Reisverzekering met verplichte basisverzekering

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
vennegoor

Bericht door vennegoor »

Tja dat was misschien ook wel handig om in de vorige post aan te geven. Mijn aanvullende verzekering vergoed 200% (van de normaal gemaakte kosten in Nederland.) Deze aanhouden zou ook een optie zijn.
224(32pm *7) + 1x ohra reisverzekering a 81.50 = 305,50 euro voor een reis van 7 maanden.
De rekeningen van medische kosten gaan dan dus naar CZ ipv. Ohra.

Ter illustratie; wanneer ik bij mijn huidige verzekeraar CZ een reisverzekering afsluit en mijn aanvullende verzekering opzeg (mits dit kan). Dan betaal ik 528 euro. voor de zelfde 7 maanden
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik denk (weet) dat opzeggen van je gewone verzekering niet eens kan.
Maar vraag ook eens na hoe de ziektekosten verzekering denkt over werken in het buitenland en eventuele medische kosten die daar uit vloeien.

en doe jezelf een plezier en zorg dat ze niet weten wie er belt wanneer je deze vraag stelt. dus geen nummer of je naam opgeven. voor je het weet maken die etters een notitie bij je dossier :wink:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

bij de weg. heet je Rene? of heb je familie die zo heet?
vennegoor

Bericht door vennegoor »

bolletjeom schreef:ik denk (weet) dat opzeggen van je gewone verzekering niet eens kan.
Maar vraag ook eens na hoe de ziektekosten verzekering denkt over werken in het buitenland en eventuele medische kosten die daar uit vloeien.

en doe jezelf een plezier en zorg dat ze niet weten wie er belt wanneer je deze vraag stelt. dus geen nummer of je naam opgeven. voor je het weet maken die etters een notitie bij je dossier :wink:
Dat laatste lijkt me logisch :wink: Ga het eens uitzoeken en laat daarna wel weten wat de uitkomst is. Ik heet trouwens geen Rene.
vennegoor

Bericht door vennegoor »

Na enkele telefoontjes blijkt dat wanneer ik de aanvullende verzekering verlaag ik daarvan de reisverzekering kan betalen. Ik blijf dus even veel premie betalen als nu.

Deze constructie is via CZ ongeveer even duur als via ZLM (globetrotter) (+/- 130 euro p/m incl basis/aanvullend/reis verzekering)

Alleen het verzekeren via Ohra is goedkoper (102 euro p/m) maar dan mag idd niet gewerkt worden.
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Als je langer op reis gaat is de Young Global Traveler verzekering wellicht een optie.
Voor iedereen tot en met 30 jaar, af te sluiten voor maximaal 5 jaar!!

Je kiest zelf welke modules je wilt gebruiken
ziektenkosten/ SOS/reisverzekering/bagagedekking/rechtsbijstand etcetera.

Met deze verzekering mag je reizen & werken & studeren!

exclusief ziektenkosten kost ie € 233 per jaar!
(20 E per maand).

voor informatie en andere soorten verzekeringen zie:
www.oomverzekeringen.nl
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

yes, het is gelukt, alles van voor naar achter in één keer doorgelezen.

Ik denk dat ik binnen de Avero Achmea blijf en terug stap naar de basis verzekering. Daar betaal ik door een collectief 88 euro voor de basisverzekering ipv. 97, en ik wil het collectief voor de toekomst behouden, dus ik blijf bij Avero Achmea.

Ik zal nog een keer de ISIS specials doornemen, maar gebaseerd op de bovenstaande lap tekst lijkt me de Ohra verzekering de beste keus. Het enige waar ik mee zit is dat we misschien langer dan een jaar weg blijven, maar het lijkt me heel erg sterk, mocht dat wel het geval zijn dan komen we wel een keer een dag naar huis.

GEWELDIG BEDANKT VOOR ALLE INFORMATIE!!!

Ik wil er zelf twee cent aan toevoegen:

ten eerste, voor de snelle boekers is er een aanbieding bij Ohra voor de reisverzekering, de eerste drie maanden gratis mits geboekt voor 1-01-08 en mits de verzekering ingaat voor 31-12-08, dus als je volgend jaar op reis wil en je denkt dat deze verzekering de juiste keus is, dan levert snel boeken 3 maanden gratis verzekering op.

http://www.ohra.nl/nl/particulier/verze ... nformatie/

ten tweede, ik heb het al eerder gezegd, maar doe het nog een keer. Voor degene die zorgtoeslag ontvangt en samenwoont met een partner, jullie kunnen een zorgpartnerschap nemen. De maximale zorgtoeslag voor 2007 was 37 euro pp, dus 72 voor twee personen, met een partnerschap is dat 101 voor twee personen, wat 29 euro per maand oplevert wat meer is dan de reisverzekering van Ohra per maand kost.

Overigens is mij op basis van mijn riante loon over 2007 een toeslag toegezegd van 47 euro per maand in 2008 (wat gelijk de meest maximale toeslag is). Per twee personen is dat 94 euro, tel daar die 29 euro bij op wat het verschil is voor de zorgtoeslagpartners in 2007 en mijn schatting voor 2008 is dat de toeslag minimaal 123 euro per maand wordt, maar waarschijnlijk eerder ca. 140 euro. Erg gunstig :D
bolletjeom
Reisexpert

ik zou me niet te druk maken om die 365 dagen van de OHRA en zeker niet om die reden tussendoor naar Nederland komen.
De kans dat ze je vragen te bewijzen wanneer je reis gestart is is heeeeeel erg klein.

Is wat een OHRA dame tegen me zei. Het enige is wanneer je meerdere malen iets te claimen hebt uit 1 land waardoor ze kunnen denken dat je er langer dan een jaar bent.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bolletjeom schreef:ik zou me niet te druk maken om die 365 dagen van de OHRA en zeker niet om die reden tussendoor naar Nederland komen.
De kans dat ze je vragen te bewijzen wanneer je reis gestart is is heeeeeel erg klein.

Is wat een OHRA dame tegen me zei. Het enige is wanneer je meerdere malen iets te claimen hebt uit 1 land waardoor ze kunnen denken dat je er langer dan een jaar bent.
dat klinkt gunstig!

Heb je enig idee wat er precies wordt vergoed als je bijvoorbeeld in midden guatemala helemaal leeg wordt geplukt? Krijg je dan een bepaald bedrag toegezonden om de gestolen bagage te vergoeden of moet je alles achteraf declareren?
bolletjeom
Reisexpert

had een geweldig mooi antwoord getiept een paar dagen geleden maar die is dus nooit binnen gekomen ;-(

anyway, het is nogal tricky met vergoeden. officieel moet je met bonnen kunnen aantonen wat de aankoop waarde was van de spullen die je kwijt bent.
Bewaar dus al je bonnen als je nog spullen gaat kopen.
Je mpet sowieso de anschaf van de nieuwe spullen voorschieten en dan declareren.
Mocht je ook je geld kwijt zijn dan regelt de verzekering vaak wat met western union ofzo om je de eerst dagen door te helpen totdat je een nieuw bankpasje hebt
wat betreft het kopen van nieuwe spullen. ga niet uit je dak met het kopen van merkkleding etc want ze vergoeden meestal alleen wat ze zelf redelijk vinden.
jasper85

Bericht door jasper85 »

Is het mogelijk om op dit forum een persoonlijk verzekering-advies te krijgen?

Ik merk het van zelf wel :) ...

Ik vertrek 17 februari op een wereldreis van 5 maanden naar: Thailand(3 weken), Australie, Nieuw Zeeland en USA(2 weken, georganiseerde rondreis). Het zal een actieve vakantie worden met veel wandelingen, mountainbiketochten en duiken.

Ik heb in Nederland al een particuliere ziektekostenverzekering, die wereldwijd geldig is.

Als jullie meer moeten weten om goed antwoord te kunnen geven, hoor ik het wel.

alvast bedankt

Jasper
bolletjeom
Reisexpert

Is het mogelijk om op dit forum een persoonlijk verzekering-advies te krijgen?
:shock:

ehhhhh. ik kan je mijn mening wel geven maar die is gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeuren
"wij" verkopen geen verzekeringen. "we" zijn dan ook zelden met verzekeringen bezig behalve als we onszelf opnieuw moeten verzekeren.
Wel hebben we geprobeerd het proces en de regelgeving inzichtelijk te maken onder "ales over" op deze site.
Er is iemand bezig met het maken van een overzicht van de verschillende verzekeringen zodat je vrij makkelijk kunt zien wie wat te bieden heeft.
Maar ik weet niet hoever ze daarmee is

Maar voor een echt verzekeringsadvies moet je toch echt naar een verzekeringsadvieseur. Liefst eentje die verstand heeft van Backpackers.
Kijk eens bij Joho of Tunafish
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Hallo,

Wij zitten met het idee om de doorlopende reisverzekering bij Rabobank (Interpolis) af te sluiten. Geen opvallendheden in het vergoedingenoverzicht/voorwaardenoverzicht, maar wel nieuwsgierig naar de ervaringen van andere backpackers.

En hoe zit dat met een annuleringsverzekering? Wij boeken enkel een retourtje, onderdak zien wij daar wel... Heeft een annuleringsverzekering dan alleen daar mee van doen? Met die vlucht....of is het ook voor andere onderdelen van de backpackreis 'handig'?
Voer eendjes, geen oorlog
bolletjeom
Reisexpert

volgens mij is een annulerigsverzekering alleen voor vluchten en wanneer je voor vertrek moet cancellen. niet wanneer je al onderweg bent.
Maar, vraag het even na. en laat het ons ook weten :)
Janneke
Reisexpert

interpolis via rabobank

Bericht door Janneke »

Hoi,

Wij hebben nu sinds januari de interpolis verzekering via de rabobank mà¨t aanvullende verzekering Zorgactief.
Met deze aanvullende verzekering worden namelijk je inentingen en alle dure malariapillen (malarone) vergoed en dat voor maar een paar euro per maand extra. We hebben dan ook expres gewacht met de inentingen tot januari zodat onze nieuwe verzekering alles zou dekken. Wij vertrekken half april en blijven een jaar weg. We hebben aanvullend ook de permanente reisverzekering van ohra afgesloten. Omdat we dit voor 1 januari hebben gedaan krijgen we de 1e drie maanden gratis. Omdat mijn vriend en ik op hetzelfde adres wonen hebben we ons samen verzekerd als 'Gezin zonder kinderen', dat scheelt weer in de prijs. Het feit dat we straks onze woning opzeggen en dus niet meer samen op één adres wonen maakt niks uit. Mochten we aanspraak moeten maken op één van onze verzekeringen dan zal ik nog even laten weten hoe dat bevalt.
Groet,
Janneke
Plaats reactie