Van Singapore door Maleisie naar Bangkok ?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Paartenmauw
Contacteer:

Van Singapore door Maleisie naar Bangkok ?

Bericht door Paartenmauw »

Hallo allemaal,

Begin Februari dit jaar vertrek ik naar Singapore om vervolgens door Maleisie naar Bangkok te reizen.
Ik heb ongeveer 2 maanden de tijd voor deze trip want in de eerste week van april vertrekt m'n vlucht vanaf Bangkok naar Sydney.

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij kunnen vertellen wat de mooie routes zijn en wat de beste manier van reizen door Maleisie is.
Alle andere tips zijn uiteraard ook welkom.

Alvast bedankt !

Maarten.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hoi Maarten,

De etappe Singapore-BKK heb ik nooit in een keer gemaakt, maar ik ben wel van Singapore naar Langkawi (vlakbij de Thaise grens) getrokken.

Het makkelijkste zou zijn wanneer je een keus maakt welke kust van het scheireiland je zou willen zien: het oosten of het westen. De onderlinge kustplaatsen zijn met busverbindingen met elkaar verbonden en makkelijk te bereizen, wanneer je door het binnenland wilt gaan is dat een stuk tijdrovender. (Even kijken dus hoe het in je planning past.)

Zelf ben ik van Singapore naar Mallaka, Kuala Lumpur, Taman Negera, Penang en Langkawi gereisd. (Penang-Langkawi per boot, de rest per bus.) Goed te doen en erg mooi! Als je de kans hebt, kan ik je ook de Cameron Highlands aanraden. Ik zat toen ik in Maleisie was met een gescheurde enkelband, de trekkings daar heb ik dus moeten laten schieten...

Als je van duiken/snorkelen houdt zijn de Perhantians aan de oostkust wellicht nog een aanrader.

Mocht je nog tips pe stad willen ofzo, laat maar weten! (Er staat ook het eea op mijn site met wat foto's enzo.)

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie