Wereldberoemd onder de reizigers!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

Wereldberoemd onder de reizigers!

Bericht door Erik »

Aan alle bezoekers heb ik twee korte vragen, waarbij ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om even te antwoorden! Onze nieuwe site lay-out is het startpunt geweest om Around the Globe bekender te maken onder reizigers en om de komende tijd de website onder de aandacht van vele nieuwe reizigers te brengen. We hopen veel nieuwe mensen aan te kunnen spreken die met ons over reizen willen "kletsen" en hun reiservaringen met ons willen delen. Dit is noodzakelijk om ook in de toekomst Around the Globe te kunnen laten bestaan.

Uit de enquête (je weet wel die grote gele balk die tijden bovenaan iedere pagina heeft gestaan) zijn een aantal goede tips gekomen zoals het schrijven van persberichten, social media, en het organiseren van acties. Ook hebben een heel aantal mensen aangegeven te willen helpen (waarvoor dank! _O_ ). Zonder jullie hulp zal het namelijk langer duren om bovenstaande doelen te bereiken.

Vraag 1
We zitten al weer officieel in de zomer en dat betekent dat de komkommertijd ook niet lang meer op zich laat wachten. Nam Chun en Nanneke zijn druk bezig om voor Around the Globe persberichten te schrijven die wij gedurende de komkommertijd periode kunnen verspreiden. Veel reizigers gaan namelijk niet tijdens deze periode weg omdat het te duur is. Voor Around the Globe dé kans om meer bekendheid te krijgen, onder deze groep!

Weet jij nog enkele leuke onderwerpen (die je recentelijk op de site bent tegengekomen) waar wij een persbericht van zouden kunnen maken? (en eventueel hoe wij deze het beste kunnen verspreiden?)

Vraag 2
Weet jij een leuke actie / prijsvraag / overige waarmee wij onze (naams)bekendheid kunnen vergroten en waarbij we leuke prijzen kunnen weggeven om dit doel te bereiken?

Laat jullie ideeën en suggesties maar horen! Wij doen de rest :)
Jenny
Reisexpert

Re: Wereldberoemd onder de reizigers!

Bericht door Jenny »

Persberichten:

Persberichten schrijven gaat het beste via betaalde sites, er is dan veel meer kans dat je bericht daadwerkelijk gelezen en opgepikt wordt.

Een paar jaar geleden wilde ik geld inzamelen voor een Nederlander die in Thailand in de gevangenis zat en aan kanker leed. Mijn zelfgeschreven bericht naar verschillende kranten gestuurd, maar meestal kreeg ik niet eens een reactie. Viavia heb ik het bericht (gratis) weten te plaatsen op een site die persberichten verspreidt (kost normaal een paar honderd euro), en ineens hadden dezelfde kranten WEL interesse! Maar of een site als ATG die investering eruit haalt???? (Geen idee wat er aan advertentieinkomsten binnen komt.)

Onderwerpen persberichten:

Iets wat te maken heeft met thuisblijven wat reizigers boeit, lastig! Wellicht iets schrijven hoe je het vakantiegevoel vast kan houden wanneer je hier bent. Denk hierbij bv aan een bezoek aan de Pasar Malam in den Haag (foute tijd van het jaar) of een of ander Thais of Carabisch feestje. Zoiets als het topic 'weg in eigen land' maar dan anders.

Speel in op de actualiteit. Er schijnt nog steeds een crisis te zijn, geef bv tip over goedkope reizen. Of neem een interview af met mensen die gestrand zijn door de aswolk ofzo (wil hier wel aan meewerken).

Ben echter orgineel. Er zijn meerdere reissites, hoe wil je je profileren en in welk opzicht ben je anders dan de rest. Wat is je niche - en ga hier mee verder.

Acties om naamsbekendheid te vergroten:

Organiseer iets als een fotowedstrijd of een reisverhalen wedstrijd. Dat trekt altijd wel mensen. Iets als een foto van de maand met aan het eind van het jaar iemand die meedingt naar een grotere prijs?

Laat mensen zichzelf fotograferen met bv een ATG T-shirt wat ze gratis kunnen krijgen wanneer ze lid zijn van deze site, of bv met iets als een strandbal ofzo. Nadeel is dat je sponsor nodig hebt om de producten die gefotografeerd moeten worden te bekostigen, en de prijzen die er te winnen zijn zullen ook gesponsord moeten worden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

@Jenny: bedankt voor je tips. Er ligt nu een concept persbericht over goedkoop reizen, dus dank je wel voor je input.
We zaten inderdaad ook te denken aan een wedstrijd, maar de invulling daarvan staat nog open, dus als er nog iemand een goed idee heeft, dan houden we ons aanbevolen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Goed idee om bezoekers te trekken, maar een walgelijk soort wedstrijd:

Laat mensen iets doen, bv een foto maken, en laat bezoekers van de site een winnaar kiezen. Dit dmv van een stemsysteem, max zoveel stemmen per dag. Uit de foto's met de meeste stemmen wordt dan een winnaar gekozen. Zie bv www.vakantiefotovanhetjaar2010.nl voor een uitwerking van dit concept. (Onder het mom van beter goed gejat dan slecht verzonnen.) Mensen gaan dan in hun vrienden- en kennissenkring mensen ronselen om naar deze site te komen.

Persoonlijk houd ik he-le-maal niet van een dergelijke aanpak, omdat de winnaar wordt bepaald door je kwaliteiten om te lobbyen, en niet voor bv je foto. Ik zou een dergelijke wedstrijd dus niet te vaak organiseren, want in mijn oven gaat dat ten kosten van je geloofwaardigheid.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

met jenny eens. ik vind het een vreselijk soort wedstrijden. als het moet dan moet het voor het hogere doel van mensen binnen halen maar mijn gevoel wil er eigenlijk al niet aan meewerken.
Maarja, hoe bedenk je een goede wedstrijd waar mensen van buitenaf ook op af komen? dan moet je een verdomd goeie prijs hebben. En mensen komen tegenwoordig alleen nog maar in actie voor grote dingen als gratis reizen of banen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zelf ben ik ook geen voorstander van wedstrijden / prijsvragen, maar we zullen meer bekendheid onder de reizigers moeten krijgen (en hopelijk ook meer bezoekers) om in de toekomst te kunnen overleven. Dat is namelijk het hoofddoel. Prijsvragen kunnen daar (tijdelijk) aan bijdragen. Iets zal er dus ondernomen moeten worden. Hoe leuk of informatief je site ook is zonder een stukje belangrijke PR is het een kwestie van tijd voordat een andere site je plek in neemt.

Uit de enquête die enige tijd geleden is gehouden is ook gebleken dat veel mensen Around the Globe een warm hart toedragen, graag zien dat de site bekender wordt en bereid zijn om te helpen dit te bereiken. De bereidheid om mee te helpen aan onze bekendheid is er dus! Nu alleen nog een leuk nuttig en goed idee. Zo zijn er suggesties gegeven zoals het inzetten van social media of het verspreiden van promotie artikelen, ook dit soort middelen / ideeën zijn welkom.

Wanneer er dus andere manieren zijn (en die zijn er genoeg, mits er goede ideeën zijn en ook mensen zijn die gemobiliseerd kunnen worden) om bekender te worden onder reizigers dan is dat ook zeker iets waar we naar moeten kijken en voor moeten gaan. Liefst met zo veel mogelijk mensen om de kans van slagen groter te maken.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Er is ook nog een tussenweg: mensen foto's laten insturen, met een jury een selectie maken en die top x moet op zich laten stemmen. Dan heb je een combi van kwaliteit en kwantiteit.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

is het niet gewoon een hele lastige doelgroep. heb het idee dat er niet zo heel veel mensen zijn die graag de hele dag over reizen praten.
Het soort peeps wat hier komt zijn niet de mensen die een weekje kapot gaan in Lloret a mar, maar de wat alternative mensen die sowieso (volgens mij) minder met computers bezig zijn.

Lijkt mij lastig voor elkaar te krijgen om heel veel mensen te trekken zonder je wat meer op de "gewone" vakanties te richten.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is inderdaad een hele lastige doelgroep :) Maar wanneer we kijken naar anderen is het duidelijk dat er nog veel te winnen valt voor Around the Globe. Minimaal een verdubbeling moet zeker mogelijk zijn. Je hebt eigenlijk maar een kleine groep nodig om heel veel mensen aan te kunnen spreken. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er niet meer reizigers zijn dan die op het forum rondhangen :) Het zijn wel de leukste maar het zijn ze zeker niet allemaal.

Vandaag is er een persbericht de deur uit gegaan, en er zullen nog veel meer volgen. Wij zijn erg benieuwd of jullie ergens de komende tijd wat tegen gaan komen, en als dat zo is willen jullie dat dan laten weten?! Het is namelijk onmogelijk om in je eentje alle tijdschriften en bladen in de gaten te houden.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

hey hey,

los van de promo enzo, maar kan het 'wat de website betreft' niet gewoon zijn dat sommige mensen zich een beetje gaan onthouden met info/tips te geven omdat er enkele gebruikers zijn die precies reeds overal geweest zijn/ op elke vraag een antwoord weten??
Dit bedoel ik dus wel in de positieve zin, want hun tips,suggesties,antwoorden zijn altijd heel bruikbaar maar dan heb ik persoonlijk als minder bereisde persoon soms zoiets van hmm, ga ik toch ff niet antwoorden want kan precies niet echt super gedetailleerd antwoorden, of die en die zal hier wel op antwoorden want die is er toch al x aantal keer geweest ofzo.
Is natuurlijk wel goed dat er zo knowhow is bij zo'n kleine groep mensen, maar misschien zijn er daarom wel anderen die zich dan niet in discussie mengen.
Aanvankelijk had ik zo wel iets,terwijl ik mij er nu wel gewoon meer in meng.
Misschien mijn eigen gevoel/idee ofzo... Maar wou het gewoon even neerpennen.

Weet nu ook niet direct een antwoord op hetgeen voorgaande zei over 'beperkte doelgroep'
af en toe kom ik ook eens piepen op www.wereldwijzer.nl en vind dat er daar een ander publiek aanwezig is dan hier. los van degenen die beide sites bezoeken.
bolletjeom
Reisexpert

@Zara. omschrijf je gevoel eens bij het publiek van wereldwijzer en hier, als je wilt.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zelf kom ik wel eens op wereldwijzer maar ik vind de opzet van de forums zo onoverzichtelijk dat ik het iedere keer al snel weer op geef. Ik heb dan ook niet echt een beeld van het publiek op die site. En omdat ik hier veel te veel hang ben ik ook niet objectief over het publiek op deze site.

enneh...tja, ik geef nogal veel antwoorden. Als ik er ben. Maar ook omdat ik zie, zonder arrogant over te willen komen, dat in periodes dat ik er niet ben de boel vaak redelijk instort en vragen soms dagen onbeantwoord blijven. Ik zou graag zien dat anderen ook antwoorden geven maar ik vind het ook moeilijk om iemand te laten wachten. Ik kan me zo goed voorstellen dat een vraagsteller graag snel antwoord heeft.
Persoonlijk zie ik graag dat er meer antwoorden komen van meer mensen. Zelfs al is het maar een simpel: "wat de vorige mensen al zeiden, daar sluit ik me bij aan"
Het geeft de vraagsteller toch meer zekerheid als er meer mensen hetzelfde zeggen. Dus...please...kom lekker antwoorden geven als je zin hebt.

ik zou echt met liefde hier niet meer komen maar het is een beetje verslavend maar ook dodelijk vermoeiend om dezelfde vragen keer op keer te beantwoorden......dus als iemand het over wil nemen, graag!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: ...maar ook dodelijk vermoeiend om dezelfde vragen keer op keer te beantwoorden......dus als iemand het over wil nemen, graag!
Mij ontbreekt de zin en tijd een beetje... Luchtige prietpraat: prima. Fotografie en Indonesie: prima. Maar de meeste andere topics (zoals nu _O- )...

En inderdaad, ik sluit me wel aan bij Zara. Het zijn steeds dezelfde mensen die keer en keer dezelfde antwoorden moeten geven. Vaak nota bene op (ongeveer) dezelfde vragen. De aanwas van nieuwe mensen die echt blijven hangen is denk ik te laag, maar ik heb geen pasklare oplossing om dit te verbeten.

Brengt me wel op een belangrijk verbeterpunt van de site: ga niet voor veel nieuwe mensen. Houd de mensen vast! Zorg dat de vragenstellers na hun vakantie ZELF vragen gaan beantwoorden, zo houd je de info op de site up-to-date.

P.S. Ik ga voor kwaliteit, niet voor inkomsten :9
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

'tis net goed dat er mensen zoals jou bestaan rudi. je doet het heel goed. dikke pluim :-)
Dikwijls kan ik gewoon niet antwoorden omdat ik er niets of weinig over weet. Anderzijds laat ik mij dan 'afschrikken' omdat mensen al zeer veel gezegd hebben.
Andere keren denk ik,pfff, ik ga hier niet letterlijk overtypen wat je ook in een boek vind... will wel input geven maar niet wanneer ze echt vragen. wat kan ik allemaal zien, wat dit , hoe dat.... Antwoorden op vragen die al voorzien zijn van enige neiging naar al dingen opgezocht hebben is ok voor mij.
Snappie?? :-) want schrijf soms nogal vreemd.

Hier op ATG is het meer zo een vaste kliek, vrienden precies. Ze geven ook wel reisadvies, maar tussendoor gewoon social talk en precies netwerken of netwerk onderhouden. Ook heel supportive allemaal.

Wereldwijzer is diverser.
Ik kom maar op enkele fora en dit zelden maar volgens mij zijn er enkele onderverdelingen.
Ik probeer even:
1. meisjes die hopeloos verliefd zijn geworden en een vakantielief hebben of ondertussen getrouwd zijn met een buitenlander en hierover willen praten met elkaar
2. mensen die verknocht zijn aan een bepaald land,turkije,spanje ,frankrijk....
3. mensen die ergens wonen en die anderen zoveel mogelijk willen ondersteunen van daaruit en (soms terwijl ook meedelen dat ze een b&b of reisbureautje hebben). maar geven wel goede info over de streek zonder zich op te dringen. vnl. argentinie forum is dit zo
4. buitenlandse vrouw/man en verknocht aan het land (+- zoals 2)
4. mensen die een vrij grote streek bereisd hebben. Dan denk ik aan (schoentje of cecilia die vrij actief zijn in diverse fora
5. Heel veel mensen die gewoon 1xkomen piepen en heel veel vragen stellen maar niet echt blijven hangen.

hier vind ik het precies overzichtelijker en ook uitgebreider... slaapdatabase, berichten, global overzicht per land...
Sfeer is hier leuker en vind het wel leuk om gewoon mee te lezen en in de hoofdjes binnen te kijken. Is beetje verslavend :-)
vanaf nu zal ik meer feedback proberen geven al is het inderdaad maar om akkoord te zijn met de voorgangers. Geniet van jullie dag. ff off topic: ik ga nu een lekker ontbijt verorberen dat mijn wederhelft met liefde heeft neergezet voor mijn 28ste verjaardag. fuck wat gaat de tijd snel.
toedeloe iedereen en geniet van het zonnetje
bolletjeom
Reisexpert

Laat ik even duidelijk zijn: Ik ben heel blij met het clubje mensen dat nu veel vragen beantwoord!!!
Lekker dat ik een vraag kan stellen over fotografie en dan weet dat Jenny, Kohraya of WizzardofOss me vast wel een handig antwoord gaan geven. :Y
Er zijn een behoorlijk aantal mensen hier die moe zijn van het antwoorden. Ik zie ze dan wel bij prietpraat maar niet bij een vraag over iets waar ze veel verstand van hebben. En dat doe ik zelf ook wel eens. Dat mag natuurlijk. Dat komt gewoon omdat het niet zo boeiend is om de zelfde vraag 100x te moeten beantwoorden. Ik ben dus pro rouleren 8-)

Ik denk dat er gewoon niet zo heel veel mensen zijn die "gek" genoeg zijn om te blijven praten over reizen. De meeste reizigers doen het "effe tussendoor". ( die hebben een leven ;) ). Die hebben een hoop vragen en als die beantwoord zijn is het voor hen klaar. Wanneer die weer thuis in de sleur zitten zijn ze er ook mee klaar.

Tips om mensen te motiveren om na terugkomst nog een bijdrage te leveren aan ATG hoor ik graag.
Ik moet zeggen dat het Karma systeem daar toch ook al wel een bijdrage aan levert. Het is leuk om iemand die pas 4 antwoorden gepost heeft te kunnen laten zien dat je die antwoorden waardeerd! Ik denk dat dit stimulerend werkt want vrijwel iedereen wil zijn ego gestreeld zien.

Maar goed, vraag aan lezers en schrijvers. Is er een manier om jullie te motiveren om mee te antwoorden die we nu laten schieten of heeft er gewoon mee te maken dat je geen zin hebt (mag hoor!)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik denk dat het grote voordeel van wereldwijzer is, dat de draagkracht van het forum groter is wat het afwisselender maakt. Meer mensen die antwoorden = interessanter = meer antwoorden. oO< (kip en ei...)
Plaats reactie