin »

Hello,

in januari ga ik samen met een vriendin naar Australie.
We dachten aaah, lekker zomer! Maar het blijkt toch ook een flink regenseizoen te zijn.
Ons plan was om van Sydney naar Cairns te reizen, maar is het handiger om dit om te draaien?

We hebben 2 maanden de tijd en willen ons niet haasten.

Is het trouwens leuk, als we het omdraaien, om oud en nieuw in Cairns te vieren?
ketting
Reisexpert

Re: Sydney-Cairns Jan/Feb 2011

Bericht door ketting »

Doorgaans zal het niet veel uitmaken of je begin januari of eind februari in Cairns bent. Het is gewoon erg warm en nat. In de winter is het er aangenaam toeven. Ik zou dus gewoon lekker oud&nieuw vieren in Sydney en niet te veel tijd ten noorden van de Sunshine coast doorbrengen. NSW is in de zomer heerlijk.
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

Wij hebben in januari en februari in het gebied tussen Cape Tribulation en Sydney gezeten. Oud en nieuw hebben wij in Cairns gevierd. Is niet zo heel bijzonder. En we hebben behoorlijk wat regen gehad! Als het giet dan gaat het hard :-) Maar nu is het over al algemeen regenseizoen is dat hele gebied, de kans dat je een bui krijgt is gewoon groot en gaat soms dagen door, hoe verder naar beneden , hoe droger het zal worden. Maar dit gaat ook niet altijd op. Wij hebben aan de oostkust toch behoorlijk wat cyclonen, overstromingen en dat soort dingetjes meegemaakt. ( jan tot en maart) ook aan de Goldcoast NSW. Nu verandert het klimaat met de dag dus niemand kan ooit zeker zijn van wat het weer zal doen. Feit blijft, je bent daar in het regenseizoen dus jah..en bui zul je wel treffen. Maar ondanks dat is het dan ook wel weer heel erg mooi en groen ( in plaats van een dorre boel)
Ik zou je planning omgooien en beginnen in Cairns en dan naar Sydney. Denk dat je dan toch het meeste kans hebt om meer droge dagen te hebben tijdens je trippie!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Zjaccan

Bericht door Zjaccan »

Ik zou toch echt oud en nieuw vieren in Sydney, dat is een belevenis opzich (ALS je ver van te voren een hostel boekt :P) en eindigen in Cairns. Toen ik in Januari in Cairns was, was het al erg regenachtig.... dus ik denk dat het qua tijd niet zo veel uitmaakt.
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

Hoe zit het trouwens met Oud en Nieuw vieren in Melbourne of Adelaide? Is dat ook leuk of weinig aan?
En wat is precies in Sydney te doen dan? (ja vuurwerk haha:P)
Plaats reactie