Vragen omtrent reis door Azië

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
wNordin

Vragen omtrent reis door Azië

Bericht door wNordin »

Beste,

Nieuwe reis, nieuwe ervaring, vele vragen! Eerste bericht zelfs, lijkt niet echt betrokken maar hopelijk rekenen jullie me dat niet aan! Ik zal voordat ik losbarst eerst even een kleine introductie geven. Ik ben Wouter, 20, zit in mijn laatste half jaar van mijn vervolgopleiding en wil weg! Als sinds ik van de middelbare school kwam moest en zou ik ± een jaar gaan rondtrekken en wel in Azië. Toen niet gedaan, nu wel. Waarom Azië? Geen idee, het trekt me aan. Per Sé een jaar? Nee gewoon totdat ik of mijn portemonnee er genoeg van heeft.

Ik zal eerlijk zijn en toegeven dat ik gemakshalve mijn vragen hier ga stellen in plaats van het allemaal zelf uit te zoeken. Ik heb al veel rondgekeken op fora en veel van mijn vragen beantwoord zien worden maar toch lijkt het me prettig om nog enkele vragen vanuit mijn situatie te stellen en hopelijk beantwoord zien worden. Vooral omtrent de vliegticket en eerste week zou ik een antwoord zeer op prijs stellen omdat die eerste stap nu eens gezet moet worden.

Vertrek: Juni 2008

Vliegticket: ik heb al gesnuffeld door de verschillende ticketsites zoals LTU , Airasia en de Nederlandse internetverkooppunten. Punt is dat ik het liefst een enkeltje met 2 of 3 overnachtingen boek naar de goedkoopste bestemming (Bangkok?) om te oriënteren en vervolgens een open ticket terug te krijgen van mijn moeder. (anders kom ik niet meer terug zegt ze) Hoe werkt dit het best en is zo’n ticket wel verstandig om hier te kopen of kan ik die net zo goed daar kopen en hoe overtuig ik mijn moeder hier van? Hoe lang heb ik nog om te boeken en in Juni goedkoop te kunnen vliegen?

Vrijwilligerswerk stops: Ik hoopte eigenlijk misschien ook adressen te krijgen van plekken om vrijwilligerswerk te doen in Zuid-Oost Azië. Ik las ook dat bolletjeom veel goede betaalbare hostels weet, staan die allemaal op de hostel lijst?

Visums: aangezien ik voor langere tijd in Azië kan en wil verblijven is het dan verstandig om visums aan te vragen voor langere tijd of is een standaard reizigers visum genoeg? Is heen en weer reizen over grenzen dan slim of alleen maar onhandig?

Route: Wat is logisch? Zuid > Noord of andersom? Of NOZW? Ik heb alle tijd en wil alles zien.

Groetjes,

Wouter.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi WOuter

bolletjeom weet heel veel betaalbare hostels :-)
en die staan inderdaad allemaal in de hostel Database. daarnaast zijn er nog heel veelmeer goede en betaalbare hostels/ guesthouses in Azie die ik nog niet bezocht heb ;-)
maak je om goedkope accomodatie vinden in Azie vooral geen zorgen. dat is echt overal makkelijk te vinden

een open ticket?
ik weet eigenlijk niet eens wat ik me daarbij moet voorstellen. iets wat je in Nederland kan kopen en start in Azie en je dan later de datum van mag bepalen????
ik begrijp niet waar je moeder de veiligheid ziet......wie zegt dat je ook werkelijk een datum prikt :wink:
Je kunt online altijd een ticket kopen wanneer je weet wanneer je wilt terug reizen. Waneer je moeder dit graag wil betalen kan ze dat TZT ook doen.

Bangkok is opzich heel makkelijk maar wanneer jij het een lekker idee vind om het hotel al vast te hebben liggen moet je het zeker doen. nadeel van deze deals is dat je waarschijnlijk niet in de buurt komt te zitten van de plek waar je als startende backpackert wilt zijn....namelijk Ko San Road.
Waarom niet gewoon zelf daar een hotel reserveren? een vlucht boeken en de suttlebus naar Ko San road nemen vanaf het vliegveld?

goedkope tickets in Juni zijn zeldzaam. ik zou hem morgen gaan halen als je er nog 1 kunt vinden :)

vrijwilligerswerk adressen zijn de vinden onder het kopje "alles over" /"vrijwilligerswerk, Azie"
kijk daar eens rond. wie weet zit er wat bij voor je

groetjes uit Bangkok
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie