Het ziet er heeeeel gaaf uit

Staat jouw route voor in Thailand al vast? Ik ben zeer benieuwd wat je nu uiteindelijk gaat doen

Ik heb vandaag pas t ticket geboekt, dus ben nog druk bezig met beslissen of ik wel of niet naar Cambodja ga.
Groetjes

ik denk toch dat het qua route logischer is om na koh Chang naar Siem Reap te gaan, dan Battambang, dan PP en vandaar uit naar Sihanoukville en weer terug.Ko Chang - Sihanoukville - Phnom Penh - Battambang - Siem Reap - 4000Islands
Ik heb er idd ook al heel wat over zitten nadenken.bolletjeom schreef:ik denk toch dat het qua route logischer is om na koh Chang naar Siem Reap te gaan, dan Battambang, dan PP en vandaar uit naar Sihanoukville en weer terug.Ko Chang - Sihanoukville - Phnom Penh - Battambang - Siem Reap - 4000Islands
Waarom? Omdat de route vanuit PP naar de 4000 eilands een stuk haalbaarder is en ook de route van Ko chang naar sihanoukville.
Wanneer je het grote avontuur wilt opzoeken kan je natuurlijk best jouw route doen maar plan dan nog even een stop in tussen SR en Laos.
Gratis Tip : let in Ankor op je toegangsbewijs. Dat is een dun stukje papier en moet je, wanneer nodig, op verschillende plekken laten zien. Die moet heel en droog blijven. Dat laatste is nog lastig in zweet weer!! zorg dat ie droog blijft anders moet je nog maals betalen
Idd, maar dan kan je je vrienden toch al wat uitleg geven als je er al bent geweest.wild-r0se schreef:42 klinkt dan nog best te doen!
ik heb inclusief dag van aankomst en vertrek 27 dagen. Bangkok staat sowieso op mijn lijstjeVoor Thailand ben ik me nog wel een beetje aan het orienteren wat ik precies wil. Het lijkt me ontzettend leuk om een trekking te doen vanuit Chiang Mai of Pai...
In Cambodja ben ik vorig jaar geweest om vrijwilligerswerk te doen. Zat toen 5 weken in Samraong, vlakbij(2u met moto ;P) de grensovergang met Thailand o' smach (daar heb ik een visum run gedaan) Ik ben toen alleen in de weekenden naar Siem Reap geweest, 3x waarbij de laatste keer Siem Reap, ook meteen mijn laatste weekend Cambodja was. Vond het erg jammer dat ik niet meer heb gezien dan Siem Reap. Erg mooie stad trouwens! Als je een keer zin hebt in een freaking awesome goede pizza moet je cker eens langs gaan in Pub Street. De enige Cambodjanen die je daar ziet zijn aan het werk![]()
Maar ik zit ook met het feit dat ik volgend jaar met paar vrienden naar Vietnam en Cambodja ga en we nog geen flauw benul hebben wat we gaan doen... De kans is dus dat ik 2x het zelfde ga zien, wat eigenlijk niet erg is want Cambodja is geweldig.
Ik wil nog ff goed op een rijtje alles wat je kan doen in Thailandis best lastig want er is zoooo veel te doen in zo weinig tijd
![]()
Jouw reis ziet er echt freaking awesome uit! En ook wel iets waar je 2 maand voor nodig hebt!
Ik zou als ik jou was wel zo'n multiple pass visum aanvragen, scheelt je denk ik heel veel geld en gedonder want er veranderen natuurlijk altijd wel weer dingen die je wilt doen
Welterusten!
dat is het hem net. mijn vriendin is een fotografe.bolletjeom schreef:Je camera beschermen...mwah. Die went vanzelf wel, joh. Of je moet echt heel duur semiprofesioneel spul hebben. Haal wat extra van die siliconenkorrel zakjes voor in je cameratas.
De grens met Laos oversteken dmv een longtail boot is niet zo'n groot avontuur hoor. Daarnaast kan je nog duizendkeer longtailboot oversteken maken in Laos. De bussen die van PP naar Pakse gaan rijden, neem ik aan, langs de 4000 eilanden. volgens mij moet je dan sowieso oversteken in een longtailbootje.
Heel zeker weten doe ik het niet. Ik ben wel al 3 keer bij die grens geweest maar heb hem nog nooit overgestoken...tenminste niet met een busje, wel illegaal met een bootje om even dolfijnen te spotten. Het enige dat ik zag was een parkeerplaatsje voor busjes, een weg die ophield en een slagboom. Ik ga er van uit dat dit dus betekend dat iedereen uit moet stappen en even in een busje moet. Ik heb geen brug gezien. Maar goed. Wie weet ligt die stiekem toch om de bocht...
Vraag gewoon een multiple aan. tis gratis op het moment en scheelt gedonder
enneh, jongens €42 en €71 zijn echt belachelijke prijzen voor accommodatie hoor! Prima wanneer je geld over hebt maar een gemiddelde backpacker komt rond van €20 per dag...inclusief slapen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten