waterdichte camera's

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
bolletjeom
Reisexpert

Re: waterdichte camera's

Bericht door bolletjeom »

oeh! goede tip ^O^
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

haha Wehkamp is de ryanair onder de internetwinkels!!!
bestel je voor een lage prijs. komen er nog verzendkosten boven op. logisch. dat is meestal zo....maar daarna komt er ook nog 1 euro boven op als je het thuis bezorgt wilt hebben *_*
ehm, waar wil je hem anders bezorgen ?!?!?!? ik wil hem best ophalen bij een postkantoor maar die optie bestaat niet. Dus betaal ik 1 euro bovenop de verzendkosten omdat ik het spul graag wil ontvangen...raar systeem

anyway, wizard, bedankt voor de tip. ik zal jullie laten weten hoe zo'n ding bevalt!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Dat met die verzendkosten is inderdaad wel vaag, nog niet eerder gehoord. Maar goed, ze rekenen in ieder geval geen klantkosten (toch?)
bolletjeom
Reisexpert

haha, nee. dat is waar.

ik zat me net te bedenken hoe bizar ik het ga vinden om een camera onder water te houden. Dat gaat compleet tegen mijn natuur in. lijkt me een heel vreemd gevoel.
Emmeline
Contacteer:

Bericht door Emmeline »

bolletjeom schreef:haha, nee. dat is waar.

ik zat me net te bedenken hoe bizar ik het ga vinden om een camera onder water te houden. Dat gaat compleet tegen mijn natuur in. lijkt me een heel vreemd gevoel.
Ik heb gister als eindexamen cadeau de canon d10 gekregen, ook een waterdichte camera. Heb vandaag voor het eerst een onderwaterfoto gemaakt. Heb echt even daar gestaan van: Uhm, camera's horen NIET onderwater. Uiteindelijk toch maar gedaan (tja, er staat toch echt waterproof) en de foto's zijn erg leuk geworden :D Kan niet wachten om straks meer onderwaterfoto's te maken.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb zitten twijfelen tussen de d10 en de samsung ft2. maar ik vond de d10 wel wat onpraktisch in vorm. jammer genoeg heb ik hem nergens in een winkel kunnen zien dus ik durfde het niet aan. Ik wil, als ik dan toch een klein cameraatje koop, hem wel in een broekzak kunnen stoppen

Ben erg benieuwd naar je foto's misschien dat je eens een onderwaterfoto wilt plaatsen om te laten zien hoe dat er uit ziet. Hoewel die test waar wizzard me op wees ook al mooie verschillen liet zien!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef:Dat met die verzendkosten is inderdaad wel vaag, nog niet eerder gehoord. Maar goed, ze rekenen in ieder geval geen klantkosten (toch?)
Bij pixmania ben ik daar niet nog zo zeker van :) Je krijgt automatisch die klant kaart en zo'n extended garantie termijn erbij in je mandje. En daar moet je ook voor betalen. Als je dat niet opvalt, wordt het een duur grapje.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb hem binnen *O*
Zit nog wel een hele cursus aan vast wat je er allemaal wel en niet mee mag
Je mag er niet mee het water in duiken ?!?! (hoe krijg je hem er dan in??) want dat kan een te groot druk verschil geven. Niet mee onder een waterval of in een sterk stromende rivier. Hij mag ook niet in warm water dus niet in bad of in eenhotspring. Verder moet je hem met kwastjes bewerken zodat er geen stof op de allesafsluitende rubbertjes komt. Op zich wel logisch natuurlijk.
Verder moet je hem binnen 60 minuten nadat je hem in zout water hebt gehad 10 minuten laten liggen in zoetwater omdat de zout aanslag ervoor kan zorgen dat de knopjes vast gaan zitten.
Ik zie me al zitten. Net leuk gesnorkelt en op de terug weg in de boot...ohoooo....de 60 minuten zijn bijna om.... misschien moet ik hem dan snel nog eens onder water houden in het zoute water zodat ik weer een nieuwe 60 minuten heb...haha
Na het wassen moet ie op een speciale manier gedroogd en je mag echt Never Nooit met natte handen of met handen waar zonnebrand aan zit 1 van de klepjes open doen.

Maar...toch is het gaaf dat het allemaal onder water kan :Y
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Wij hebben zelf een olympus mju onderwatercameraatje gekocht op vakantie in Griekenland.
Foto's maken vonden we erg lastig. We maakten daarom eigenlijk alleen maar filmpjes. Dan heb je ook altijd het juiste moment op de film staan. Op een foto staat het visje altijd net anders dan dat je hem wilde hebben en meestal niet scherp.
In Australie en Indonesie hebben we het cameraatje ook meegenomen. Sreenshots gemaakt op de pc van de filmpjes hebben we in ons fotoboek verwerkt. Die zijn in het klein te zien op onze site. Ze zijn niet zo duidelijk te zien, maar je krijgt wel een indruk. Afbeelding
Maar onze tip is dus: geen foto's maken maar filmpjes. Dat zal ook wel met jullie camera kunnen.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
bolletjeom
Reisexpert

goede tip!!
logisch natuurlijk als je er over nadenkt. het beweegt dus is filmen idd makkelijker. Ik ga beide proberen natuurlijk omdat ik wil weten wat m ijn cameraatje allemaal kan. Ik ben echt benieuwd!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Laat je de resultaten hier ook zien? Ben ook erg benieuwd!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

handleiding lezen, nog nooit gedaan en die van mij doet het nog steeds, oke is 1x gemaakt maar dat was omdat ik hem had laten vallen en die het toen niet meer deed, maar van de rest houd ik me alleen aan de diepte en de maximale tijd onderwater per x van de rest doe ik er niks aan qua onderhoud want volgens mij moet ik die van mij ook om de zo veel tijd weer opsturen naar de fabriek om de rubbers te laten checken.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

OT: tenrec, wat een mooie bladzijde uit je fotoalbum! Waar heb je dat album laten afdrukken?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Filmen is makkelijker dan foto's maken, maar je resolutie is wel veel lager!!!!!

Verder: niet langer dan 60 minuten gebruiken ivm met zout ?!?!? Zolang de camera nat is zal er geen aanslag ontstaan! Wel goed ACTIEF spoelen na gebruik. Zoet water dus, liefst stromend en lauw/warm, en goed alle knoppen op en neer bewegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Yvonnetje schreef:OT: tenrec, wat een mooie bladzijde uit je fotoalbum! Waar heb je dat album laten afdrukken?
Beetje late reactie van mij, maar het fotoboek heb ik laten drukken bij Albelli.http://www.albelli.nl De kwaliteit van het boek is veel hoger dan wat je hier ziet. Dat is namelijk maar een screenshot. Het boek is 78cm breed (opengeklapt) en 39 cm hoog.
Kost tegenwoordig wel een behoorlijk bedrag: 216 euro voor 120 pagina's in hoogglans. Er zijn een paar keer per jaar kortingsakties en daarom betaalde ik de helft. (50%kortingsaktie dus).
Ik heb echter gezien dat bij CEWE nog grotere boeken te bestellen zijn, die nog meer geld kosten!
http://www.cewe-fotoboek.nl
Er staan nu 2 fotoboeken als screenshots online op http://www.aroundtheglobe.info
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Plaats reactie