hoe erg is rookverbod in Kenia?

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Mireille
Vakantieganger

hoe erg is rookverbod in Kenia?

Bericht door Mireille »

Hoi!

Inmiddels heeft zij inderdaad een alien card! En ik heb een internationale studentcard aangevraagd. Contacten zijn er zeker opgedaan, via via toch wel weer drivers gevonden voor nakuru. En schone en goede hostels.

Ik heb alleen een vraag!
Ik rook behoorlijk, en ik las nu net op internet dat er een rookverbod geldt, ook in het openbaar?
Kan iemand mij uitleggen of ik nu nergens meer mag roken :o ?

*** ik heb hier even een appart onderwerp van gemaakt omdat het interessant is, meer mensen zullen dit wel willen weten en anders verdwijnt het zo in het andere, algemenere, topic. groetjes moderator***
bolletjeom
Reisexpert

Re: 3 weken Kenia hoe doe je dit zo goedkoop mogelijk?

Bericht door bolletjeom »

ze zijn streng! Zeer streng!
Een medereiziger heeft een hele tijd vast gezeten op een kantoortje omdat ie óf een boete óf een gevangenis straf zou krijgen voor het weggooien van een peuk want zowel het roken als het weggooien van een peuk op straat was strafbaar. Naast hem zaten ook 3 locale mensen te wachten op hun straf.
Het was dus niet om de toerist geld afhandig te maken. Juist omdat ie toerist was en de bordjes niet kon lezen mocht ie uiteindelijk weg met een halve boete. en dat was nog €20.
We hebben de folder meegenomen van het verboden te roken en de straffen die er op staan. Het bedrag klopte.
Dan weet je gelijk hoeveel geld dat wel niet is als je bekijkt hoe arm de mensen daar zijn.

Onze Chauffeur en gids maakte soms stops buiten dorpjes en steden en gingen dan langs de weg achter de truck staan roken. Ook bij de grens overgangen was het ten strengste verboden.
Op campings kon je uiteraard overal roken maar we stonden ook wel eens naast hotels met de tent en binnen mocht er dan niet gerookt worden.

Kortom. Vraag áltijd eerst aan iemand of je ergens mag roken. Denk ook niet dat je overal op straat zomaar mag roken én gooi NOOIT een peuk op de grond!
Ken je nog die ouderwetse fotorolletjes kokertjes? die zijn ideaal om je peuk in te doen nadat je hem hebt uitgemaakt.
Let ook op brandgevaar! dat is natuurlijk iets waar ze zich ook zorgen om maken.
Je hebt ook van die hele kleine opvouwbare metalen asbakjes die aan een sleutelring zitten. Kunnen 2 peukjes in. zoiets zou je ook mee kunnen nemen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mireille
Vakantieganger

Re: hoe erg is rookverbod in Kenia?

Bericht door Mireille »

Ah kijk daar was ik al bang voor.

Toch erg bedankt!!! Die tip van de fotorolletjes is ideaal!
Plaats reactie