Verhalen/Ervaringen, Wie?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

Zuid-Afrika is prima te bereizen. Ik weet niet of je mannetje of vrouwtje bent maar het maakt ook niet heel veel uit.
Zuid-afrika zit vol met Backpackers hostels waar je slaapt in dormrooms. op die maniet leer je veel mensen kennen.

Er word veel gezegt over de veiligheid van Zuid-Afrika maar ik persoonlijk vind het wat overtrokken. Maar feit is wel dat je 's avonds niet over straat kunt. met name omdat geen enkele local het doet dus het is er erg uitgestorven.
Voor meisjes is het wel raadzaam om te reizen met andere wanneer je openbaar vervoer gebruikt maar wanneer je de Bazbuzz neemt kan het ook prima alleen.

Werken:
ik weet niet of je geld wilt verdienen of voor kost en inwoning wilt werken of vrijwilligerswerk wilt doen. Die laatste 2 zijn geen probleem
Werken voor geld heeft een speciaal visa nodig maar ik ken de regelgeving niet. dus daar moet je je even in verdiepen.

Een jaar zuid afrika....
Wanneer je iets om handen hebt zoals een vrijwilligers project of werken in een backpackershostel dan vliegt de tijd om.
Alleen reizen is wel erg lang

Overigens....!!!!!
je mag niet langer dan 3 maanden aan 1 gesloten in zuid-afrika zijn op een toeristen visum!!!!
En snel het land uit en weer terug werkt 1 of 2 keer. Daarna worden ze vervelend ( weet ik uit ervaring)}

ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Reisverhalen over zuid afrika vind je hier, je kunt bij de reisverhalen klikken op landenlijst en dan een land selecteren zo krijg je een overzicht van de laatste verhalen uit dat land.

Wie weet is dat handig om wat in te lezen.
inge88

hello

Bericht door inge88 »

Ik had precies hetzelfde als jij!
toen ik in 5 havo zat had ik geen idee wat ik moest doen en zuid-afrika leek me onwijs interessant!. Ik ben toen op internet gaan zoeken en kwam terecht bij tshepo ya bana (hoop voor kinderen) dit is een kleinschalig weeshuisje op 50 km afstand van pretoria. Ik heb hier toen 5 maanden gewerkt en nooit het gevoel gehad dat ik ''alleen'''was
je word opgenomen in de famillie en je slaapt in een vrijwilligershuisje met mensen vanuit de hele wereld. Onderdak en eten is gratis je betaald wel je eigen vliegticket. De eigenaren van het weeshuis helpen je graag met het uitstippelen van een reis (ik ben toen ook nog gaan reizen 2 weken)

het is mij iig heel goed bevallen en deze zomer ga ik voor twee maanden terug (reizen en andere projecten bezoeken)
ik hoop dat je er iets aan hebt!
groetjes Inge

(voor vragen kanje mailen)
Plaats reactie