Bangalore - Delhi in 6 weken: Is mijn route haalbaar?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Jorg Baele

Bangalore - Delhi in 6 weken: Is mijn route haalbaar?

Bericht door Jorg Baele »

Dit bericht is ondertussen overbodig geworden _O- Scroll maar ineens naar het 2de bericht van mijzelf.

Hoi iedereen,

1 September begin ik mijn wereldreis in India. Ik land in Bangalore en heb dan 6 weken gepland om rond te trekken, om uiteindelijk te eindigen in Delhi. Vandaar vlieg ik dan verder naar Kathmandu, Nepal.

Omdat al mijn spaarcentjes in het round-the world-ticket steken en de rest nodig zijn om ginds te kunnen overleven, kan ik me geen dure reisgidsen van de landen die ik ga bezoeken meer veroorloven. I'm on a tight budget :)

Daarom had ik graag een beetje hulp van jullie allen!

Kunnen jullie me bepaalde plaatsen/steden aanraden die ik zeker moet bezoeken (een paar jaar geleden ben ik reeds in Goa en Hampy geweest) of heeft er soms iemand een bepaalde reisroute in gedachte die me tot Delhi brengt vanaf Bangalore? Ik wil wel de tijd nemen op alles op m'n gemakje te bezoeken en me niet van de ene plaats naar de andere te rushen.
Leuke en gezellige slaapplaatsen mogen jullie me ook altijd aanraden, maar wel de budget vriendelijke. Hou hierbij in gedachte dat ik geen luxe nodig heb, eigenlijk een bed en dak zijn voor mij meer dan voldoende.
Tips over goedkope, maar lekkere restaurantjes of food stalls zijn ook altijd zeer welkom.
Indien je nog ander advies hebt, aarzel niet om dat dan te delen!

Hartelijk bedankt alvast voor alle tips en de moeite die je neemt om dit te lezen!!!

Vriendelijk groetjes,

Jorg
Laatst gewijzigd door Jorg Baele op 08 jun 2010 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
kohraya
Reisexpert

Re: Van Bangalore naar Delhi in 6 weken

Bericht door kohraya »

Er zullen er best een hele hoop zijn die je willen helpen, maar best begin je met het aanschaffen van een lidkaart van de plaatselijke bieb. Dat zal nog wel haalbaar zijn met je budget :Y
Dan huur je je enkele Lonely Planets of zo om alvast de highlights te kennen en een ruwe route uit te stippelen.
Daarna kan je specifiekere vragen stellen of een planning voorstellen waar wij makkelijker op kunnen inspelen.
Een beetje rondneuzen op dit forum helpt je ook al een heel end op weg.
Suc6
Jorg Baele

Re: Van Bangalore naar Delhi in 6 weken

Bericht door Jorg Baele »

Idd Kohraya, had ook die indruk dat het een beetje te vaag was, aan de reacties te zien 8)7

Ik ben ondertussen effe langs bib geweest en beetje gesurft op het net en ben tot een route gekomen:

Vanuit Bangalore ga ik eerst even zuidwaarts naar Kochi. Dan naar de oostkust en de eerste stop is dan Chennai. Volgende is helemaal boven, in Bhubaneshwar en van daaruit verder naar Kolkota. Dan trek ik westwaarts en stop ik in Varanasi en Khajuraho. Van daaruit verder naar het noorden, naar Agra, Jaipur en via Jaisalmer naar New Delhi. Eventueel had ik nog in gedachte om ook even te stoppen in Bikaner en vanuit Delhi nog een tripje naar Rishikesh.

Ik heb 36 dagen om dit traject af te leggen. Denken jullie dat dit haalbaar is? Ik wil wel de tijd nemen op alles op m'n gemakje te bezoeken en me niet van de ene plaats naar de andere te rushen. Voor welke steden plan ik dus beter wat meer dagen en voor welke wat minder, volgens jullie (ben zelf nog volop bezig de reisgids uit te pluizen om tot een schema'tje te komen)?

Indien er mensen zijn die in de genoemde steden een leuk en budgetvriendelijk guesthouse kennen of super lekker restaurantje, laat maar weten ^O^

Alvast hartelijk bedankt dat je hier op zou reageren!!! _O_

Vriendelijk groetjes,
Jorg
loesopreis
Wereldreiziger

Re: Bangalore - Delhi in 6 weken: Is mijn route haalbaar?

Bericht door loesopreis »

Vergis je niet, India is groot. Het is geen land dat je 'eventjes' doorkruist van zuid naar noord en oost naar west.
De afstanden tussen de steden die je noemt, bedragen veelal 12 tot 24 uur per trein. Ik zal niet zeggen dat je route niet kan, maar dit plan strookt niet met je uitspraak dat je op je gemakje wilt reizen.

Voor 36 dagen zou ik een stukje van India kiezen, bijvoorbeeld het zuiden, of van Mumbai naar Delhi (heb ik in 6 weken gedaan, lange ritten maar prima te doen), of het noorden tussen Delhi en Calcutta.
Plaats reactie