Boekrecensie: De 10 geboden van de wereldreiziger

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Boekrecensie: De 10 geboden van de wereldreiziger

Bericht door Jos »

Ik weet niet of er een aparte plek is voor boekrecensies, dus ik plaats hem maar hier. Heeft iemand anders het boek gelezen? Zo ja, wat vindt je er van?

Auteur: Tyron van Hee
Titel: De 10 geboden van de wereldreiziger
Uitgeverij: Lannoo
ISBN: 978 90 209 7151 4
Plaats en jaar: Tielt 2007

Afbeelding

Aanleiding:
Enkele weken terug was ik in Amsterdam en omdat ik altijd benieuwd ben naar nieuwe boeken en opzoek ben naar aanbiedingen ben ik verscheidene boekenwinkels binnengelopen. Het blijkt dat de Lonely Planets die ik heb de nieuwste zijn en dat ze overal evenveel kosten, dus mijn gemoed is weer gerust gesteld, want ik heb geen miskoop gedaan en ben niet afgezet. Naast de reisgidsen is er een heel scala aan trekkershandboeken, survival gidsen, landenboeken en allerlei andere boeken die allemaal heel interessant zijn, maar die stuk voor stuk een arm en een been kosten. Een half uurtje lekker zitten en gratis in de boeken lezen is dan ook een goede manier om toch enigszins mee te krijgen wat er allemaal geschreven wordt. Op de betreffende dag dwaalde mijn oog over de schappen en bleef hangen op een merkwaardige titel: “De 10 geboden van de wereldreizigerâ€
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik heb het boek gekregen, vond het wel aardig, vind het altijd leuk om ervaringen te lezen (vooral de negatieve ervaringen, daar smul ik van :P).
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

heb t net toevallig (op t laatste hoofdstuk na) gelezen.
vond t aangenaam tijdverdrijf, iets te beknopt naar mijn zin.

idd altijd leuk om iemands ervaringen te lezen, leuk om dingen te herkennen of om t juist helemaal oneens te zijn...
het geld zeker waard, vooral ook omdat t vrijblijvend is: geen of veel ervaring, waar ook ter wereld.

een boek als een snack, ff lekker tussendoor
amassakoul
Plaats reactie