Duiken in Thailand/Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Rimmeltje
Reiziger

Re: Duiken in Thailand/Maleisië

Bericht door Rimmeltje »

Hoi Wouter,

Dank je wel!!

Ik vond het nu ook nog wel meevallen met de kou, ik ben een echte koukleum, maar ik ben dan ook nog niet echt diep gegaan nu (rond de 6 meter). Water was rond de 16 graden.

Op 3 aug kom ik aan in Bankok en het plan is om eerst richting het noorden te gaan en daarna naar Koh Tao (of een ander eiland) om dan te duiken. Dan lopen we elkaar denk ik net mis!

Dank je voor het nakijken! Ben wel van plan om langzaamaan zelf wat dingen te kopen, maar dat moet de bankrekening ook toelaten natuurlijk ;)

Groetjes :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Rimmeltje schreef:Hey,

Uiteindelijk tóch besloten om de cursus in Nederland te doen (hoezo wisselvallig? ;) ) maar sinds gister heb ik het (tijdelijke) Open Water Diver brevet :D Dus nu kan ik gewoon in Thailand/Maleisië gaan duiken zonder eerst daar een cursus te moeten doen. Maar ik moet wel echt blijven oefenen, misschien dat ik me ook wel even aanmeld op duikforum.nl en uitzoeken wat het kost om spullen te huren, want als ik er nu niet meteen mee doorga ben ik bang dat er niks meer van komt en dat is zonde. Ben nu ook niet zo diep geweest (6 meter, had ook wat moeite met klaren), dus Jenny, het lijkt me zeker leuk om een keer een duik te maken! Hoewel ik dus echt op en top beginner ben haha :)

Groetjes!
Gefeliciteerd met je brevet!

Beginner of geen beginner, dat maakt me niet uit - ik duik met iedereen. (Al pas ik er wel de duikstek en de dieptes op aan.) Ik weet niet waar je woont en wanneer zin en tijd hebt? En waar je woont?

Op het pak en de automaten na heb ik alles dubbel, ik weet alleen niet welke maat je hebt? Als je wilt blijven duiken in NL raad ik je wel aan zo snel mogelijk een eigen pak aan te schaffen, huurpakken sluiten vaak net wat minder goed aan en zijn dunner, dus kouder.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Dank je wel!!

Ik woon nu in Breda, waar ik de komende 3 weken ook ben (tenzij het supermooi weer wordt, dan ga ik in de weekenden naar Zeeland/Domburg), daarna ben ik de maand juli in Zeeland en heb ik vaak ook de beschikking over een auto. Alleen het laatste weekend van juni kan ik niet. Ik weet niet waar jij vandaan komt en wanneer je zin en tijd hebt? Ik loop door de week stage, maar dit is qua tijden best wel flexibel gelukkig. :)

Mijn maat is meestal S, bij de opleiding had ik ook S en dat zat echt prima. Wil inderdaad wel zelf een pak gaan kopen ja, heb al een beetje rondgekeken, maar moet me nog een beetje inlezen enzo eerst voordat ik in een impuls iets ga kopen.
Plaats reactie