Heeft hier iemand toevallig ervaring met het schade rijden van een gehuurde camper in Nieuw-Zeeland (of Australie)?
Wij hebben namelijk een hippie camper gehuurd via Apollo hier in Nieuw Zeeland en hebben (de 2de dag al

Toen we de camper gehuurd hadden bij Apollo hebben ze liability van 2500 dollar van me rekening afgeschreven. Ze melden toen ook, dat als we schade zouden rijden, we hun meteen op moesten bellen en er NOG een bedrag van 2500 dollar zou worden afgeschreven. Aangezien we nu bijna klaar zijn met een jaar reizen en ik echt geen geld meer op me rekening heb staan, heb ik dit nog niet gemeld aan hun.
We hebben op dit moment de schade ingespoten met kookolie tegen het roesten en het plan is eigelijk om een paar dagen voordat we de camper weer moeten inleveren in Auckland, we langs gaan en verzinnen dat iemand anders met uitparkeren tegen onze camper is gereden (en geen notitie heeft achter gelaten). Denk niet dat dit helpt, maar het kan geen kwaad om het op deze manier te brengen denk ik. De schade aan het busje is ook zo, dat zon situatie gebeurd kan zijn.
Nu lijkt mij dat deze busje all risk verzekerd zijn, dus weet hier iemand misschien of we het hele bedrag (waarschijnlijk dus rond de 1500 dollar) moeten gaan vergoeden? En is het niet vaak zo dat ze je ' naaien' in dit soort situaties en meer laten betalen? Heeft hier iemand ervaring mee of weet hoe we dit het beste kunnen regelen?
We hebben trouwens ook nog een globetrotter reisverkering bij Mondial Assistance. Zat net de voorwaarden te lezen, maar kan er niet echt uit opmaken of zij ook iets kunnen vergoeden voor ons.
Hoor 't wel! Alvast bedankt!
Gr,
Wouter