Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door WizardOfOss »

Dat klinkt inderdaad ook niet erg praktisch. Zouden architecten dan echt niet verwachten dat mensen zoiets geks doen als in een huis gaan wonen of zo?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Arme man :) Zou niet graag in z'n schoenen staan om zo uitgespuugd te worden door datzelfde volk dat hem 3 keer zelf gekozen heeft.
bolletjeom
Reisexpert

oi, ik heb de beste man nooit verkozen :N Ik wil hem niet helemaal de grond in trappen maar ik kan ook niets positiefs over hem bedenken om eerlijk te zijn. Ik ben blij dat we van hem af zijn...al weet ik niet of de vervanging een verbetering is.

ik vond het erg creatief van het museum 8-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

_O-

Overigens ben ik nog altijd van mening dat de man, hoewel ik toch zeker geen fan van hem was, zwaar ondergewaardeerd werd en ook van alles verweten wat hem niet te verwijten viel. Ondanks al het geklaag staat ons land er momenteel beter voor dan welk land in Europa ook, maar dan nog durven veel mensen hem bijna hoogstpersoonlijk verantwoordelijk te houden voor de gehele wereldwijde crisis. In het bedrijfsleven zullen ze vast wel een mooie functie voor hem vinden, hij kan elke topfunctie absoluut aan. Zolang hij maar niet in de spotlights moet staan, want hij heeft nu eenmaal geen enkel charisma.

Misschien had hij eens naar dezelfde kapper moeten gaan als Wilders. Met zo'n geblondeerde pleeborstel als kapsel kan je de meest debiele onzin en leugens uitkramen, en nog wordt je aanbeden door een angstaanjagend groot deel van de bevolking. Na gisteren schaam ik me er bijna voor Nederlander te zijn. Ik heb al gehoord dat Lonely Planet momenteel uit hun hele voorraad gidsen over Nederland elke pagina waarop ook maar iets staat over tolerantie laat scheuren...
bolletjeom
Reisexpert

gelukkig is er een heeeeeel groot deel dat niet heeft gestemt op wilders en vallen velen van hun nog wel in de catogorie tolerant. Ik begreep dat de meeste wildersstemmers uit brabant en limburg komen en daar gaat een gemiddelde toerist toch niet naar toe 8-)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

bolletjeom schreef:Ik begreep dat de meeste wildersstemmers uit brabant en limburg komen
Oss was altijd een SP-bolwerk, maar zelfs hier zit de PVV ze nu op de hielen. Mijn advies aan de rest van Nederland boven de rivieren: loszagen en afduwen...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:gelukkig is er een heeeeeel groot deel dat niet heeft gestemt op wilders en vallen velen van hun nog wel in de catogorie tolerant. Ik begreep dat de meeste wildersstemmers uit brabant en limburg komen en daar gaat een gemiddelde toerist toch niet naar toe 8-)
ik ga morgen die kant op. zal ze eens klink ~O> ~O>
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:oi, ik heb de beste man nooit verkozen :N Ik wil hem niet helemaal de grond in trappen maar ik kan ook niets positiefs over hem bedenken om eerlijk te zijn.
wat dacht je van een charisma en een vlotte uitstraling _O-
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

WizardOfOss schreef:
bolletjeom schreef:Ik begreep dat de meeste wildersstemmers uit brabant en limburg komen
Oss was altijd een SP-bolwerk, maar zelfs hier zit de PVV ze nu op de hielen. Mijn advies aan de rest van Nederland boven de rivieren: loszagen en afduwen...
Dus jij wil bij Belgie gedumpt worden ofzo ;) ? Ja, wel opvallend hoor dat die PVV in die regio ineens de grootste is, terwijl de "buitenlanders" volgens mij vooral in de grote steden in de randstad wonen :? .............
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

El Niño schreef:Dus jij wil bij Belgie gedumpt worden ofzo ;) ? Ja, wel opvallend hoor dat die PVV in die regio ineens de grootste is, terwijl de "buitenlanders" volgens mij vooral in de grote steden in de randstad wonen :? .............
Ach, ik zou er best voorstander zijn van als Zeeland, Brabant en Limburg samen met Vlaanderen een land zouden vormen, niks mis mee. Maar in dit geval was mijn reactie vooral bedoeld als bescherming voor het gebied boven de rivieren.

Maar inderdaad is het vreemd dat juist in gebieden met weinig buitenlanders de PVV zo sterk is. Oss heeft ongeveer 10% moslims, maar dat zijn vrijwel allemaal Turken, die ook totaal geen noemenswaardige overlast veroorzaken. De stad staat dan ook niet vol met moskeeën, de enige grote moskee is een oude watertoren zonder minaret of wat voor specifieke uiterlijke kenmerken dan ook. En in WK-tijd wordt ie altijd mooi volgehangen met oranje vlaggetjes. Maar een industrie- en transportstad als Oss is juist bij uitstek niet gebaat bij een dermate destructief economisch en internationaal beleid als dat van de PVV.

Nu is dat overigens niet alleen hier in het zuiden zo. In Volendam, waar slechts een handvol moslims/allochtonen wonen heeft de PVV bijna een derde van alle stemmen gekregen. Zou er dan echt zo'n diepe angst zitten? Rationeel is zo'n keuze anders met geen mogelijkheid te verklaren.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Wat ik gemerkt heb in het dorp waar ik vandaan kom is dat er nauwelijks allochtonen zijn maar dat als ze ineens in de winkels zijn dat er veel gestolen wordt.. ze hebben verder ook niets in het dorp te zoeken, maar dit raak wel bekend in een kleine dorpsgemeenschap..heb ook gehoord van jeugd dat mocht er een asielzoekerscentrum komen dat ze zich daar hard tegen zouden verzetten.. de angst voor het onbekende kan zo de populariteit van een partij is als de PVV vergroten.. daarnaast als je in een grotere stad woont ken je vaak ook allochtonen en weet je dat het maar een kleine groep is die het verpest voor de rest.. het hele allochtoon en autochtoon zijn trouwens ook wel vervelende woorden.. we zijn allemaal gewoon mensen en gelukkig zit er verschil tussen de mensen anders zou het wel een saaie wereld worden..

trouwens als je Limburg wilt kopen hij staat al op marktplaats:

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/o ... mburg.html
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey allemaal,

ik wil even een oproep doen aan jullie!!
Een Belgische muzikant,Nils aka the bear that wasnt, is al sinds vorig jaar België aan het rondfietsen om elke nacht ergens anders te logeren in ruil voor een prive concertje of een klusje. Dit steeds dankzij mensen die hem die dag/nacht willen opvangen. De voorbije periode had hij een concert in Denemarken dat hij met de fiets heeft bezocht vanuit België en momenteel zit hij in UK om daar tot midden juni concerten te geven.

Nu is het zo dat die jongen geen slaapplaats heeft voor de komende periode. Misschien zijn er sommigen onder jullie die connecties kunnen aanspreken om hem aan een slaapplaats te helpen.
je kan het allemaal eens bekijken op de website www.thebearthatwasnt.be en hij is ook via facebook te bereiken.

momenteel zit hij in Londen voor enkele dagen en nadien trekt hij naar Bath.

tzou super zijn moesten jullie het gewoon eens willen bekijken. Enkele maanden terug logeerde hij bij ons;niets op aan te merken :-)

groetjes ellen
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@zaratoestra heb je zojuist een pm gestuurd :)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

thx Erik, het het daarnet gezien. Gisteren niet meer op internet geweest.Alvast bedankt voor de moeite
Plaats reactie