Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door bolletjeom »

forum mama aan het woord: hebben jullie allemaal wel een inboedel verzekering ??? ( de mensen die in nederland wonen...)

gister is er brand geweest in het huis van mijn broer. kortsluiting in de droger. Hele zolder uitgefikt. Alle kleding weg en waterschade in het hele huis.....en geen inboedel verzekering :N :'(
Hele flat ontruimd maar iedereen is "ongedeerd" gebleven. Behalve mijn broer die tijdens het wegrennen is gevallen en zijn enkelbanden heeft gescheurd.
Denk nu niet:"mij overkomt dat niet" want je wilt niet weten wat het kost om je volledige garderobe of huisraad te vervangen na brand
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Oh man, wat ontzettend naar zeg! :( Gelukkig maar dat ze grotendeels ongedeerd zijn, da's toch 't belangrijkste. Maar zonder verzekering is wel klote inderdaad.... :(
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ai dat is wel heel vervelend! Gelukkig heb ik zelf wel een inboedelverzekering! Hoop dat de enkelbanden van je broer ook snel weer herstellen!

heb zelf een heerlijk weekend gehad, deels op de camping in zuid limburg en deels met allerlei andere activiteiten gelukkig schijnt de zon inmiddels weer en kan ik zo mijn zomerkleren weer aan zonder kou te leiden ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Erg vervelend inderdaad :( Is de schade aan het huis wél verzekerd of wordt daar wel wat aan gedaan (in het geval hij huurt?).
bolletjeom
Reisexpert

schijnt de zon??? waar???
enneh, vandaag al buiten geweest?? ik zou mijn zomerjurkjes maar in de kast laten hangen want ik vond het koud!
Nu moet ik dus melden dat het hier bewolkt is en flink waait. maar ik had gewoon een lange broek aan en sokken in sneakers, t-shirtje, vest en zomerjasje ...brrrrr
zéker vergeleken met afgelopen zaterdag....dat was heerlijk weer!

@erik
het is een koopflat met een vereniging van huiseigenaren die een opstal verzekering hebben. de schade aan de constructie zullen ze dus repareren en betalen maar verder niets. De vloer die zal hij zelf moeten vervangen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

In eindhoven schijnt de zon tussen de wolken door en is het 22 graden, wel wat frisser dan de afgelopen dagen maar weet eigenlijk niet of ik uberhaupt een lange broek bij me heb..

gelukkig is dan de constructie wel verzekerd maar alles vervangen gaat een dure grap worden..hebben ze ook enig idee wanneer hij er weer kan wonen en wanneer het weer bewoonbaar is?
bolletjeom
Reisexpert

geen idee wanneer het weer bewoonbaar is. morgen komen ze van de verzekering
Hed hem overigens net pislink aan de telefoon. Het geval stond op internet als nieuws met een foto van de binnenkant van zijn appartement erbij. Hij heeft nooit iemand toestemming gegeven om binnen te komen om foto's te maken voor de media. Hij wist niet eens dat er iemand binnen was geweest. Hij is nu aan het uitzoeken wie dat is en wil hem aanklagen ofzo.
Vond het in eerste instantie wat overdreven maar hij heeft wel een punt. Als die persoon niets te maken heeft met de brandweer dan mag hij niet ongevraagd je huis betreden. En al helemaal niet geld verdienen aan het verkopen van de foto. Weet jij veel wat die man allemaal kan ontvreemden ook uit je huis als ie er ongevraagd in rond loopt! Daarnaast hoeft niet de hele wereld te zien hoe je huis er uitziet van binnen. Volgens mijn broer kon je op de foto duidelijk de inrichting en zijn bezittingen zien. Het was geen close-up van de gesmolten droogmachine.
bolletjeom
Reisexpert

las net ergens:
"WIE ZOET IS KRIJGT LEKKERS, WIE STOUT IS PERU" _O- _O-
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Tuurlijk inboederverzekering. Beetje onverstandig om er helemaal geen te hebben. Kost €6 per maand, daar kun je niet voor lijden bij brand oid!! Is al rot genoeg om zo veel schade te hebben, dus wil er verder geen hoofdpijn van hebben.

Overigens nog wel interessant om te laten onderzoeken of ze iets van de drogerfabrikant kunnen loskrijgen. Bij correct gebruik (dus wel na elk gebruik pluizenfilter schoonmaken) hoort zo'n ding niet te gaan fikken.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
bolletjeom
Reisexpert

volgens verzekeringsmeneer is zo'n 60% van alle huisbranden door de droger. Mijn broer was de derde drogerbrand waarvoor hij kwam deze week...het is pas dinsdag!!!
Je schijnt ook 2 keer per jaar het paneel achter de droger er af te moeten halen en het verwarmingselement schoon zuigen. stoffilter houd 95% tegen en die andere 5% komt dan op verwarmingsdelen vast plakken met alle gevolgen van dien.

Ik heb net 1 voor 1 alle foto's door gelopen om te zien hoeveel er nog te redden was. Roet is rot spul. Ik denk niet dat mijn handen nog schoon worden. Mijn broer is bij het verhuizen vergeten de inboedel verzekering om te zetten. Wel afgemeld op het oude adres maar vergeten aan te melden in het nieuwe. Hij was lichtelijk verrast dat ie geen verzekering had.
Dingen gaan wel vlot. Vandaag mannetje verzekering, uur later mannetje schoonmaakbedrijf van verzekering, uur later mannetje water. Morgen ochtend mannetje electra en daarna mannetje water nog eens en hopelijk kan dan het water en electra er weer op. Donderdag begint de schoonmaak, vrijdag gaan ze het dak repareren, maandag roetverwijderen, dinsdag is hopelijk de nieuwe CV er en dan zou hij eind volgende week weer zijn huis in kunnen.

dat schoonmaken is helaas alleen het roet en echte brand en waterschade. Ik mag de komende week op mijn knieën door het hele huis want roet zit echt overal!! De gordijnen zitten nu al in mijn wasmachine. Oh, en nog even langs het ziekenhuis om te zien hoeveel er kapot is in de enkel van mijn broer.
gelukkig is het vies weer en niet bloedheet.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ben ineens héél blij dat ik geen droger heb. Lang leve het droogrek op het balkon.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ben ineens héél blij dat ik geen droger heb. Lang leve de wasmachine en -droger bij m'n moeder! :D :@
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

WizardOfOss schreef:Ben ineens héél blij dat ik geen droger heb. Lang leve de wasmachine en -droger bij m'n moeder! :D :@
Kan je niet zelf wassen? :D
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Rick schreef:
WizardOfOss schreef:Ben ineens héél blij dat ik geen droger heb. Lang leve de wasmachine en -droger bij m'n moeder! :D :@
Kan je niet zelf wassen? :D
Jawel hoor. Als ik de was weg breng stop ik hem vaak zelf in de machine...

Probleem is dat ik in mijn flat de aansluitingen heb op een plaats waar je met goed fatsoen zo'n ding niet kwijt kan (fijn dat nieuwbouwwoningen zo lekker praktisch ontworpen worden), en er dus eerst nog een keer een paar leidingen naar m'n badkamer gelegd zullen moeten worden. En ik heb zelf twee linkerhanden en ben helaas rechtshandig...
bolletjeom
Reisexpert

niet alleen nieuwbouwwoningen zijn onhandig gebouwd.
wij hebben een keuken waar geen ruimte is voor een koelkast *_*
Dus deur uit de inbouwkast gehaald, planken er uit gesloopt, De helft van de koelkast in de kast geschoven en de uitstekende helft van de koelkast zorgt er nu voor dat 1 kastdeurtje en 1 la maar een klein stukje open kunnen.
Plaats reactie