Consult nodig?
Consult nodig?
Hoi allemaal!
In oktober vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika, de tickets zijn binnen... nu alleen het noodzakelijke kwaad nog: de inentingen. Ik heb contact gehad met de huisarts, die voor een consult 27,- euro rekent, dat is een verplicht consult. Kennelijk geeft de GGD echter ook inentingen zonder consult.
Is zo'n consult nodig? Volgens mijn gegevens (vergaard via internet) heb ik inentingen nodig tegen:
- gele koorts
- dtp
- hepatitus a
- pillen tegen malaria
Mis ik iets voor Zuid-Amerika? (Ecuador, Peru, Bolivia, Argentinie...en mogelijk Colombia/ Chili/ Uruguay/ Paraguay)
Is zo'n consult nog nodig na alle info die er tegenwoordig van het internet te plukken is?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Groeten,
Sander
In oktober vertrek ik voor 5 maanden naar Zuid-Amerika, de tickets zijn binnen... nu alleen het noodzakelijke kwaad nog: de inentingen. Ik heb contact gehad met de huisarts, die voor een consult 27,- euro rekent, dat is een verplicht consult. Kennelijk geeft de GGD echter ook inentingen zonder consult.
Is zo'n consult nodig? Volgens mijn gegevens (vergaard via internet) heb ik inentingen nodig tegen:
- gele koorts
- dtp
- hepatitus a
- pillen tegen malaria
Mis ik iets voor Zuid-Amerika? (Ecuador, Peru, Bolivia, Argentinie...en mogelijk Colombia/ Chili/ Uruguay/ Paraguay)
Is zo'n consult nog nodig na alle info die er tegenwoordig van het internet te plukken is?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Groeten,
Sander
Re: Consult nodig?
Je kunt ook eens informeren bij je huisarts of de TravelDoctor. Zij kunnen je ook goedvoorlichten.
Daarnaast kan het erg in prijs verschillen bij welke GGD je jezelf aanmeld. Het loont dus om te "shoppen".
Daarnaast kan het erg in prijs verschillen bij welke GGD je jezelf aanmeld. Het loont dus om te "shoppen".
- bolletjeom
- Reisexpert
een consult is er niet voor niets. ik mis in je lijstje al 2 vaccinaties, namelijk.
Wanneer je weet wat je in iedergeval nodig hebt kan je dit aangeven bij de GGD en dan kunnen ze de eerste 1 of 2 vaccinaties gelijk al zetten bij je consultafspraak.
Twinrex wil je (serie van 3 spuiten) dit is Hep A én B en dat laatste is toch echt aan te bevelen.
en....buiktyphus.....zo'n beetje de eerste vaccinatie die een reiziger nodig heeft ontbreekt ook in je rijtje
Malaria, er zijn verschillende soorten en niet iedere soort is voor iedere regio geschikt. Ik zou, als onervaren reiziger met goed laten informeren. Liever bij een GGD dan bij een huisarts om eerlijk te zijn.
Wanneer je weet wat je in iedergeval nodig hebt kan je dit aangeven bij de GGD en dan kunnen ze de eerste 1 of 2 vaccinaties gelijk al zetten bij je consultafspraak.
Twinrex wil je (serie van 3 spuiten) dit is Hep A én B en dat laatste is toch echt aan te bevelen.
en....buiktyphus.....zo'n beetje de eerste vaccinatie die een reiziger nodig heeft ontbreekt ook in je rijtje
Malaria, er zijn verschillende soorten en niet iedere soort is voor iedere regio geschikt. Ik zou, als onervaren reiziger met goed laten informeren. Liever bij een GGD dan bij een huisarts om eerlijk te zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Deksels, ik vergat zomaar de populaire buiktyfus inderdaad. Misschien toch maar een consultje GGD regelen 
Straks maar even een afspraak maken.
Dank voor de adviezen jongens/meisjes!

Straks maar even een afspraak maken.
Dank voor de adviezen jongens/meisjes!
Ik betaalde wel een consult bij de GGD maar heb dit ook vergoed gekregen van mijn zorgverzekeraar uiteindelijk voor 80%
Consult bleek eigenlijk tot niets te leiden maar ben blij dat ik het wél gedaan heb omdat ik niet zeker wist of ik nu wel of geen vaccinaties nodig had en ze hebben daar goede voorlichting gegeven!

Check eerst ook ff bij je verzekeraar. Ik heb zilverenkruis en als je naar de ggd gaat krijg je 75% van alles (consult, spuiten, pillen) vergoed maar met Meditel hebben ze een deal en dan krijg je 100% vergoed.
Met malaria pillen van meer dan 3 euro per stuk tikt die 25% die je bij de GGD wel zelf had moeten betalen zo aan dat het voor ons wel de moeite was wat verder te reizen naar een meditel vestiging.
Met malaria pillen van meer dan 3 euro per stuk tikt die 25% die je bij de GGD wel zelf had moeten betalen zo aan dat het voor ons wel de moeite was wat verder te reizen naar een meditel vestiging.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
een consult bij de GG&GD kost nog geen 15 euro.... sorry, maar mijn gezondheid is me absoluut meer waard!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Je geeft een bedrag van vier cijfers uit voor een reis. Dan snap ik niet waarom je op zoiets kleins (qua bedrag) zou willen bezuinigen met het risico dat je doodziek wordt.
Ook ik was bij ZilverenKruis verzekerd en kreeg dus 100% bij Meditel vergoed.
Heb goede ervaringen met hen (vestigingen Eindhoven en Den Bosch) en bovendien is alles makkelijk via internet te regelen!
Heb goede ervaringen met hen (vestigingen Eindhoven en Den Bosch) en bovendien is alles makkelijk via internet te regelen!