Route china HongKong richtig Tibet incl. Beijing

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
sniffertje
Reiziger

Route china HongKong richtig Tibet incl. Beijing

Bericht door sniffertje »

Wij willen vanaf Beijing of vanaf Hongkong (liefst Hongkong) een route gaan maken door china en willen hierbij zeker Tibet aan doen.

Weet iemand een goede volgorde om te doen en hoeveel tijd je ongeveer kwijt zal zijn hiermee.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route china HongKong richtig Tibet incl. Beijing

Bericht door hildo »

sniffertje schreef:Wij willen vanaf Beijing of vanaf Hongkong (liefst Hongkong) een route gaan maken door china en willen hierbij zeker Tibet aan doen.

Weet iemand een goede volgorde om te doen en hoeveel tijd je ongeveer kwijt zal zijn hiermee.
De plek om naar Tibet te gaan (en terug te komen) is Chengdu. Als je met de trein naar Lhasa gaat dan is de startplek van de trein Lanzhou. Maar je TTP (tibet travel permit) en treinreis is het makkelijkste in Chengdu te regelen.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Wij hebben inderdaad in Chengdu alles geregeld om naar Tibet te kunnen en hebben ook vanaf daar de trein naar Lhasa genomen.
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

wanneer ga je, hoe lang ga je, wat wil je zien/doen?
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Ik ben ook van plan in de zomervakantie Tibet aan te doen. Dit is dus het best te regelen vanuit Chengdu? Dat is mooi, want dan past het precies in mijn route. Wat zou het ongeveer kosten om alles te regelen? Gids, tickets, accomodatie etc. Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken. En hoe lang duurt het om zoiets te regelen? Kan dat gewoon terplaatse?
Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij zijn niet die kant op geweest omdat we het terplekke niet geregeld kregen binnen een week. Het hangt sterk af van bepaalde factoren. OA hoeveel andere mensen op dat moment daar zijn die ook die kant op willen.
Je moet je in iedergeval niet voorstellen dat er 6 burootjes op een rijtje zitten die je een tour willen verkopen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Ok... Dank :)
Daar heb ik alvast wat aan. Ik heb een emailadres gekregen van iemand die het kan regelen voor 300,- euro. Dan ga je 4 dagen, en accomodatie zit erbij... Is dat een redelijke prijs denk je?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wil best 300 euro uitgeven voor 4 dagen met overnachting. natuurlijk is het niet spotgoedkoop maar dat is China niet. als je gegarandeerd voor dat geld die kant op kunt op het moment dat jij dat wilt....dan zou het voor mij het geld waard zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

Voor mij ook zeker, maar ik vraag het omdat ik het met niets kan vergelijken. Ik kan vanaf hier niet inschatten of het beter te regelen is vanuit Chengdu. Dat is blijkbaar onzeker, dus denk ik dat we inderdaad maar gewoon alvast gaan regelen.
Thanx! :)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Daniii schreef:Ok... Dank :)
Daar heb ik alvast wat aan. Ik heb een emailadres gekregen van iemand die het kan regelen voor 300,- euro. Dan ga je 4 dagen, en accomodatie zit erbij... Is dat een redelijke prijs denk je?
Zit er een vliegreis erbij? Als dat zo is, dan lijkt het redelijk, al is nog al best aan de prijs. De permit is op zich zelf al prijzig (voor een stukje papier met een stempel om het vliegtuig in te mogen) ;)

Maar met 4 dagen kun je eigenlijk alleen maar in Lhasa blijven en omdat je van grond niveau naar 3500 meter gaat, dan doe in die 4 dagen niet veel. Tibet is veel meer dat en als je de tijd hebt, dan zou ik langer proberen te gaan.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Daniii schreef:Ik ben ook van plan in de zomervakantie Tibet aan te doen. Dit is dus het best te regelen vanuit Chengdu? Dat is mooi, want dan past het precies in mijn route. Wat zou het ongeveer kosten om alles te regelen? Gids, tickets, accomodatie etc. Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken. En hoe lang duurt het om zoiets te regelen? Kan dat gewoon terplaatse?
Groetjes!
Chengdu is de plek om het te regelen. Er zijn een paar guesthuizen die de permit en de reis voor je regelen. Het kost een aantal jaar geleden ongeveer een weekje om alles rond te breien. Maar ze zijn volgens mij nu wat strikter geworden. Ik heb alles toen bij Sims Cozy guesthouse geregeld. De TTP en de vlucht naar Lhasa. Daarna gewoon op mijzelf een maandje door Tibet gereisd. En als je je permit e.a. zaken in de eerste dagen regelt, dan gebruik je de rest om naar Leisha, Songpan en uit te rusten in Chengdu. Er zijn daar (en in Songpan) een paar hele goede theehuizen, waar je best een middagje kunt blijven hangen ;)
Plaats reactie