bus van Bangkok naar Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Tine_s
Contacteer:

bus van Bangkok naar Vietnam

Bericht door Tine_s »

Hallo,
ik heb het voorbije jaar oa. vier maanden in Thailand, Laos en Cambodja gereisd, en nu zou ik in de zomer graag naar Vietnam willen.
Nu denk ik dat het het voordeligste is om een ticket naar Bangkok te kopen en van daaruit naar Vietnam te gaan.

Er zijn ongetwijfeld bustickets verkrijgbaar naar vb Ho Chi Minh City, maar is dit een beetje te doen? heeft iemand hier al ervaring in?

(Ik zou vb ook een dag kunnen stoppen in Pnomh Penn, want anders duurt het waarschijnlijk een dag of 2-3)

En hoeveel tijd zou ik uitrekken voor Vietnam?
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Tenzij je onderweg wilt stoppen, zou ik voor een vliegticket gaan, bijvoorbeeld bij Air Asia. Bijvoorbeeld een enkeltje Bangkok - HCMC en een enkeltje Hanoi - Bangkok ongeveer 4 weken later. Voor Vietnam krijg je als ik het me goed herinner standaard een visum voor 1 maand, wat ook wel een mooie tijd is om Vietnam te zien. Hangt natuurlijk vooral af van je manier van reizen. Blijf je graag een weekje plakken of verveel je je na 2 dagen al? Veel plezier!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kan me niet herinneren dat je in bangkok een ticket kan boeken (bus) tot aan hcmc
wel tot PP en daar een buskaartje voor HCMC

maar waarom niet vliegen? het is een lange lange zit. van Siem Reap naar bangkok was bijna een volle dag en van siem Reap nar PP ook. reken maar op 3 dagen bussen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey

raad je sterk aan te vliegen want bus is zekrs 3 dagen qua afstand en snelheid!!! dan nog niet eens over alle wegen gesproken.
verder heb ik ook niemand gesproken die het heeft gedaan toen ik er was dit jaar.

tijd in Vietnam ligt er inderdaad aan wat je wil doen en hoe snel. ik heb al 5 dagen besteed in saigon om wat dingen te zien en er om heen.
maar reken maar 3 a 4 weken. dat is wat de meeste er van uit trekken als je het meeste wilt zien.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie