wel/geen malariapillen slikken?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Jenny
Reisexpert

Re: wel/geen malariapillen slikken?

Bericht door Jenny »

Daniii schreef:Niet duiken met Lariam? Ojee... Hoe serieus moet ik dit nemen? Ik wilde namelijk wel gaan duiken in Zuid-Oost Azie... Maar ik was ook van plan om Lariam te gaan slikken.
Ik heb zelf ook met Lariam gedoken.

Bijwerking van Lariam KUNNEN duizeligheid en angstaanvallen zijn. Het is niet fijn wanneer je daar onderwater last van krijgt :N Toen ik mijn OW brevet haalde slikte ik al een paar maanden Lariam, ik wist niet dat het niet mocht, en ik heb nergens last van gehad...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Corzales schreef:Ik vind het heel vreemd dat er zo veel verschillende adviezen zijn met betrekking op malaria. Blijkbaar is de kennis hiervan nog niet optimaal wat schrijnend is voor zon ziekte met zoveel dodelijke aflopen.
Ik zal mijn tirade over wetenschappelijk onderzoek en geneesmiddelen van een paar weken geleden niet nog een keer herhalen... Zoek maar terug op dit forum, als je interesse hebt.

Tuurlijk is het schrijnend dat onze kennis niet optimaal is. Iedereen roept dat, maar intussen zijn er maar weinig instanties bereid om daadwerkelijk in onderzoek te investeren. Iedereen pleit voor een Nederlandse kenniseconomie, maar het dringt blijkbaar niet door tot mensen dat onderwijs en onderzoek nu eenmaal geld kosten....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hoi,

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, maar ik weet nog steeds niet goed waar ik goed aan zou doen...
Malariatabletten worden door mijn verzekering 100% vergoed, maar als het niet nodig is slik ik ze het liefst natuurlijk niet.

Ik ga maar een maand naar Azië (Thailand, Maleisië en Singapore) en heb advies gevraagd bij de huisarts (mijn huisarts is ook tropenarts die zelf ook vaccinaties e.d. mag geven) en alleen voor het binnenland van Sabah en Sarawak zou ik tabletten nodig hebben. Echter kom ik daar niet.
Voor de andere gebieden werd gezegd dat ik alleen maar bescherming nodig heb in de vorm van Deet en het bedekken van de huid (vooral 's avonds). Ook omdat ik op geen enkele plek lang zal blijven.
Wat raden jullie aan?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik slik in thailand nooit. Ik ga binnenkort naar Singapore, Maleisie (het vaste land) en zuid-Thailand.
Ik schijn daarvoor niets te hoeven slikken dus ga ik dat ook niet doen. Op Borneo heb ik beide keren wel geslikt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Heel apart, ik kreeg geen bericht van jouw reactie, vandaar dus mijn late antwoord!

Oke dan dat is duidelijk. Ik ga dezelfde kant op en ga ook niks slikken. Dank je wel :)
Wanneer ga je trouwens?
bolletjeom
Reisexpert

over 2 weken *O*
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Even een vraagje, ik ben een week te vroeg begonnen met het slikken van Lariam. Dus ivp 3 weken 4 weken van te voren. Hierdoor kom ik na mijn vakantie 1 tablet te kort, Mijn huisarts heb ik al gebeld en die zei dat het geen probleem was, maar ik ken mijn huisarts dus vraag ik het toch nog even hier na.
bolletjeom
Reisexpert

vooruit slikken geeft niet maar je zult toch wel een extra pil nodig hebben om na te slikken....lijkt me. Het gaat erom dat die mug die jouw prikt op de laatste dag van je reis ook nog verslagen wordt.
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Oke weet ik genoeg!
Ik haal er nog even een extra pil bij, bedankt :)
Plaats reactie