kostprijs rtw Ticket

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
zaratoestra
Reisexpert

kostprijs rtw Ticket

Bericht door zaratoestra »

Het enige dat ik denk is "Amaai, zo'n geld."
Wat vinden jullie van deze prijs en hoeveel betaalden jullie of hebben jullie weet van?
Deze RTW zou deze zomer op een prijs van 2827 Euro + ong. 540 Euro taksen + 10 Euro dossierkosten = 3377 Euro per persoon (4 zone ticket). Offerte bij Joker voor een 4 zone ticket van oneworld (aangezien paaseiland erbij zit en dit de enige allitantie is die hierop vliegt)
BRUSSEL – LONDEN
LONDEN – BEIJING
3/ OVERLAND

4/ SINGAPORE – SYDNEY
5/ SYDNEY – CHRISTCHURCH

6/ OVERLAND

7/ AUCKLAND – SANTIAGO
8/ SANTIAGO – PAASEILAND
9/ PAASEILAND – SANTIAGO

10/ OVERLAND

11/ LIMA – MADRID

12/ MADRID – BRUSSEL
bolletjeom
Reisexpert

Re: kostprijs rtw Ticket

Bericht door bolletjeom »

het feit dat paaseiland er in zit maakt dit ticket duur en omdat het in Brussel begint
kijk eens wat die dingen kosten als je in londen start
ik zal even een link voor je zoeken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

http://www.roundtheworldflights.com/
http://www.worldticketcenter.nl/wereldreizen
http://www.thetravellerslounge.co.uk/ro ... lights.htm
http://www.statravel.com.au/cps/rde/xch ... pecial.htm

vliegen van en naar londen met bijvoorbeeld easyjet (let op welke luchthaven!) kan veel goedkoper zijn dan starten in België. Het scheelde mij toen bijna 400 euro. exact dezelfde maatschappij.
Toendertijd was worldticketcenter de enige bij wie je je vragen in het Nederland kon stellen en die tickets konden kopen die startte in Engeland. Of je moet engeland direct benaderen maar dan even opletten hoe je moet betalen.
zaratoestra
Reisexpert

hey rudi,

thx voor de tip. had deze al in vele reisverslagen en ook op aroundtheglobe gelezen en ging dit alvast eens bekjiken. want kan idd een pak schelen. Al bij al wel een serieus bedrag om op te hoesten he. Maarja, der zitten dan ook wat vluchten in en uiteindelijk gaan we toch naar 3 continenten.
marja1983

Bericht door marja1983 »

Hallo,

Wij hebben bijna een jaar geleden ons ticket in London gekocht, bij Travel Nation. http://www.travel-nation.co.uk/
Voor onze route zie: http://www.hmopreis.nl/onze-reis/

Ticket voor 1 persoon was ongeveer 2500 euro. Toen stond de euro alleen wel erg voordeling tegenover de engelse pond, die toen ongelofelijk aan het zaken was.... :) En ja de euro is nu aan het zaken, dus zal zo wie zo wel duurder zijn geworden. ;(

Succes! Groeten, Marja
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij hebben ons ticket ook gekocht bij Travel Nation. Prima organisatie. Was goedkoper dan worldticketcenter.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Joosters

Bericht door Joosters »

De tip om vanaf Londen te vliegen is een goeie en scheelt vaak geld. Wij zijn op dit moment 1 jaar op reis en maken gebruik van de oneworld wereldticktet. Onze start was vanaf Londen en hebben ongeveer 14 vluchten, waaronder ook naar paaseiland. Als je vluchten wilt wijzigen gaat dat erg makkelijk via mail of telefoon, allemaal kosteloos. Wij hebben in september 2009 geboekt en toen betaalden we zo'n 2000 euro p.p.

Voor de mensen die een iPhone mee hebben op reis en via oneworld een ticket hebben geboekt. Er is een handige applicatie van oneworld beschikbaar om snel en effectief beschikbare vluchten te zoeken, erg handig als je verandering wilt doen.
bolletjeom
Reisexpert

€1700 betaalt voor Londen naar New York. New York naar Los Angeles, Los Angeles naar Fiji, Fiji naar Singapore met een stop in Sydney, Bangkok naar Londen. (incl belasting! excl was het nog geen €1300)
Voor €370 heb ik daar een losse vlucht LA naar Mexico City en Guatamala City naar Los Angeles bij gekocht. Dat was voordeliger dan Midden Amerike opnemen in het RTW ticket!!!

In mijn geval was worldticketcenter goedkoper dan onenation waarmee ik alleen maar wil zeggen dat je eerst even alles na moet lopen als je het allervoordeligste ticket wilt hebben
Maf

Bericht door Maf »

Joosters schreef:De tip om vanaf Londen te vliegen is een goeie en scheelt vaak geld. Wij zijn op dit moment 1 jaar op reis en maken gebruik van de oneworld wereldticktet. Onze start was vanaf Londen en hebben ongeveer 14 vluchten, waaronder ook naar paaseiland. Als je vluchten wilt wijzigen gaat dat erg makkelijk via mail of telefoon, allemaal kosteloos. Wij hebben in september 2009 geboekt en toen betaalden we zo'n 2000 euro p.p.

Voor de mensen die een iPhone mee hebben op reis en via oneworld een ticket hebben geboekt. Er is een handige applicatie van oneworld beschikbaar om snel en effectief beschikbare vluchten te zoeken, erg handig als je verandering wilt doen.
Welke route doe je en waar heb je het ticket geboekt?
Joosters

Bericht door Joosters »

Onze route is:

Londen-Singapore vliegen
over land naar Bangkok via cambodja, Laos en Vietnam( ongeveer 3mnd voor)
Bangkok-Hongkong vliegen
Hongkong-Beijing vliegen
Beijing-Tokyo vliegen
Tokyo-Honolulu vliegen
Honolulu-Los Angeles vliegen
over land naar Panama city(ongeveer 3,5 mnd voor dit stuk)
Panama city-Miami vliegen
Miami-Lima vliegen
over land naar Santiago, Chili Via Bolivia
Santiago-Paaseiland vliegen
Paaseiland-Santiago vliegen
over land naar Buenos Aires
Buenos aires-Sao Paulo vliegen
Sao Paulo-Londen vliegen( voor Zuid Amerika deel ongeveer 5,5 mnd)

Volgens mij mag je 16 segmenten gebruiken waarvan vliegen en over land beide als 1 segment tellen. De segmenten die je mag gebruiken verschillen ook per continent.
onze eerst vlucht was via british airways dus die regelen dan verder ook alles. De betalingen gingen ook via hun. In het begin waren wij wat huiverig om alles via internet te doen, maar na een belletje naar british airways zelf waren we overtuigd. Ze hebben kantoor in nederland met Nederlands sprekend personeel.
Maf

Bericht door Maf »

Mooie prijs voor zo'n route. En bedankt voor de info, die komt van pas :)
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Let even op hoeveel luchthavenbelasting je moet betalen! Wij dachten dat zal wel goed gaan, maar bleek dus niet zo te zijn! We hebben contact gehad met twee maatschappijen in NL: skybreakers en WTC. Skybreakers is niet voordeliger als je vertrekt vanuit Londen i.p.v. Amsterdam (ze hebben uitgelegd dat het eigenlijk niet kan met de voorwaarden etc. etc.) en was daardoor voor ons een heel stuk duurder. MAAR de luchthavenbelasting voor precies hetzelfde ticket (vanuit Londen) was een stuk goedkoper dan wat WTC ons in rekening wilde brengen. Uiteindelijk heb ik de mail van Skybreaker doorgestuurd (met de veel duurdere basis prijs onzichtbaar gemaakt) waarna WTC de luchthavenbelasting naar hetzelfde bedrag aanpaste.

Ook daarvoor is het dus goed om het aanbod goed te vergelijken! Succes :)
zaratoestra
Reisexpert

Onlangs een offerte opgevraagd bij Travelnation en dan kom ik aan volgend bedrag.

2399£ ofte 2864 euro.
Londen-Peking
overland Peking-Singapore/KL
vlucht naar Christchurch
overland Auckland
Vlucht Auckland-Santiago de Chili
Vlucht Santiago - Paaseiland - Santiago
Overland Santiago over Argentinie-bolivie-peru
Vlucht Lima - europa

Voor dezelfde route maar vertrek vanuit Brussel betaal je bij Joker 3377 euro, vertrek vanuit Londen 3167euro

Dus een goeie 500 euro of 300 euro uitgespaard wanneer je bij travelnation boekt.
bolletjeom
Reisexpert

check even of beide de belastingen iclusief of exclusief hebben. Op een ticket als dit zit je al snel aan zo'n 500 aan luchthavenbelastingen
zaratoestra
Reisexpert

gecheckt *)
beide hebben belasting in.
Tenzij mijn engels sucked natuurlijk.

As a rough guide, a similar trip this year would have cost in the region of £2399 once all of the pre-payable taxes and fuel surcharges were included.

zowieso voor Belgische Joker zit belasting er in.
Plaats reactie