Goedkope vakantiebestemming?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Sjojs

Goedkope vakantiebestemming?

Bericht door Sjojs »

Wij zijn op zoek naar een goedkope vakantiebestemming buiten Europa.
Dit houdt niet alleen in dat het rondreizen redelijk goedkoop moet zijn, maar zeer zeker ook het ticket!
Wie heeft er tips voor ons?
Alvast bedankt!
Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Goedkope vakantiebestemming?

Bericht door bolletjeom »

wat is goedkoop??
je hebt landen waar je voor redelijk wat geld heen vliegt maar terplekke niets uitgeeft en andersom
hoe lang wil je weg en hoeveel wil je maximaal uitgeven?

je kunt voor €1500 4 weken naar thailand maar ook 4 weken naar Marokko.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hi,

Kan je een richting geven van je reisduur en max. budget?

Goedkoopste plekken waar ik geweest ben zijn
1) Bangladesh, c. €10 p.p.p.d. voor vervoer, eten, drinken en bezienswaardigheden (erg leuk, mensen zijn supervriendelijk en behulpzaam. Ga ook buiten de hoofdstad en de steamboat naar het national park kijken. Sights zijn wat minder indrukwekkend, maar de omgeving en de mensen maken veel goed.)
2) India, strand, natuur, bergen, folklore, cultuur... en dat alles voor c. €11 p.p.p.d
3) Nepal, trekking naar Everest basecamp is heel goedkoop als je het zelf regelt (en je eigen tas draagt!!!). Wij gaven gemiddeld in Nepal €13,50 p.p.p.d. uit. Dit is inclusief de trekking naar het everest basecamp, maar exclusief de vlucht naar Lukla en terug (Lukla is startpunt, retour USD 212 p.p.,maar je kan ook 5 dagen naar Lukla lopen!!).

Je moet er natuurlijk ook nog komen..... Vliegen naar India hoeft niet duur te zijn en afhankelijk van de tijd die je hebt kan je overland naar Bangladesh of Nepal gaan.
Sjojs

Bericht door Sjojs »

Hallo!
Bedankt voor de reacties!
Het zou zijn voor 3 a 4 weken en in Thailand zijn we vorig jaar 6 weken geweest hihi! Super trouwens!
Het gaat vooral om de vluchten.
Naar welke landen zijn de vluchten op het moment redelijk goedkoop?
Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

de vluchten zijn dit jaar allemaal duurder geworden. spotgoedkoop is eigenlijk niets meer.
Naar Marokko vlieg je relatief goedkoop (ryanair) en het land is werkelijk prachtig!!! maar wel erg warm als je hartje zomer wilt. Ik weet trouwens niet voor wanneer je weg wilt......
Want dat maakt ook nogal verschil in prijs en ook in advies ivm klimaat.
Syrie/jordanie was een mooie tip! en ook oost Turkije is erg bijzonder.
Zuid-oost Azië blijft Thailand het goedkoopste om op te vliegen maar je kan er daar een airasia vlucht aan vast plakken als je naar een buurland wilt voor weinig
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ja, Marokko is inderdaad schitterend. Met RyanAir oid kun je er goedkoop heen. Turkije is denk ik ook nog wel een leuke budgetoptie, of reken je dit nog bij Europa?

Wat je ook nog zou kunnen doen is cheapie naar Londen vliegen (met Ryanair of Easyprut) en dan met AirAsia (ook een soort Ryanair, maar dan voor UK-Azië) naar bijv Maleisië viegen.

Wat ik persoonlijk ook niet duur vindt is Mexico, je kunt er al voor €500 op vliegen met Martinair. Maar dan kun je wel beter buiten het orkaanseizoen gaan ;-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Sjojs

Bericht door Sjojs »

Ik heb net even op airasia gekeken en je vliegt inderdaad supergoedkoop van Bangkok naar Kuala Lumpur of naar Bali of Penang bijvoorbeeld! Misschien is dat dus een goede optie aangezien het daar in het land zelf ook niet al te duur is wat ik zo overal lees!
Tips en do's and dont's voor Maleisie en Indonesie zijn welkom dus *) !
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Gezien de Ramadan en het suikerfeest zou ik iig niet begin september naar Java gaan!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
RvWensen

Qreply

Bericht door RvWensen »

ik heb een paar leuke tips gevonden op [verwijderd] om goedkoop naar Turkije op vakantie te gaan. Misschien heb je er wat aan.
Laatst gewijzigd door Erik op 27 nov 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam
Plaats reactie