eten mee naar australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Kristel

eten mee naar australie

Bericht door Kristel »

Weet iemand of het toegestaan is om verpakt eten (drop, mayonaise) mee te nemen naar australie? kan ik dit het beste in mijn backpack of handbagage doen?

Ik hoor het verschillende verhalen over, namelijk dat het wel mag, dat het niet mag, dat je het moet inleveren bij aankomst, dat je moet inleveren en ook nog een boete moet betalen, van alles!

Wie weet het?

Groetjes, Kristel
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je mag officieel geen eten mee nemen waar zaden e.d. in zitten dus brood, krentenbollen, en al dat soort weten mag niet.

Je kunt een tuby mayo meenemen maar ik denk dat je hem niet lang goed kunt houden :) Verder zijn er in sommige plaatsen ook gewoon winkels waar je die spulletjes kunt kopen.

Alles wat "in een fabriek" gemaakt is kun je meestal wel mee krijgen. Maar word je gesnapt moet je alles inleveren :)

Succes
Erik
belgianallshare
Contacteer:

niet doen

Bericht door belgianallshare »

In de steden is alles ruim voorhanden dikwijls nog gevarieerder en exotischer dan hier,gekkigheid om zulke zaken gaan mee te zeulen.Handig om weten is dat er zelfs binnen Australië grenzen zijn waarover je bv geen fruit mag meenemen,dus ben je met de wagen en kom je op zo'n inleverpunt(bordjes in het oog houden) zeker doen,want wat verder volgt een controlepost en daar is m'n vrij streng en de boetes zijn hoog.Als je met de greyhound reist zal de chauffeur je tijdig verwittigen.
Petra

Bericht door Petra »

Om op dit onderwerp nog even door te gaan...

Een vriendin van mij is een aantal jaar geleden geëmigreerd naar Oz. Toen ik haar op ging zoeken zaten er dan natuurlijk ook een aantal pakken hagelslag , zakken drop, stroopwafels en zelfs goudse kaas in mijn koffer. Ik wist van tevoren dat de douane het allemaal misschien in zou nemen gezien de hoeveelheid. Ze deden er inderdaad ook behoorlijk moeilijk over. Uiteindelijk waren ze overtuigd dat ik er geen handel mee ging drijven en mocht ik het toch allemaal meenemen.

Op zich kun je dus gewoon eten meenemen naar Oz. :D
Plaats reactie