Duiken - Zanzibar

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
kohraya
Reisexpert

Duiken - Zanzibar

Bericht door kohraya »

Op zoek naar een winterbestemming vond ik betaalbare tickets naar Dar Es Salaam.
Aangezien het slechts voor 2 weken is, wil ik er een rustige vakantie van houden en had ik gedacht aan een duikvakantie. Eventueel een safari erbij.
Heeft iemand ervaring met duiken op Zanzibar? Ik las al leuke dingen over Mnemba Atoll.
Een retour ticket van Dar naar Zanzibar kost me zo'n 80€. Dit boven op de internationale vlucht van 550€.
Verder zou ik geholpen zijn met wat info over hoe ik (alweer betaalbaar) een safari kan regelen naar bvb Ngorongoro en Serengeti. Of zijn er goedkopere alternatieven om op het vaste land wat afwisseling te hebben met het duiken?

Mercikes alvast!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Duiken - Zanzibar

Bericht door bolletjeom »

ha! kwam het door mijn tip dat je voor dat geld ook naar Kenia kon?!?!
Anyway, Fantastische keuze!
Waarom vliegen naar Zanzibar vanaf Dar? Er gaan snelle boten. je bent er in 2 uur en dat kost $30 per tocht. Erg leuk en misschien nog wel sneller dan vliegen met inchecken etc.
enneh.... Vervoer in Tanzania ;)

zanzibar is ook groot genoeg om 2 of drie verschillende lokaties aan te doen om te overnachten. Duiken heb ik er zelf niet gedaan maar kan op heel wat plekken.
Safari is echt wel een must hoor! Ik heb nu effe geen tijd maar zal later wat voor je opzoeken en ook een hele toffe accommodatie op 10 minuten buiten Dar aan het strand. Leuk voor kinderen. Huisjes met een trap en geen ramen. De wind komt zo naar binnen (zeer welkom). Basic maar toch luxe want een hele nette badkamer.
Kijk anders eens op mijn site bij Tanzania en dan het fotoalbum "strand"
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

bolletjeom schreef:ha! kwam het door mijn tip dat je voor dat geld ook naar Kenia kon?!?!
Anyway, Fantastische keuze!
Inderdaad ;)

Je foto's van het strand zien er veelbelovend uit. Maar als ik de prijzen voor safari's zie ... 0_0
Nog even over denken. Ofwel voor deze keer eventueel een goedkoper park uitkiezen. Tanzania wil ik later toch eens grondig doen, mét de Kilimanjaro.
Ik kjk alvast uit naar meer tips.
Mercikes alvast ^O^
bolletjeom
Reisexpert

Kipepeo Beach&Village. ligt aan de stranden ten zuiden van Dar.
Er zijn van die mooie huisjes voor $75 per nacht (2 persoons) maar ook beachBanda's voor $25
http://www.kipepeovillage.com/

Het ligt ongeveer 10 minuten vanaf Dar. Je moet bij de ferryhaven voor de boten naar zanzibar een stukje naar links. Daar is een ferry die mensen over zet naar de andere kant van de baai/inham. Daar pak je dan een taxi ofzo.
S5034370.JPG
S5034370.JPG (136.25 KiB) 4480 keer bekeken
S5034368.JPG
S5034368.JPG (129.97 KiB) 4480 keer bekeken
S5034367.JPG
S5034367.JPG (118.01 KiB) 4480 keer bekeken
bolletjeom
Reisexpert

ik heb begrepen dat de eilanden Pemba en Mafia minder toeristisch zijn. Ze zijn ook wat verder weg.
Nationale Parken met wild liggen niet echt om de hoek bij Dar es Salaam. Qua afstand (en dat telt ook want je moet ook vervoer erheen betalen) kom je uit bij Selous Game Reserve. Ik ben er niet geweest maar het schijnt 1 van de mooiere parken te zijn.

Op Zanzibar moet je Stonetown toch echt wel een dagje geven. Voor jullie is het misschien niet zo opvallend omdat je niet vlak daarvoor de rest van Tanzania hebt gezien maar Stonetown is zó anders. Moorse invloeden, een beetje het medina gevoel van marokko. smalle straatjes enzo. Nu kun je niet een hele dag sighseeën in stonetown maar er zijn leuke halve dag trips. Zo kan je naar prison island waar hele grote land schildpadden zijn en het grappig is om even te snorkelen.
Verder kan je vanuit daar (ook vanuit andere plekken in Zanzibar) een spicetour doen. Leuk om te zien hoe vanille en peper in het wild groeit!
Verder kan je op Zanzibar met dolfijnen zwemmen (niet in een zwembad maar in open zee). Ben er zelf niet zo'n voorstander van om in bootjes achter wilde dieren aan te gaan maar het scheen wel mee te vallen.
Er is een klein national parkje waar je de zeldzame rode franje aap kunt zien.

Nungwi is waar de meeste toeristen naar toe gaan voor strand.
Er is zat accommodatie waaronder ook een aantal budget opties. In het hoogseizoen schijnt er echt een party sfeer te hangen. Maar in het laagseizoen ben je er met een handjevol toeristen en zijn de bars en een aantal restaurants gesloten. Het strand is erg uitgestrekt maar niet al te breed. Je kunt er wel de hele dag zwemmen.
Nungwi is ook een autenthiek en arm dorp met een paar kleine winkeltjes waar je basisbenodigdheden kunt aanschaffen. Er is een schildpaddenopvangcentrum en een vuurtoren waar je naar toe kunt lopen.
In Nungwi zijn verschillende duikscholen. Er worden duiken aangeboden op het lokale rif maar ook kan je (een dagtocht met een dhow of met speedboot) gaan duiken rondom Mnemba atol. Dit is absoluut de beste duikspot op Zanzibar. Vanaf andere plekken op Zanzibar kun je ook hier naar toe. Het ligt niet echt om de hoek bij Nungwi dus kijk even hoeveel tijd je kwijt wilt zijn met op de boot zitten om er te komen.

Wij hebben in Nungwi geslapen bij Amaan Bungalows. Daar hebben ze verschillende acco in verschillende prijsklasses.
http://www.amaanbungalows.com/index.php ... &Itemid=78
S5034315.JPG
S5034315.JPG (131.14 KiB) 4479 keer bekeken
IMG_0938.JPG
IMG_0938.JPG (95.76 KiB) 4479 keer bekeken
IMG_0935.JPG
IMG_0935.JPG (72.66 KiB) 4479 keer bekeken
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Rudi heeft zo'n beetje alles al gezegd. ^O^

Ik heb er wel gedoken 2 dagen bij Mnemba en 2 dagen bij het rif dichterbij.en dat is prima hoor, verschillende schildpadden gezien, een haai maar ook veel kleine bizarre visjes.

We hebben trouwens ook gesnorkeld met dolfijnen, maar dat was echt heel erg mazzel. We hadden pauze tijdens het duiken en er kwam een hele groep recht op onze boot af, dus vlug flippers aan en snorkel op en ze dan proberen bij te houden.. heel gaaf :Y
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Mercikes voor de vele leuke tips.
Nog even checken hoe de prijzen liggen voor het duiken en voor een advanced cursus voor dochter en vrouw.
Zij hebben er alvast zin in ;)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Dankzij jullie overtuigende tips hebben we de tickets geboekt.
Een strandvakantie ... ik word oud denk ik *_*
Zanzibar gaat nu even de frigo in omdat ik me dringend moet inlezen voor de eerst volgende bestemming.
Maar extra tips blijven natuurlijk welkom betreffende Zanzibar ^O^
Plaats reactie