Gele inentingenpaspoort

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
RVE
Wereldreiziger

Gele inentingenpaspoort

Bericht door RVE »

Moet ik dat ding ook meenemen naar Mexico, Guatemala, Belize en Honduras? Ik weet dat het voor sommige landen verplicht is, voor andere landen niet. Als het niet noodzakelijk is, laat ik dat ding liever thuis, al dat papierwerk doet me aan werk denken :)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Gele inentingenpaspoort

Bericht door Moira »

Hallo,

Je zult het inentingpaspoort altijd bij je moeten hebben als je op reis gaat en weet je waarom voor het geval je in het ziekenhuis terecht gaat komen ze die informatie graag willen hebben.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja, natuurlijk moet dat ding mee,.... waarom zouden ze hem anders meegeven ?!?
het is niet om aan te tonen bij de grens welke shots je hebt gehad (soms wel trouwens) maar inderdaad voor als je in een ziekenhuis beland. Neem ook een medicijnpaspoort mee als je medicijnen gebruikt of bepaalde ziektes of allergiën hebt. Dit is een vertaling zodat ze in het buitenland snel kunnen zien wat jij al in je lichaam stopt etc. Met name erg handig als je niet meer kunt praten of de taal niet spreekt.
Zet er ook suffe dingen op als "ik slik de pil" , "ik heb astma" en "ik ben allergisch voor melk, honden en kastanjebomen". je weet nooit welke allergeen waar nog meer in zit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Zeker mee nemen, je hebt ook altijd irritante douna mannetjes die er naar vragen en als je hem niet hebt dan dat weer zien als iets om extra geld af te troggelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

heeft iemand hier toevallig tips voor als je niet zo'n paspoort hebt maar wel bent ingeent? Ik heb alles wat ik tot nu toe nodig had gewoon via de apotheek besteld en zelf laten zetten. Ben gevaccineerd voor FSME, DTP, Hep A en Hep B (van dat laatste heb ik wel een officiele titer bepaling overigens).
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zo'n paspoort is volgens mij gratis...of heel goedkoop. Bij de apotheek moeten ze in staat zijn om terug te zien wanneer je wat hebt gehad. en het voor je in kunnen vullen (ze verkopen ze ook)
ik vind zo'n ding handig omdat ik kan terugzien wanneer ik een vaccinatie gehad heb en wanneer ik weer moet verversen

nu jullie het er zo over hebben....effe kijken of mijn buiktyfus niet aan vervanging toe is.....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mijn man was die van hem kwijt, hebben ze hem gewoon een nieuwe gegeven hoor waar ze ook de oude inentingen met ongeveer datum in hebben gezet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

bij mij staan er codes in die de apotheek in nl niks zei, was ik blij dat ik alle rekening heb bewaard van de inentingen die ik in australia heb gehaald om na te gaan wat de codes betekenen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:Mijn man was die van hem kwijt, hebben ze hem gewoon een nieuwe gegeven hoor waar ze ook de oude inentingen met ongeveer datum in hebben gezet.
Wist je dat nog dan? Ga al die pagina's toch maar es ff scannen............
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

El Niño schreef:
Tikva schreef:Mijn man was die van hem kwijt, hebben ze hem gewoon een nieuwe gegeven hoor waar ze ook de oude inentingen met ongeveer datum in hebben gezet.
Goeie, ik ga die handel ook nog snel even scannen. Thanks voor de tips allen!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

El Niño schreef:
Ja hoor, wist wel welke injecties die allemaal gehad heeft. Is niet zo moeilijk toch, weet uit mijn hoofd ook wel dat ik het eerste rijtje heb gehaald eind 2003 voor een reis naar peru. En eind 2004 de herhaling voor hepatitus. Degene die maar 3 jaar geldig was heb ik nog een keer opnieuw gehaald.
Plaats reactie