Ticket boeken Emirates

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Marije
Reisexpert

Ticket boeken Emirates

Bericht door Marije »

Over een paar weken heb ik genoeg geld om een ticket naar Nieuw Zeeland te boeken en ik ben nu alvast wat aan 't 'oefenen' zodat ik straks weet wat 't goedkoopst/handigst is. Ik wil van Amsterdam naar Sydney, daar een paar dagen blijven, dan naar Christchurch en uiteindelijk vanaf Auckland weer terug naar Amsterdam. Bij zowel ebookers en world ticket center kwam Emirates als goedkoopste uit de bus. Als ik op de site van Emirates zelf boek is 't zelfs nog goedkoper, dus ik denk dat ik dat misschien ga doen! Ik heb nog niet zo veel ervaring met vliegtickets boeken en heb nog een vraag:

Bij Emirates heb ik dus een ticket gevonden wat 1359.82 euro kost: airfare 1240 en taxes and fees 119,82. Dat vond ik best een goede prijs, wat jullie? Ik heb de booking zo ver ingvuld als kan zonder dus echt te boeken en dan komt deze prijs er uit, maar ik vroeg me af of er niet nog meer bij komt nadat ik bepaalde gegevens heb ingevuld. Of kan ik er vanuit gaan dat dit de prijs is die ik zal betalen en niet meer? Hopelijk heeft iemand ervaring met rechtstreeks boeken bij Emirates!

Ik ben ook nog nieuwsgierig naar jullie ervaringen met Emirates, dus heb je wel eens met ze gevlogen, dan hoor ik graag hoe je het vond! En verder zijn alle tips die maar in je opkomen ook welkom!
wild-r0se
Reiziger

Re: Ticket boeken Emirates

Bericht door wild-r0se »

ik heb laatst een ticket naar Bangkok geboekt bij hun!

Het bedrag dat je ziet is ook wat je betaald, komt niets overheen. Zelfs niet als je het achteraf met bankoverschrijving overmaakt. Ik vond het wel eng om "even" paar honderd euro over te maken, maar is allemaal goed gegaan!

Of de prijs reëel is weet ik niet, geen ervaring met naar NZ vliegen :)
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Emirates schijnt ook heeeeele goede airline te zijn!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Thanks, dat klinkt alvast heel goed! Ik vind het inderdaad ook heel eng om zoveel geld over te maken, dus goed om te horen dat het bij jou goed gegaan is!

Ik zit een beetje te proberen met verschillende data om te zien of de prijs dan ook verschilt. Ik had namelijk verwacht dat vakanties duurder zouden zijn (ik wil begin januari weg) en dat weekenden ook duurder zouden zijn, maar of ik nu 1 (nieuwjaarsdag!!!), 4, 8 of 17 januari vertrek, de prijs blijft hetzelfde... is dat normaal? Ik vind het zo gek!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je zou voor de grap ook eens moeten kijken als je vanuit Istanbul naar Nieuw Zeeland vliegt wat je dan kwijt bent. Een tijdje gelden waren wij daar en ik zag ticketprijzen in enkele winkels hangen waarvoor het de moeite was om er wat langer over te doen, als de prijzen klopte. Je moet dan nog wel een goedkoop ticket vinden naar Istanbul mar dat moet misschien nog wel te doen zijn.
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

als ik jou was zou ik het even in de gaten houden hoe de prijzen lopen. Soms kan het zo weer dalen :S heel gek.
Toen ik mijn ticket kocht stond ook bij alle data om mijn data heen dezelfde prijs bij de site van Emirates... of het aan de site ligt (expres) of dat het echt zo is, dat weet ik niet.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Bedankt voor de tips! Ik ga inderdaad vanaf nu regelmatig even kijken om te zien of die prijzen ook erg veranderen. Een vriendin van me had het er gister zelfs over dat een ticket 's avonds goedkoper was dan 's ochtends op dezelfde dag! Idioot!

@ Erik, ik heb al even gekeken naar tickets vanaf Istanbul en een retourtje naar Istanbul, maar tot nu toe niet iets gevonden wat veel goedkoper is. En ik vind het eerlijk gezegd ook wel een veilig idee om gewoon 1 booking te maken bij 1 maatschappij waar alle tickets in zitten. Ook omdat ik nog geen ervaring heb met zulke lange vluchten met overstappen enzo! Maar toch bedankt voor de tip en ik houd het natuurlijk wel even in de gaten want wie weet...
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

zoek je trouwens naar tickets waar t enkeltje sydney - christchurch bij in zit? Want als dat zo is kan je die misschien beter er uit halen en daar een enkeltje boeken. Denk dat dat goedkoper is. Ook vanaf Dusseldorf kan echt veel geld schelen!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb inderdaad wel een met Emirates gevlogen toevallig van Sydney naar Auckland en vond het geweldig waarom het was met de Airbus 380. Ik weet niet of je vlucht gaat van AMS naar Dubai dan Dubai naar Sydney en dan van Sydney naar Auckland? Je hebt namelijk kans dat je vliegt van Dubai naar Auckland met een airbus 380 dat is het grootste vliegtuig wat er is en heeft veel beenruimte.

De prijs is wel oke want mijn moeder betaalde vorige keer van AMS naar Sydney 1100 euro en voor iets meer zit je dus in Nieuw Zeeland.
Je zou ook een vlucht kunnen nemen naar Singapore bv en daar met Jetstar doorvliegen vanaf Australie die vliegen namelijk ook zeer goedkoop naar Nieuw Zeeland.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

prima prijs en prima airline....maar vraag eens een offerte aan bij Tunafish. Die geven goede offertes en ik denk dat het ietsje goedkoper kan. Een offerte aanvragen kost niets.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

bolletjeom schreef:prima prijs en prima airline....maar vraag eens een offerte aan bij Tunafish. Die geven goede offertes en ik denk dat het ietsje goedkoper kan. Een offerte aanvragen kost niets.
Dankje, dat was ik inderdaad van plan, maar ik wilde het wat later doen, omdat de prijzen misschien veranderen. Of zal ik het nu vast doen? Ik ga mijn ticket pas echt bestellen eind augustus (of iets eerder) omdat ik dan het geld bij elkaar heb! Als ik dan nu een offerte aanvraag, zou die dan nog gelden?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ohw..oeps...ik was iets te enthousiast bij het ticketadvies formulier bij Tunafish en nu heb ik dus al een advies aangevraagd, haha, terwijl ik alleen even wilde kijken hoe dat werkte, hihi! Nou ja, ik kijk wel wat er uit komt! Wie weet...en als 't niet lang geldig is, dan vraag ik later gewoon weer een nieuwe aan.
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

haha kan gebeuren :P ach.. je weet iig ongeveer wat voor prijs ze (nu) vragen.

maarrreeh.. ik zie dat jij ook in Groningen woont 0_0
RamboPlienopReis

Bericht door RamboPlienopReis »

Wij kwamen bij emirates na de overstap in Dubai in een oud vliegtuig terecht. Heel erg krap. Ik moest mijn armen naar beneden houden om mijn buren niet te storen en ik had totaal geen beenruimte. Terwijl ik maar 1.58 ben ;)
Plus er was niet de luxe tv als op de heenreis ;) het was gewoon 1 waar je kon zappen en geen films of programmas kon kiezen.
Ik weet niet of dit voor jou wat uitmaakt? Maar die 10 uur in dat vliegtuig vond ik het wel erg krap en saai. (en koud)

Verder hoorde ik van andere mensen allemaal positieve dingen over Emirates. Het zal gewoon het oude vliegtuig zijn geweest.
We hadden zelfs mensen ontmoet die toen ze te laat waren met inchecken gratis een business class kregen aangeboden omdat de rest al vol zat.

Veel geluk
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben met emirates naar Indonesië gevlogen, en ben zeer over hen te spreken. Voldoende beenruimte, een traject gratis businessclass upgrade ;), lekker eten, vriendelijk personeel
en een ruim assortiment aan entertainment.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie