Wat was je leukste trip??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Jr023

Wat was je leukste trip??

Bericht door Jr023 »

Hee allemaal,

Wat was jullie leukste trip en waarom? hebben jullie er eventueel ook foto's van?
En welk land, stad of deel is echt aan te raden??

Mijn leukste trip was naar het zwarte woud, om de mooie natuur.
Don't dream your life, live your dreams
bolletjeom
Reisexpert

Re: Wat was je leukste trip??

Bericht door bolletjeom »

dit is echt dé onmogelijke vraag die verboden zou moeten worden. ;)
Volgens mij heb ik geen "leukste" trip. Ik heb een hele hoop hele mooie herinneringen en er zijn een paar toppers. maar ik zou er echt niet een selctie van kunnen maken om uiteindelijk maar 1 ding te noemen.
(foto's en verhalen van al mijn leuke trips zijn te vinden op www.bolletjeom.nl)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Ik vind het ook een onmogelijk te beantwoorden vraag, maar had gedacht dat jij hier wel weer een leuk lijstje van zou willen maken ?? ;)

Want hetzelfde geldt (vind ik) voor leukste land etc. het is ook de standaardvraag als mensen horen dat we nu 10 maanden onderweg zijn, oh wat was het leukst??? In het begin dacht ik nog (lekker naief...) als ik het nu steeds bijhoudt als we iets leuks doen dan komt er vanzelf een top 5 uit. Dat ging goed, tot ik meer dan 5 dingen had gedaan haha. Toen stond trouwens de Gobi woestijn bovenaan, maar eerlijk is eerlijk: als we de reis andersom hadden gedaan zou ik niet durven zeggen of dat dan ook zo was geweest... :?
bolletjeom
Reisexpert

vaak komen de meest recente dingen bij mensen naar boven. Die liggen nog vers in het geheugen.
Op dit moment vind ik mijn safari in Kenia en Tanzania ook gaver dan die in Zuid-Afrika terwijl het toen de eerste keer was dat we buiten europa waren en de allereerste keer dat we olifanten en zebra's zagen.
Natuurlijk was de wowfactor toen vele malen hoger dan afgelopen maart....maarja...die kan ik me niet meer zo goed herinneren.

Ik kan natuurlijk heel flauw zeggen: mijn leukste trip was mijn wereldreis _O-
tja, tis 1 trip...als je het zo wilt zien...en het was geweldig!
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

bolletjeom schreef:Ik kan natuurlijk heel flauw zeggen: mijn leukste trip was mijn wereldreis _O-
tja, tis 1 trip...als je het zo wilt zien...en het was geweldig!
Haha, daar sluit ik me bij aan!! _O-
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Kreeg gisteren voor het eerst een vraag die ik wel goed vind, namelijk: wat is je het meeste bijgebleven / heeft de meeste indruk gemaakt?

Hoewel ik toch wel even moest nadenken vond ik dit wel direct een leuke vraag. Dus daarom nu dezelfde vraag voor jullie :)
bolletjeom
Reisexpert

ik vind die vraag minstens net zo irritant..haha
van wat? het laatste jaar? het laatste land? de laatste vakantie?
Want zoals jij het stelt is het bijna...wat heeft de meeste indruk op je gemaakt in het leven??? Das toch ook een onmogelijke vraag....
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

als ik kijk naar dingen die het meeste indruk hebben gemaakt zijn dat bijvoorbeeld mijn bezoek aan Auschwitz, en de war tunnel toer door Sarajevo, maar denk dat dit soort dingen altijd grote indruk op mensen maakte, vooral het laatste maakte grote indruk doordat ik er in een gesprek met de gids achter kwam dat hij niet heel veel ouder dan mij kon zijn en dus nog echt jong was ten tijde van de oorlog daar....

maar ook bezienswaardigheden kunnen indruk maken zoals de Taj Mahal of gewoon een compleet andere cultuur zoals in Azië maar ook mijn verblijf bij een arm gezin in een klein dorpje in Roemenië.. Zo heb je op elke reis dingen die indruk maken of dingen die je meemaakt die je bij zullen blijven.. ik kan dus ook moeilijk 1 ding aanwijzen al kan ik wel zeggen dat mijn half jaar Budapest met alle reisjes die ik toen gemaakt heb mij wel veel meer bewust heeft gemaakt van de geschiedenis van Europa en dat ik tijdens dat half jaar heel veel geleerd heeft.. het is een bijzondere tijd geweest!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Er zijn veel plekken die indruk op me gemaakt hebben....

Wanneer ik echter als criterium gebruik 'plek waar ik het meest aan terugdenk', dan is dat ongetwijfeld mijn vrijwilligerswerk in Bali. Lesgeven in een dorp waar niemand je kan verstaan, de liefde van de mensen, het 'thuis' gevoel, zo intens!!!!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Inderdaad zijn de vrijwilligersprojecten het meest intens qua beleving. Het leven met de mensen in primitieve omstandigheden. mensen die niets hebben en gelukkig zijn. Lesotho staat in die catogorie boven aan.

Auschwitz was ook zeer indrukwekkend! net als de killing fields. Daar ben je gewoon een dag stil van.

Angkor Wat is tempeltechnisch het meest indrukwekkend geweest.

In de snorkelcategorie: Sipandan in Borneo. mooier dan daar kan volgens mij niet!

wilde beesten ervaring: Luipaard in Tanzania en Wilde orang oetang in Borneo (en stiekem wil ik nog 10 dingen noemen)

Natuurgeweld. Langs stromend lava lopen in Guatamala. Nooit gedacht dat eens te doen. En ik wil zo graag lava aanraken want het ziet er zo zacht uit.....maar dat is niet zo verstandig heb ik me laten vertellen.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Dingen die mij het beste bij blijven, zijn vaak actieve dingen.
De 2 weekse trektocht rond de Anapurna's in Nepal. De meerdaagse raftingtrips op o.a. Kali Gandaki, Bhoti Kosi en de Apurimac. De beklimming van El Misti tot over de 5800m. Het duiken en meer bepaald de nachtduiken omdat dit toch weer iets extra geeft. De hele reis doorheen Namibië, Botswana en Zambia blijft mij ook bij als een hele actieve belevenis met onze 4x4, het kamperen en de aaneenschakeling van hoogtepunten (waaronder ook weer een rafting op de Zambezi). Ook de kamelentocht en overnachting in de woestijn in Rajastan is een bijblijvertje.

Dit alles staat dan weer los van de dingen die de meeste indruk op me hebben gemaakt.
Angkor Wat, de Taj Mahal, Jaisalmer en Kathmandu vanwege de knappe architektuur.
Varanasi wegens de verminkte bedelaars en de foto's die ik daarvan maakte.
Auswitch, ondertussen ongeveer 20 jaar geleden, blijft ook nazinderen.
Mijn Cambodjaanse gids die het Khmer regime had overleefd en de verhalen die hij er rond wist te vertellen. Ook de talloze mensen die je daar ziet met verminkingen ten gevolge van landmijnen.
Mag ik ook zeggen dat het aanbod van prostituees en bijhorende travestieten in menig land indruk op me maakt?
Ik zeg er meteen ook bij dat ik het steeds hou bij een heerlijke (gewone!) massage, die ook in dit lijstje thuis hoort.
En wederom staan de natuurparken in Afrika in deze lijst vanwege mijn voorliefde voor fotografie. In Indië heb ik me op dit vlak uitgeleefd op de prachtige bevolking.

De dingen die me het beste bijblijven, daar heb ik zelden foto's van. Die zitten op mijn harde schijf in mijn hoofd. De dingen die een indruk op me maken, probeer ik zo goed mogelijk weer te geven op foto's.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

bolletjeom schreef:ik vind die vraag minstens net zo irritant..haha
van wat? het laatste jaar? het laatste land? de laatste vakantie?
Want zoals jij het stelt is het bijna...wat heeft de meeste indruk op je gemaakt in het leven??? Das toch ook een onmogelijke vraag....
Haha je hebt gelijk, in mijn geval ging het over de reis van de afgelopen 11 maanden en dan is het al iets beperkter. Hier wordt dat natuurlijk een heel ander verhaal... Maar ik vind het wel leuk om te lezen van iedereen! En laten we het beperkt houden tot "op reis" ;)

Mijn antwoord was uiteindelijk trouwens het moment dat we in Tibet niet verder mochten reizen en dus opgesloten zaten in een of ander dorpje. We waren daar afgelopen jaar tijdens het feest voor 100 jaar Chinese republiek: met heel veel moeite toestemming gekregen en tot op de dag van vertrek moest de route gewijzigd worden om toestemming te krijgen... Zijn we daar, hebben ze besloten dat we toch niet meer in een bepaald deel mochten komen! Dan voel je toch wel even de absurde macht die de Chinezen daar hebben hoor.
Plaats reactie